Takk for tipset, det skal jeg gjøre. Har prøvd å bruke flight availability, men på f.eks BGO-ORD kom det kun opp flygninger der hvor det er SAS hele veien om jeg ikke begrenser med minimum antall connections, så det var også litt merkelig.. Uansett får jeg bare ta en gjennomgang og se hva jeg finner. Skal ideelt sett ha fem billetter, så det blir ikke bare bare, hvertfall ikke før Lufthansa begynner å slippe sine. Blir spennende å se om det blir mer eller mindre tilgjengelighet i starten når ting (forhåpentligvis) begynner å normalisere seg igjen..
Hehe.. Jeg er ikke fremmed for systematiske og langdryge veier til målet, men samtidig er det nok billettene og ikke mestringsfølelsen (med mindre søkene kan hjelpe med å finne fram billetter som agentene ikke får opp) som er målet i dette tilfellet Uansett takk for all hjelp og link til guide. Jeg skal sette igang!
Prøv hhv FRA-ORD, LHR-ORD, så dukker det nok opp, så kan du legge på BGO-LHR/FRA etterpå når du bestiller.
Word! Man må søke fra de «store» hubbene i Europa, og så finner man fly fra Norge etterpå. Det et det lengste strekket som er viktigst, finn det først
Jag har 5stk t/r Osl-Zrh-Bkk i C med swiss. Det jag har sett och funnit med 4 eller mer nu förtiden er med swiss, 4 stk er nog mer ”vanligt” att hitta, dock så får man vara VÄLDIGT flexibel med rese perioden
Jeg fant min CT tur ved bruk av united award og sas.no senest i går. Alle rutene som united award viste fant han svenske duden etter å ha søkt legg for legg og ikke søkt direkte fra f.eks oslo-sfo. Et annet viktig punkt som er lurt å huske på united award siden der det står: business saver award. Dersom den er visser I som ledig hele veien til slutt destinasjonen så er dette garantert å finne hos sas også. Hvis det derimot står blanding av eco og business da må du søke via legg for legg for å se hvor den eco blandingen er. Men det skal gå helt fint å finne billetter i C via United og sas siden før du ringer og bestiller. Til USA nå ligger det mye ledige award billetter fra Februrar 2021 langt ut til September med følgende selskap: Swiss, Lufthansa, United og SAS.
Dem jeg fant via United var business (saver) hele veien, men jeg ga han 7-8 forskjellige datoer og han fant ingenting så da droppet jeg resten, men hadde egentlig funnet mange datoer og destinasjoner over en måneds tid. Alt med 5 billetter var Swiss (eller i enkelte tilfeller Edelweiss). Kunne selvfølgelig bedt han prøve bare fra Zurich, men jeg hadde samme problemet i fjor da jeg (trodde) hadde funnet billetter med Swiss, så det tenkte jeg ikke helt på da jeg egentlig antok før jeg ringte at han ikke ville finne noe. Når jeg nå prøvde det samme via ExpertFlyer fant ikke den heller særlig mange av dem jeg fant via United, så det er vel en sjanse for at United var litt "ivrige" der. Er heldigvis veldig fleksibel på reisedato og kan i prinsippet reise hele høsten, men her avhenger det litt av om Am.Ex har tenkt å ytterlig utvide gyldigheten på CT'ene sine, for pr.nå går jo de ut i slutten av mars. Ettersom Lufthansa slipper 180dg før og det stort sett er dem jeg ender opp hos når jeg trenger såpass mange billetter, så betyr det i prinsipp ut september. Som nevnt i en annen tråd mente jo han på kundeservice hos Am.Ex at det skulle gå fint å endre reisen etter 31/3 og fram mot avreisedato, men det har jeg aldri hørt fra noen andre enn han, så det våger jeg ikke å stole på...
Med mindre det er Swiss flight nr, så kan du ikke benytte eb poeng med Edelweiss mener jeg å ha lest.
Hvis swiss ikke har nok fly av sine egne så er edelweiss løsningen for dem. Hadde en lignende situasjon intra europa. Da stod det operated by edelweiss for swiss for poeng. Men kan selvfølgelig være noe annet på internasjonale avganger. Godt nytt år
Dem jeg så på hadde Swiss (LX) flightnummer, men vet ikke om det er godt nok? Er også det flightnummeret som kommer opp på EF.
Har funnet noen fine award billetter på united.com som jeg gjerne skulle hatt.. 2 spørsmål jeg ikke har funnet svar på i den anledning: 1) Er det mulig å bestille 2pax star awards via gulltelefonen, og deretter ringe Tallinn på mandag for å bruke CT billetten? (Gitt at man har nok poeng på konto, selvfølgelig 2) Har CT som går ut både 31. mars og slutten av 2021. Kan man diktere hvilken som brukes først? (Ønsker i utgangspunktet å bruke den nyeste først pga mulighet for ombooking. Den eldste blir nok brukt til en ad hoc norgestur i dette kvartalet).
Heisann! Du kan bestemme hvilken CT billett som skal brukes Hvis du er gull kunde og de kan booke via gull telefonen for deg så skal de også kunne legge på CT billett. Du kan ihvertfall booke via gull mailen med bruk av ct billett
Så lenge CT ble tjent opp før den opprinnelige bookingen ble gjort skal det være mulig å legge på voucheren i ettertid. For tiden er det svensk kundeservice som håndterer CT-telefonen ("Tallinn"), så du kan også være heldig og treffe på noen som kan fikse dette i helgen. Jeg hadde samme strategi da jeg booket reise for en måneds tid siden og det var ikke noe problem å stokke om på CT-ene.
Takk for svar! God start på det nye året. Et hypotetisk spørsmål - hvis man booker en CT i C nå til høsten med den CTen som går ut 31.mars, f eks m Lufthansa - har man da gitt fra seg muligheten til å endre til F et par uker før avgang? (Jeg vil tro det siden CTen da har gått ut)
Etter utløpsfristen 31. mars kan du kun avbestille reisen, ikke mulig å gjøre noen endringer. Ved avbest. får du igjen poengene forutsatt at de fortsatt er gyldige, og du får ref. av avgifter.