SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,563
    Bonuspoeng:
    113
    1). Det stemmer med 14 dager før avgang at F blir sluppet. Men om det er eco billetter tilgjengelig så kan du bestille de og hvis Lufthansa åpner opp F 14 dager før avreise så sender du bare mail til sas.dk gullmailen. 2). Prøv United Biz fra Europa heller til miami med dreamliner (mat og drikke er som før ingen endring). (Sant det du sier turkish har kuttet ut mye av catering i disse tider). 3). Ja, søk på united award legg for legg, prøv diverse byer. United har mye ledig i disse dager.

2. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    183
    Du bør bestille 330-360 dagar før tenkt avreise med dei fleste flyselskap.
    Sjekk ut så mange dagar før avreise flyselskapa legg ut seter her:
    https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/

Personleg anbefalar eg abonnement på AwardFares for og søke opp seter. Syns den er best/enklast i bruk.
    Det som visest for LifeMiles er som regel tilgjengelig for Eurobonus er min erfaring. Litt bingo med EVA air, mogleg det er meir 330dagar før og ikkje 355 kanskje.

3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Vi skal til Vietnam i september. Flyr Eva Air til og Turkish hjem. Mer her:
    https://insideflyer.no/forums/posts/381326/

4. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    459
    Bonuspoeng:
    63
    Ja det går ganske tregt for tiden, spesielt om du bruker multistop (da finner den gjerne 200 kombinasjoner fra alle hub'ene i Europa). Jeg endte opp med å kun bruke hub til destinasjon og deretter dobbeltsjekke hele etterpå og fikk endelig bestilt meg billetter til USA neste høst. Må innrømme at jeg oppgraderte til diamant i en måned for å slippe de fleste søkerestriksjonene. Skal sies at det denne gangen var en motsatt erfaring for meg, da Tallin fant det meste av turer fra hub'ene, men klarte også fra BGO, noe AF ikke klarte. Er derfor usikker på hvor sikker den multistop-funksjonen er (spesielt nå som SAS sine sider er nede).

5. Ildfuglen

Ildfuglen Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for svar og tips. I lenken du la ved er det to lister. En for Frequent Flyer Program og en for Airline. Vet ikke helt om jeg forstår forskjellen på disse to/hvordan de brukes. F.eks har jeg Eurobonus, som sier 360 dager. Men hvis jeg vil fly med Turkish står det 354 dager. Forstår ikke helt hvilken av disse man skal forholde seg til når?

6. Ildfuglen

Ildfuglen Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    oddA liker dette
  7. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har opplevd at Baggage Allowance har gått ned?
    Når jeg bokket samme rute til Tokyo i November hadde jeg 3PC
    Nå etter dagens endring har jeg kun 2PC.

Samme bilettklasse før og etter endringen. X\O

8. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    183
    Du har Eurobonus frequent flyer program så da kan du booke 360dagar fram i tid.

Det neste er Airline, her ser du kor mange dagar fram i tid kvart enkelt flyselskap legg ut bilettar, f.eks legg Lufthansa ut bilettar 180dagar fram i tid for business.
    Mens dei fleste andre så er det 330-360 dagar fram i tid.

9. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Dette har jeg også opplevd:
    upload_2021-1-4_22-39-1.png
    Etter en telefon til Tallinn:
    upload_2021-1-4_22-39-54.png

Kristian, Xflipper and oddA like this.
  10. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
  11. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Du må klikke på søkeikonet under de enkelte datoene du ønsker å sjekke ledighet for valgte strekning(er) på den enkelte dato. Menns den søker snurrer piler der, mens det kommer opp en hake etter fullført søk, jfr. nedenfor (OSL-MIA omkring 1.sep.2021 som eksempel)
    upload_2021-1-5_12-8-4.png

12. HeineNj

HeineNj Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg prøvte å ringe SAS Tallinn kundeservice for å bestille tur med CT idag. Men kom til svensktalende senter som sa at Tallinn var permanent stengt.

De sa og at de ikke kunne hjelpe med leg for leg bestillinger. Så de fant ingenting av det jeg allerede hadde funnet på awardfares etc i deres søkemotor.

Noen andre hørt om dette?

Heine

13. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det er vel samme rapport som kommer fra de fleste som bestiller om dagen...
    Tallin er stengt... all CT booking er vel lagt over på den eller liknende firma som håndterer SAS EB gull/diamant servicen

Når Tallin var åpent så har de og hatt perioder der de var pålagt fra øvre hold om mer A-B søkninger og ikke leg før leg.

14. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,386
    Bonuspoeng:
    183
    Merk at det skilles mellom business og first her.

Om reisen inneholdt F var det ingen problemer å bestille leg for leg, i alle fall tidligere.

dahlmath liker dette
  15. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Sant det !

16. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Da jeg skulle endre OSL-IST-DPS-TPE til et senere tidspunkt, fikk jeg beskjed av agenten at hun ikke klarer å finne denne reiseruten. Da sa jeg, muligens med litt streng stemme, kollegaen din klarer dette, så det skal være mulig. Etter litt stillhet, sa hun at hun klarte det likevel... Så folk får bare ta i bruk agentrulett hvis det skjer. Så får de som er gull og diamant prøve å få hjelp av Vibeke... :)

RoadKing liker dette
  17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Tenkte eksempel på samtale med companion ticket telefonen:

"Jeg har funnet billetter OSL-FRA-SIN-MLE, kan jeg få bestille disse?" Agent: "Tyvärr, tyvärr, det kan jeg ikke finne her hos meg.". Du: "Ja, men kan du prøve å søke leg for leg?" Agent: "Tyvärr, tyvärr vi får ikke lov til å søke leg for leg". Du: "Ok, kan jeg få billetter til singapore?", legg på, ring opp igjen. "Hei, jeg har en t/r billett til Singapore, men nå har vi fått så lyst til å dra til Maldivene. Kan du være så snill å legge til SIN-MLE-SIN på denne?"

Det gir INGEN mening å ikke tillate å søke leg for leg når man får lov til å endre bestillingen og legge til legs seinere.

Ruby, Storbaba, EndreD and 2 others like this.
  18. sims

sims Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, jeg lurer på noe angående enveis og t/r bestilling av SAS awards. Ser på CPH-HND t/r, og det slippes to billetter hvert døgn. De forsvinner svært raskt (kanskje ingen overraskelse), men er bare tilgjengelig som enveis. Ta f.eks disse fra idag:
    upload_2021-1-9_17-27-15.png
    Jeg finner begge hvis jeg søker enveis, men søker jeg t/r kommer ingenting opp. Hva er grunnen til dette, og hva hadde vært beste strategi for å sikre seg disse t/r? Det burde jo f.eks være mulig å flh ned 3. desember og tilbake 5.desember. Disse kunne begge idag bookes som enveis, men ikke som t/r.

19. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Om du ringer SAS fikser de det for deg.

20. DonC3

DonC3 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Spørsmål til eb-guruene her inne. Er det mulig å kombinere CT med FP? Altså totalt 60k for business for to pers?

Del denne siden