Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    Denne tråden er for å diskutere alle bookinger som er gjort i https://insideflyer.no/forums/threads/dine-vellykkede-bookinger-av-ct-eller-vanlig-poengreise.9284/

    For å holde tråden med vellykkede bookinger så ren som mulig, med bare aktuelle bookinger, gjøres alle andre diskusjoner her.

    Da slipper man å bla gjennom 5 sider med diskusjoner som ikke har noe med vellykkede bookinger å gjøre.

    For å finne sin egen eller andres booking å lage en diskusjon, kan man bare trykke på "svar" knappen. Deretter kan man klippe og lime inn her.

    Dersom man vil linke til andre aktuelle poster, kan man trykke på nummeret som er ved siden av svar knappen. Man får da opp en annen lenke man kan bruke. Eksempelvis har denne posten #1.

    ______________________________________________________________


    Her kommer eksempel på hvordan det kan gjøres.

    Håper at LH bytter tilbake til 747-8 til Tokyo når det nærmer seg avreise..Hadde vært morro å få en tur på første klasse terminalen i Frankfurt igjen.

    Om det åpner seg seter til Frankfurt eller London på returen med nye F setene til ANA, hadde det vært helt optimalt.
     
    Last edited: 14. des 2020
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,810
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det stemmer. Også skriver hun på dansk.

    Sender bare en mail til gull mailen og skriver hva du vil ha så får du nok mest sannsynlig hun. Er ikke mulig å "spørre" etter hun på noen måte :)
     
    artanis liker dette
  3. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,062
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Den er god. Så du har registrert bank kort på profilen din også eller? siden hun/de kan booke for deg?

    Når du skal ha en reise sier du da hva du selv fant eller ber du de finne en reise på utvalgte datoer?
     
  4. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,810
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg gjør som når jeg har ringt Tallinn. Sier hva jeg evt ønsker også går det igjen på om det er tilgjengelig eller ikke. Minuset er nok at det skjer noen ganger at mailen som blir sendt blir først behandlet sent på dagen eller dagen etter og da er billettene borte, eller at det plutselig kommer en helg i mellom... :) De har amex kortet mitt ifra første gang jeg booket så blir bare at de bruker det kortet.
     
  5. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,062
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner takk :)
     
  6. Trykkern

    Trykkern Medlem

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg går ut fra at det kun er endring av en allerede bestilt reise Vibeke kan hjelpe til med, og at man må ringe Tallin for bestilling.
     
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,047
    Likes mottatt:
    68,587
    Bonuspoeng:
    293
    Vibeke fikser ALT!
     
    tobeornot999, SVG_flyer and Trykkern like this.
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Nehei, ikke øl i kantina. Så det så :p
     
    tobeornot999, Points4Fun and Kristian like this.
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,047
    Likes mottatt:
    68,587
    Bonuspoeng:
    293
    Har du spurt Vibeke om det??
     
    RoadKing liker dette
  10. Trykkern

    Trykkern Medlem

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    28
    Så det er altså ikke nødvendig å ringe Tallin først?
     
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,047
    Likes mottatt:
    68,587
    Bonuspoeng:
    293
    Nei
     
    Trykkern liker dette
  12. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,196
    Likes mottatt:
    17,194
    Bonuspoeng:
    293
    artanis and kaiarne like this.
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,440
    Likes mottatt:
    34,234
    Bonuspoeng:
    293
    som sagt over. Hvis du vil ha øl i kantina så må du ringe Tallin.

    Nå er det flere som svarer på den danske diamant/gullamilen som gir jevnt over god service. Ut fra svarene jeg har fått med signaturen Vibeke er jeg også overbevist om at det er fler ansatte som svarer på samme signatur.

    generelt er rådet å komme med konkrete ønsker eller forslag på routinger, så ordner de ansatte opp hvis leg er bookbare.

    For min del er betaling gjort på tidligere belastet kort. Etter at jeg har bekreftet reiserute osv.
     
    Trykkern and RoadKing like this.
  14. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,062
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Danskene er blitt j"vlig gode på telefon i det siste. Jeg ringte det danske SAS nummeret nå flere dager på rad og det ser ut som om det er en bestemt kundekonsulent som svarer hver gang. Før det prøvde jeg CT telefonen i sverige og da svarte både svensker og engelske men de var ikke i nærheten av det hun danske dama fant. Kan det være Vibecke mon tro? Kanskje Insideflyer burde sendt na en julegave fra Norge som takk for den gode servicen hun gir oss som bestiller.
     
    tobeornot999 liker dette
  15. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel mer en tråd om generelle spørsmål rundt CT slik jeg tolker at den blir brukt pr dd.

    Denne tråden kan holdes til å diskutere alle bookinger som er gjort med eller uten CT.

    Alle andre spørsmål rundt regler, gyldighet osv, kan tas i den overnevnte tråden du linket til.

    På denne måten får vi to rene tråder. (Evt. tre om man regner med sas amex tråden til div spørsmål)

    https://insideflyer.no/forums/threads/dine-vellykkede-bookinger-av-ct-eller-vanlig-poengreise.9284/
    Brukes bare til å poste bookinger man faktisk har gjort. På denne måten slipper man faktisk å bla gjennom 10 poster hvor man diskuterer bookinger, men faktisk bare kan gjøre det tråden er ment til: Finne inspirasjon til bookinger som andre har gjort.

    Mens denne tråden kan brukes til å diskutere de aktuelle bookingene som er gjort i første tråd.

    Dette fungerer iallefall strålende på https://www.businessclass.no/forum/forums/andre-flyselskap.13/
    Her kan man bla gjennom to rene tråder, alt etter som hva man vil. Enten finne inspirasjon, eller diskutere aktuelle bookinger.
     
    Jonkebassen, Storbaba, holmen and 2 others like this.
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er høflig og maser ikke på damene i tide og utide :rolleyes:
     
    tobeornot999 liker dette
  17. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    Tenk om alle hos Tallinn hadde vært like løsningsorienterte som Vibeke hos gold.dk..Får håpe dette fortsetter etter covid også..
     
    dahlmath and Eddie47 like this.
  18. Scribble

    Scribble Medlem

    Innlegg:
    190
    Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde en ny og lite ålreit opplevelse her. Hadde i likhet med mange booket en tur til Tokyo neste høst (september), ANA F på hjemreisen og TK C på vei dit. Åpnet tilfeldigvis SAS-appen i går kveld, så fikk jeg notification om at reisen var canceled. Den forsvant så fra upcoming trips, og er ikke å finne lenger på mine reiser på hjemmesiden heller. Ikke fått noe e-post eller annen beskjed. Jeg har tidligere opplevd mange ganger å få en leg canceled av ulike årsaker, da har jeg måttet ringe inn for å fikse turen. Skal kontakte SAS, men noen her med lignende erfaringer? Kjedelig å måtte finne på noe nytt nå med en CT som i utgangspunktet kun varer 10 dager til.

    Edit: Ikke fått tilbake poeng eller voucher ser det ut til.
     
  19. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,605
    Likes mottatt:
    7,472
    Bonuspoeng:
    183
    Det er rapportert 2 tilfeller i bonushjelp tråden

    Jeg opplevde samme som deg.
    Mistet en tur til Maldivene i går. Ringte CT telefonen. visstnok har mange bestillinger blitt kansellert uten at de vet årsaken.

    Billettene mine var selvfølgelig borte.. fikk bare alternativ å se om jeg fant nye datoer.. uakseptabelt..

    Har sendt en henvendelse til gullmailen.. se om de kan ordne noe..
     
  20. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,605
    Likes mottatt:
    7,472
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden