SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    I dag dukket det endelig opp biz i returen til en tur til høstferien:D
    Jeg endret returen fra plus til biz og endte opp med få igjen ca 300 per person i skatter&avgifter. Merkelig returen er med samme flight som bestilt bare en oppgradering til rad 1 :)
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,683
    Likes mottatt:
    32,568
    Bonuspoeng:
    293
    Valuta. Krona har styrket seg.
     
    Maggie liker dette
  3. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, dette er nok coronafrafallet av en del skatter og avgifter.
     
    RoadKing and Maggie like this.
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Om reisen opprinnelig ble bestilt før jul har du nok sluppet flypassasjereravgift når avgiftene ble beregnet på nytt. Den utgjør et par hundrelapper om man skal ut av Europa.
     
  5. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Ble bestilt nov/des 2020. Endret i dag.
    Kun endret fra plus til biz i returen. Reisen er til Usa,
     
  6. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,232
    Bonuspoeng:
    183
    Skrev det også i tirsdagtråden, men kanskje enda mer relevant her.

    Første oppringing: nr 2 i kø, gikk få minutter før jeg fikk snakke med en svensktalende person. Før jeg rakk å lese opp hele bestillingsreferansen ble forbindelsen brutt. Usikker på om jeg kom bort i noe.
    For å unngå å komme bort i noe var forsøk 2 på høyttaler. Da var jeg nr 1 i kø og kanskje 1 minutt venting.
    Skulle altså legge til TRD-OSL og LHR-TRD. TRD-OSL, det går ikke "tyverr", men returen, jo det kunne han ordne, men da måtte vi fly i Y fra Tokyo til LHR, der jeg altså allerede har en bestilling i F... galskap. Jeg nevnte at dette har vært uproblematisk før, men nei, det går ikke, ferdig snakka, alt i Y eller ingen endringer på turen. Skuffende dette.


    Må vel belage meg på agentrulett?


    Eller er det kanskje noe poeng i å bestille bonusbilletter som er ledig og be på gullmailen om de kan sy det sammen?
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,561
    Bonuspoeng:
    293
    Ring igjen, eller be gullmailen om hjelp.
    Jeg har med hell booket de ledige billettene separat, og fått dem sydd sammen i ettertid. Men jeg kan ha hatt flaks..
     
    Flyingdutchman liker dette
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du bare skal legge til disse flyvningene på en eksisterende flyvning, send mail til gullmailen. De kommer til å fikse dette mye lettere enn CT-telefonen gjør.
     
    Flyingdutchman liker dette
  9. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,227
    Likes mottatt:
    5,400
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booket tur via gullmailen og der mangler jeg FRA-OSL på hjemturen. Da sa gullmailen selv at den skulle legges til senere når SAS legger ut billetter.

    K
     
    Flyingdutchman liker dette
  10. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan jo ikke fortsette å være så håpløst vanskelig å bestilt bonusbilletter med CT. De må jo ha noen felles retningslinjer å forholde seg til. Det kan jo ikke være slik at alle må sende epost til Vibeke....
     
  11. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,232
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for innspill! Jeg har sendt e-post til gullmailen og håper at de kan hjelpe meg.

    Er den nye strategien til SAS å gjøre uttak av bonuspoeng så dyrt og vanskelig at de håper folk skal gi opp? Jeg er for sta til å gi opp :p
     
    Jeanette liker dette
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Alle kan ikke sende e-post til Vibeke =(
     
    pensjonisten and Insomnia4u like this.
  13. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, og det blir for dumt at hun kan ordne alt svenskene på CT-telefonen ikke "kan". Jeg tenker SAS bør være litt forsiktig med å bedrive så dårlig kundepleie i en tid de er helt avhengige av fortsatt tillit. Akkurat nå synes jeg det er for mye skurr... ikke er det mulig å bestille *A på nett, de som betjener CT-telefonen nå er helt elendige når det kommer til kundeservice og de finner heller ikke billetter og alt er bare "tyvärr tyvärr" og i tillegg presterer SAS å øke poengprisene. Jeg ville nok lagt opp strategien litt annerledes om målet var fornøyde kunder. Kundene kan ikke alltid får det det vil ha, og endringer er noen ganger nødvendig, men man må klare å utføre dette på en måte som gjør at kundene ikke blir misfornøyde.
     
    NoLimit, MarkSS, pensjonisten and 6 others like this.
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,683
    Likes mottatt:
    32,568
    Bonuspoeng:
    293
    Det er andre linje i SAS' sitt angrep på bonusprogrammet. Først øker de prisene til fjerne, fjerne Stillehavet, så gjør de det enda mer komplisert å bestille. Så sitter de stille i kroken sin og venter på at alle som ikke er diamanter har fått utgåtte poeng og/eller bruker dem på vanvittige kjøp i eurobonusshop :)
     
    Jeanette liker dette
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vet! :eek:
     
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Noe jeg ikke har sett noen diskusjon om er når ting begynner komme tilbake til normalen igjen. Regner med at flyselskapene vil forsiktig gjenåpne sitt rutetilbud.
    Der kommer den store faren for oss som sitter med ct som nærmer seg utløp.
    Mange som fikk kansellert fjorårets ferie og bestilt på ny denne sommer/høst.
    Ct utgår per dags dato da i feb/mars. Så åpnes det forsiktig opp og med maks uflaks ender det opp med at reisen vi bonushaier har booket utgår fra programmet og ct ender opp som null verdi.
     
    Insomnia4u liker dette
  17. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    polarrull.jpg
     
    coconuts, SNG, Kalsnes and 16 others like this.
  18. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
  19. Ohgenius

    Ohgenius Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Spent på å se hvordan de gjør det til slutt. Hold oss oppdaterte! Er det noe håp at Tallinn åpner igjen, på samme måte som før?
     
  20. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Det er dessverre ikke bare Vibeke som svarer på den mailen. Jeg har prøvd å endre en reise to ganger med å sende mail nå, og har fått svar fra to andre agenter. De har ikke giddet å prøve å hjelpe en gang, ba meg kun å ringe CT-telefonen. Selv en enkel endring som ikke ville medføre endringer i skatter eller poeng.
     

Del denne siden