Det er greit nok at krediteringen er datert i 2021, men transaksjon ble gjennomført i 2020. I mitt tilfelle kom krediteringen i 2021 på en transaksjon jan. 2020. Telleverket på Amex-siden hos meg viser at den krediteringen på over 20k ikke har innvirkning for årets omsetning, Amex fortalte meg at den konkrete krediteringen på en transaksjon i 2020 skal ikke ha påvirkning for telling av omsetningskrav i 2021 selv om krediteringen kommer i 2021.
Løste det seg her? Jeg har forsøkt agentrulette, men kommer ingen vei. Bestilt LHR-HND t/r og skulle booket OSL-LHR t/r men de klarer visst ikke å finne noen bonusbilletter til tross for at Awardfares og Expertflyer viser noe helt annet...
Bestilte 2 stk Ct på Bali turen som forsvant med Covid sommeren 20. Begge Ct har fått nytt utløp ut feb 21. Begge er brukt til nye bookinger til sommeren 21. Har 2 stk nye ct bookinger i nov-des som har utløp 31.12.21. Om det ikke blir noe av turen til sommeren, har noen erfaring om Sas kan bytte ct-ene(alle bestillinger kun med Sas) og frigjøre de som da har lengst utløp?
Nei, jeg har gitt opp... de finner ingen ting. Eller dvs, de sier at de ser dem, men får ikke booket dem. Om det skal være så vanskelig å få bestilt billetter også fremover, blir dette en mindre morsom hobby.
Merkelig. Først tenkte jeg om det kan ha noe med blackout å gjøre, men går fort vekk fra den tanken. Jeg har selv endret reisen min OSL-IST-DPS-TPE to ganger etter at svenskene overtok. Da var det ingen problem å booke om OSL-IST-DPS til senere senere tidspunkt.
Vibeke fikset dette for meg nylig via gullmailen. Har 2 CT som går ut 31.03.2021 Har 1 CT som går ut 31.12.2021 Har en booking i mai, og en med 2 CT i desember. Ikke SAS noe av det. Den i desember hadde det blitt brukt en av hver, jeg ville ha den med lengst holdbarhet på booking i mai som jeg regner med å måtte endre. K
Ringte SAS idag og la til en retur på en eksisterende booking til bali. Ble trukket 210.000 poeng for hele turen. Han skulle sjekke hvorfor det ble så dyrt.. Ble nå ringt opp med melding at det pr. idag har steget til 210.000 poeng for business til Sør-øst asia *Edit: "Maritime south east asia" har pr. 18/1 steget til 210.000 (business) & 290.000 (first). "Mainland south east asia" er 165.000 points"
Det virker som om Tallinn kun ser på ledighetene til "married legs" som tilhører sammen når man søker på Awardfares. Single legs nekter de å sjekke. Jeg ba de sjekke tilgjengeligheten på en annen tur, men de mente det ikke var noe ledig. Var fast bestemt på at de skulle sjekke igjen, og fikk da "jammen, her var det visst noe". Tror de går på autopilot med å være såpass vrang
Kjedelig. Kraftig prisøkning til Stillehavet/Australia også, mens resten av tabellen ser uendret ut? https://www.flysas.com/en/eurobonus/points/fly-with-points/star-alliance-point-chart/
Jeg booket i dag en reise med CT: OSL-FRA-IST-DPS med retur DPS-IST-OSL i sommer. En hyggelig kundebehandler hjalp meg, men jeg stusser litt på hvordan systemet er med tanke på valg av CT Jeg har nemlig to CTer, en med utløp 31.03.2021 og den andre med utløp 31.12.2021. Jeg ønsket å bruke den med lengst utløpstid for å ha mulighet til å avbestille uten å miste CT, ikke minst med tanke på at pandemien gjør reisen i sommer høyst usikker. CT med utløp 31.03.2021 bruker jeg til en booking i 2022 og tar sjanse på at smittesituasjonen gjør at den er mer sikker. Han var i tvil om at jeg kunne velge CT på den måten og sa først at CT med kort holdbarhet vil bli brukt automatisk. Han undersøkte imidlertid saken nærmere og kom tilbake med gode nyheter, nemlig at jeg kunne bruke CTen med lengst holdbarhet. I følge han var dette litt tungvint og systemet var ikke rigget for det. Jeg ble først trukket 2 x 210 000 poeng (jeg hadde heldigvis nok poeng til å trekke dobbelt) og fikk så refundert 210 000 poeng. Dette er dermed i orden og jeg fikk brukt den CTen jeg ønsket. Samtidig er det urovekkende at det er min kunnskap og påstand om at han tar feil som gjør at dette ordner seg. Andre med erfaringer på dette området?
Tja, det er ikke lenge siden det kostet 140.000 til Asia i business. Nå er det 210.000 til store deler av Asia. Det er 50% prisøkning på svært kort tid. Kjenner motivasjonen min for å fortsette med SAS tok en dipp nå. Tipper det ikke er lenge før sas også øker prisene på egne flighter.
Ikke gi opp. Jeg var i kontakt på telefon på fredag og agenten fant en reise til DPS fra OSL 21.06 i biz med retur 08.07. Dessverre ble samtalen brutt, og jeg ringte igjen i dag. Agenten fant samme reisen fort og sa at det var ledig retur både 05.07, 06.07 og 07.07. Jeg valgt 06.07. Den første agenten fant ikke noe med en gang, men da jeg sa at det ble søkt leg for leg på min forrige CT-booking, fant han likevel. I dag trengte jeg ikke be om å søke leg for leg. Reisen ble funnet ganske raskt. Jeg ba han sjekke disse datoene med utgangspunkt i det jeg så på Awardfares, men han fant faktisk mer enn det som vises der. I følge AF er det kun ledig 08.07, ikke de dagene i forkant som han fant.
Noen her som har opplevd eller kan fortelle meg hvorfor det ikke er mulig å bestille ekstra legs? Blir så vanvittig frustrert at de verken finner flyvningene eller kan bistå med å lage en bedre reiserute Har en billett uten retur til Oslo, men jeg kan visst ikke "legge til" det som destinasjonsmål.