Jeg gjør alt for å unngå CDG, bl.a. fordi det er en layout som ikke er gunstig for oss som vil bruke mest mulig av ventetiden i lounge. På CDG er sikkerhetskontrollene lagt til de de forskjellige gateområdene, slik at du ikke kan bevege deg fritt rundt på flyplassen etter sikkerhetskontrollen og må derfor gå til gate alt for tidlig i forhold til andre flyplasser. Jeg har en dårlig opplevlese der "loungen" (fordi loungen visstnok ikke var åpen på morgenen) var en voucher på €10 for to personer som skulle brukes på en kiosk like ved gaten...
Jeg har to CTer der den ene er gyldig til 31.03 (forlenget fra 31.12.2020) og den andre til 31.12 i år. Utfordringen er hvordan jeg skal disponere disse to i og med at den med kortest holdbarhet mister sin verdi hvis bookingen endres eller kanselleres etter 31.03, ikke usannsynlig i disse tider. Hvis jeg nå booker to reiser, vet noen om jeg kan bytte rundt på CTene mellom disse bookingene uten å gjøre endring på selve bookingen, så lenge jeg gjør det før 31.03? Eller må jeg avbestille slik at CT refunderes og så bestille helt på nytt?
Dette står på SAS sine nettsider: Hvis flygningen din betjenes av SAS, kan du endre navnet opptil én virkedag før EuroBonus-reisen mot et gebyr på 150 SEK/NOK. Hvis flygningen betjenes av en Star Alliance-partner, er navneendring ikke tillatt. Vet dere om dette gjelder dersom det er en CT-bestilling også, hvor CT er utgått? Jeg har en bonusreise med SAS til USA. CT går ut 28.2. Lurer på muligheten for å endre navn etter 28.2.
Beklager om dette har vært besvart tidligere Fikk med et nødskrik spend i overkant av 150 k på Amex for 2020. En av av transaksjonene er ennå ikke kommet inn og ble gjort den 30. desember. CT ennå ikke kommet inn på Amex sin oversikt. Ser jeg nå får refusjoner fra Supersaver etter en avbestilling i april 2020. Hvordan vil dette evt. påvirke opptjening i 2020 ift. CT?
Problemet er ikke om CT er utgått eller ikke, men at det er fysisk umulig å endre navn på en utstedt *A bonusreise. De må avbestille hele reisen og håpe at setene dukker opp igjen.
Agentrulett på "CT-telefonen" funker dårlig så lenge alle som sitter der er fullstendig inkompetente. Awardfares viser mange tilgjengelige flights mellom OSL-DPS, men agentene finner ingen ting. Awardfares pleier jo å vise korrekt tilgjengelighet, så jeg stusser veldig på at det ikke finner noen billetter i HELE sommer/høst mellom OSL og DPS.
Jeg ser jeg har formulert meg litt uklart. Men det stemmer, det er en CT bonusreise med SAS. CT går ut 28.2, og jeg er noe usikker på hvem som skal reise
Jeg har en reise i sommer som muligens skal flyttes på (Turkish ene veien, Thai/Swiss andre veien) midten av juli til slutten av juli. Business. 4 personer. Kanskje de dukker opp igjen i systemet når jeg flytter dem. (Hvis de lar seg flytte da)
Så der du sier er at refusjoner som gjøres i år påvirker CT for i fjor? Edit: Eller for å si det på en annen måte. Hvis du allerede har mottatt CT, vil den trekkes tilbake om du får refusjon for en transaksjon som ble gjort i fjor?
CT trekkes neppe tilbake når den først er gitt. Hvis du ikke har fått CT og omsetningen i 2020 passerte ikke 150k pga. refusjonen/kreditering, kan jeg ikke se kravet til CT er oppnådd... Edit: Jeg var i kontakt med Amex tidligere og de bekreftet at om jeg får kreditering i 2021 for kjøpt gjort i 2020, vil den krediteringen påvirke omsetningen i 2020, ikke 2021.
Men om den får påvirkning for omsetningen i 2020 hva skjer med utsendt ct da? Den kan jo allerede være brukt til bestilling. Dette blir garantert en problemstilling for mange som har bestilt fks hotell frem i tid til en reise man håper blir noe av og samtidig bikket 150K/300K grensen. Så blir reisen ikke noe av og hotellbestillingen refundert. Hva skjer da med både ct og poeng? Om dette ikke påvirker den nye omsetningen i 21.
CT beholder du.. Poeng blir holdt tilbake inntil du har omsatt for de poengene AmEx skulle ha tilbake. Og omsetning blir trukket fra årets omsetning, slik at du må omsette for 150,000 pluss det du fikk refundert for å nå neste CT.
Omsetningsdelen som du beskriver ble jeg fortalt at det ikke skal skje av amex rett før jul. Jeg startet 2021 med å få kreditering på over 20000 kr. Årets omsetning så langt er ikke berørt av denne krediteringen i følge hjemmesiden til amex. Jeg hadde omsetning på over 200k i 2020, så jeg vil ikke ha mistet min CT uansett. Men jeg burde kanskje ta en telefon til amex og sjekker.
Dette stemmer bra med hva jeg opplever. Fikk en stor refusjon fra SAS i begynnelsen av 2021, og telleverket for omsetning til ny CT står på 0 selv om jeg har brukt kortet en del.
Jeg dro kortet for rett i overkant av 150 k. Den siste transaksjonen viser 30. desember hos PayPal, men har ennå ikke kommet inn på Amex sin oversikt. PayPal sier at den skal vises som den 30. hos Amex. Jeg tenker kanskje løsningen her er at jeg ringer SuperSaver og ber dem tilbakeføre til er annet kort.