Jeg leste en post eller innlegg nylig om at vinterprogrammet 21/22 trolig ikke kommer på plass før januar-februar en gang, ingen billetter (revenue eller bonus) kan naturligvis bookes før programmet er på plass....
Spørsmål ifht. CT: Kan man fly (tur) fra OSL-EWR (feks. med SAS), men hjem (retur) fra MIA til feks. Portugal en en CT-booking (feks. med TAP)? Jeg mener jeg tidligere har flydd til en by i USA, men hjem fra en annen by, så regner ikke med at det er noe problem. Spørsmålet er vel mer om man kan ende opp i Sør-Europa, når reisen starter i Norge. Noen som vet?
Dette fungerte bra kaiarne. Jeg fant reise til SFO og retur fra LAX og endret fra revenue til points. Gleder meg til tur i november 21 og håper at korona er håndterbart da
Hei, er det noen som har noen tips til best mulig strategi for å klare å få få til en best mulig CT- tur til Japan / SØAsia mot slutten av 2021? Er det f.eks. noen vits å bestille en tur i biz med en av selskapene som (fremdeles) har 1. kl og så satse på at de slipper 1. klasse billetter i løpet av siste en-to ukene før avreise? (Det har lenge sett ut som det slippes 1. kl billetter løpende for ca de to kommende ukene -selv om det for øyeblikket er skrapet på Awardfares)
Nå som onlinetjenesten til SAS er nede i.f.t bonusreiser, så antar jeg at det ikke er så mange steder å hente info om ledige billetter? Prøvde å bruke united.com og fikk opp en god del ledig med Swiss til USA, men da jeg ringte til CT-telefonen så fant de (som forventet) ingenting av det jeg hadde funnet. Er forskjellene mellom tilgjengelighet på united.com og det reelle så store at det egentlig ikke er noe poeng i å bruke verktøyet? Spesielt for Swiss føler jeg at det så og si aldri er noe ledig i business til tross for tilgjengelighet der. Var likt i fjor.
Du har en del at lese dig opp i... dette er det snakket om i mange poster både i denne tråd og i ett par 2-3 andre.. United og awardfares er de som er at tilgå, ingen er fasit og de gir kun en veiledning i vad som kanskje er ledigt før EB programmet. Til lykke, du er en av mange som sitter på poeng som skall brukes så du bør vara ute i god tid før ønsket booking /M
Takker for svar. Jeg har prøvd å lese på det jeg har kommet over og hadde bl.a abonnement på AwardFares før Covid-19 traff, men slik jeg har skjønt det så henter de fleste tjenestene tilgjengelighet fra SAS, som f.eks også travelhacks? Når da SAS har stengt for onlinebooking, så lurte jeg egentlig på om det likevel er noen tjenester som er pålitelige eller om det egentlig bare er å vente til de åpner igjen? United.com har jeg brukt en del som utgangspunkt, men hvertfall til USA, så er min erfaring at det er veldig mye som dukker opp der som ikke er tilgjengelig via SAS (dette gjenspeiles vel også på AwardFares hvor tilgjengeligheten gjerne er ulik for de ulike bonusprogrammene). Dette gjelder spesielt for Swiss samt for Lufthansa enkelte ukedager. Det jeg derfor lurte på var om det var "common knowledge" at Swiss sin tilgjengelighet via united (eller andre) ofte ikke eksisterer, samt om det finnes tjenester som klarer å finne samme tilgjengelighet som på CT-telefonen til tross for at nettløsningen til SAS er nede. Før var det slik at det jeg fant via travelhacks hvertfall stort sett var der. Ser at Expertflyer også ble nevnt i et svar og den har jeg ikke prøvd annet enn for setevarsel. Om det er slik at den stort sett matcher det de finner når man ringer, så får jeg prøve meg på et abonnement der, for som du sier så blir det nok mange som vil bruke bonuspoeng framover og det var jo vanskelig nok å finne noe fornuftig allerede før Covid. Derfor vil jeg hvertfall ikke ligge sist i feltet, og turen er ikke planlagt før neste høst (selv om jeg tviler på at USA har fått orden på ting til da heller)...
Jeg har som tidlige nevnt alltid brukt Expertflyer og jeg har ikke tidligere funnet så mange ledige bonusseter som nå, både til USA, Canada, Mexico og Asia .... Alle flygninger jeg har funnet og bedt om plass på har jeg fått!
Mulig at det er Expertflyer jeg må ty til, men jeg hadde en test på det tidligere og om jeg har forstått det riktig så må jeg søke på hvert enkelt flyselskap for hvert individuelle reisemål (i tillegg da til dato +/- 3dg), og det er litt tungvindt. Hadde man fått opp alle flyselskapene i samme søk så hadde det vært noe annet, men kanskje det finnes en løsning for det også som jeg bare ikke har funnet der?
Her er en instruksjon i bruk av Expertflyer av professor @Are https://insideflyer.no/forums/threads/expertflyer-en-liten-introduksjon.10709/