Du kan oppgradere til F hvis det blir ledig. Vibecke paa sas gull mailen kan gjøre det selv om CTen har gatt ut og du har nok poeng.
Ettersom jeg forstå på en tidligere post tillater Tallin å endre klasse på eksisterende flight. For dem som ikke er EB-Gull og tilgang til Vibecke
Betyr dette at man egentlig kan sende noen forslag til reiser til gullmailen og forhøre seg om de kan fikse en CT/award-booking, framfor å ringe Tallin, eller blir det dårlig stemning av slikt?
Det blir dålig stemning! Vibeke har svurit på att Danmark kommer närmare en invasion på Norge för varje CT bokning hon måste göra på mailen...
Antok kanskje det Da får jeg bare knekke EF-koden og sørge for at Tallin ser det samme som meg. Har slengt inn et par spørsmål i EF-tråden så får vi se om jeg kommer nærmere målet etterhvert..
Har du guld eller diamant så mailar du respektive mail och frågar om hjälp. Har du flaks så fixar de önskemålet...
Personleg så syns eg Awardfares (AF) er enklare og bruke, den som viser tilgjengeleg under LifeMiles stemmer som regel bra. AF søker også lenger fram i tid enn EF, så f.eks F med ANA så har det vore ein fordel.
Det er mulig det var jeg som misforsto svarene i et tidligere spørsmål lengre oppe i tråden, men jeg trodde ikke AF klarte å få opp tilgjengelighet i Eurobonus nå som nettløsningen til SAS er nede. Jeg hadde abonnement i AF, men fjernet det nå under Covid. Samtidig viser jo ikke EF tilgjengelighet per program heller, så mulig at AF er like greit egentlig.. Spesielt dette med antall seter tilgjengelig virker å være litt knotete i EF om det ikke er noe jeg har misforstått.
Ville tro at det skulle gå, men det kan hende at de har ruter som er unntatt, som andre selskaper også har det. Dessverre ingen andre checkpoint enn å prøve å bestille.
Det er bare at AF ikkje kan finne noko tilgjengeleg med SAS sidan søkemotoren til SAS er nede.... Men som sagt det som dukkar opp under LifeMiles har eg fått 100% treff på. AF kan ein no også søke heile veg og ikkje bare leg for leg. Sjølv om ein må det likevel viss det er miks av klasser. Eg trur faktisk EF baserer seg på United?
Skal ta en ny telefon til Tallin over helgene for å forhøre meg om alternativene jeg har funnet via EF, men siden resultatene der minner mye om dem de ikke fant da jeg brukte united.com som kilde, så er jeg vel bare begrenset optimist. Isåfall blir nok neste løsning å få igang igjen abonnementet på AF og håpe at det kan hjelpe, så satser jeg på at LifeMiles-teorien holder mål
Hei, Jeg er ny på forumet her. Leser at flere her booker bonus reiser med andre selskaper enn SAS. Booker dere med Eurobonus poeng og CT? i så fall hvordan gjøres dette? På SAS er det jo ikke mulig å booke Star Alliance bonus reise om dagen. Prøvde å sjekke på United, men der er det MileagePlus som gjelder... Takker for svar!
Du må ringe til «CT Telefonen» +47 64 81 60 99 Du ma ha din 4sifra pin kode klar, samt kan det vere lurt og ha søkt opp rute på forhånd på United, AwardFares, Expertflyer etc.
Hvis du har fått Mail fra America Express om oppnådd CT så står det der om hvordan du skal bestille billetter. Du må selv finne ledige bonusseter før du prøver å bestille.
Det går fint å booke bonusreiser med andre Star Allianceselskaper enn SAS. Det er kun nettsidene til SAS som er skrudd av, muligheten finnes ennå via telefon. Dersom du har Amex og vil benytte CT, ringer du som sagt CT-telefonen (tidligere lå den i Tallinn, nå i Sverige) Ønsker du å kun bruke Eurobonuspoeng og ingen CT, ringer du SAS på vanlig måte. Alt må altså ringes Det du finner på United sine sider (Saver-award, biz-award, first-award) kan benyttes som et datagrunnlag og planleggingsverktøy før du ringer de nevnte telefoner. Det samme kan du benytte verktøyene ExpertFlyer og Awardfares.