Er det noen som har klart å få bonusbilletter til andre steder i Thailand enn BKK, eller må man ta sikte på å kjøpe separate billetter videre?
Jøss! Kanskje jeg må søke fra ARN Men da skal det i hvert fall være mulig. Takk! Edit: Bortsett fra at nye "Tallinn" ikke finne er eneste billett til noen destinasjoner! Muligens en liiiiten overdrivelse, men at det er blitt vanskeligere å få bestilt bonusbilletter med CT nå må det være lov å hevde.
Noen som har erfaring med retur av kjøp etter CT er utstedt? Tenker da om man gjør en refusjon som setter kortet under 150k og CT i teori ikke skal være utsted. Har gjort det på inneværende år tidligere, men da har jeg likefult hentet inn beløpet senere. Spørsmålet er vedrørende kjøp i fjor. Vil vel egentlig ikke tro at systemet er avansert nok, men mulig det lønner seg å i alle fall midlertidig bruke CT slik at den ikke er "ledig" når refusjonen kommer? Tar gjerne andres erfaringer her.
Havna i ein slik situasjon sjøl. Hadde bestillt ny TV frå Elkjøp som blei utsatt levering på til over nyttår og dermed ingen transaksjon i 2020 som bikka beløpet på rett side av CT. Bestillte så refunderbar reise hos SAS i romjula som eg avbestillte rett over nyttår. CT blei utstedt og er tilgjengelig til tross for at pengane frå SAS er komt i retur. Dog ingen poeng endå i 2021, sidan opptjeninga er i minus. Men snart blir TV levert og då er alt såre vel igjen
Holder på å booke en familietur til Bali i høst. Ser at det ligger ute ledige billetter fra Istanbul til Denpasar via Bangkok som hadde passet oss veldig bra i forhold til barna og tidsskjema frem til og med 28/9, men etter det kommer ikke denne flyvningen opp en gang i united eller expertflyer. Ser på Turkish sine sider at denne flighten fremdeles går både i oktober og november. Billettene fra Istanbul til denpasar direkte ligger jo uten til desember så dette er jo veldig rart. Noen som har noen formening om dette?
Problemet med Thailand er at Thai Smile har mesteparten av innenlandsmarkedet og vi får ikke bestille bonusbilletter med dem. Jeg gjorde litt research før en planlagt tur dit høsten 2019 (der reisemålet senere ble byttet til Australia, men det er en annen historie). De eneste flyplassene som Thai Airways fløy til selv fra BKK den gangen var CNX (Chiang Mai), HKT (Phuket) og KBV (Krabi), men hvordan fordelingen mellom Thai og Thai Smile har endret seg siden den gan, vet jeg ikke. Det har jo kommet en pandemi i mellomtiden og jeg antar at det ikke er til det bedre hvis det er noen endringer.. Hovedgrunnen til at vi ville ha innenlandsflyvninger er at vi fant F-seter fram til BKK, men skal man uansett reise biz så er det jo flere muligheter. Så vidt jeg vet er det bare HKT som har internasjonale flyvninger med Star alliance bonusseter. I farten kommer jeg på flyvninger fra ZRH, IST, PEK og TPE. Når Silk Air etterhvert blir ferdig integrert inn i Singapore Airlines (estimert årsskiftet 2021/2022 sist jeg hørte noe) uten at Thailandrutene blir overført til Scoot så vil man kanskje få noen fler muligheter fra SIN. Silk Air flyr nå SIN-KBV, HKT, KBV, USM (Koh Samui) og CNX.
Har nokon erfaring med 45min mellom sas fly når ein skal reise internasjonalt?? Er det stress eller går det fint?
Bør gå greit. Men det er rett fra fly til fly. Via passkontrollen. Ikke noe shopping på veien! SAS selger disse billettene, så de sier jo at det går. Og vanligvis er det mange nordmenn på flyet som skal videre med samme fly.
Er vel i utgangpunktetet ingen av de nordiske flyplassene hvor 45 minutter skal være et problem. Men f eks CDG kan du fort bruke 1.5 time på transfer..
Man da får du hvert fall kjørt det rullebåndet gjennom den pussige sylinderen i midten noen ganger. Ikke rart det alltid tar to timer når alle passasjerene rustes gjennom der. K
Eller få gleden av å ta flere busser for å komme seg mellom terminalene.. Det kostet i alle fall meg 10 lapper ettersom vi brukte over 1.5 time fra loungen til gaten.... Og det fikk vi beskue pushback. Tskket være både busser og selvfølgelig 2(3?) sikkerhetskontroller hvor på hvert sted noen skulle krangle om hvor mye væske egentlig skulle fått lov til å ha med seg...
Aah, ingenting som å få terminal 29Q på CDG. Den minste lille halvøy av en bygning på et jorde i nærheten av Paris har sin egen terminal. Rakk du ikke bussen? Den kjørte på tid før halvparten av pax var på bakken, der kan ikke vi stå ansvarlig for. Aldri transfer der med mindre man er tålmodig, uten barn, uten planer i andre enden og billett/terminal med lounge. K