I dag dukket det endelig opp biz i returen til en tur til høstferien Jeg endret returen fra plus til biz og endte opp med få igjen ca 300 per person i skatter&avgifter. Merkelig returen er med samme flight som bestilt bare en oppgradering til rad 1
Om reisen opprinnelig ble bestilt før jul har du nok sluppet flypassasjereravgift når avgiftene ble beregnet på nytt. Den utgjør et par hundrelapper om man skal ut av Europa.
Skrev det også i tirsdagtråden, men kanskje enda mer relevant her. Første oppringing: nr 2 i kø, gikk få minutter før jeg fikk snakke med en svensktalende person. Før jeg rakk å lese opp hele bestillingsreferansen ble forbindelsen brutt. Usikker på om jeg kom bort i noe. For å unngå å komme bort i noe var forsøk 2 på høyttaler. Da var jeg nr 1 i kø og kanskje 1 minutt venting. Skulle altså legge til TRD-OSL og LHR-TRD. TRD-OSL, det går ikke "tyverr", men returen, jo det kunne han ordne, men da måtte vi fly i Y fra Tokyo til LHR, der jeg altså allerede har en bestilling i F... galskap. Jeg nevnte at dette har vært uproblematisk før, men nei, det går ikke, ferdig snakka, alt i Y eller ingen endringer på turen. Skuffende dette. Må vel belage meg på agentrulett? Eller er det kanskje noe poeng i å bestille bonusbilletter som er ledig og be på gullmailen om de kan sy det sammen?
Ring igjen, eller be gullmailen om hjelp. Jeg har med hell booket de ledige billettene separat, og fått dem sydd sammen i ettertid. Men jeg kan ha hatt flaks..
Hvis du bare skal legge til disse flyvningene på en eksisterende flyvning, send mail til gullmailen. De kommer til å fikse dette mye lettere enn CT-telefonen gjør.
Jeg booket tur via gullmailen og der mangler jeg FRA-OSL på hjemturen. Da sa gullmailen selv at den skulle legges til senere når SAS legger ut billetter. K
Det kan jo ikke fortsette å være så håpløst vanskelig å bestilt bonusbilletter med CT. De må jo ha noen felles retningslinjer å forholde seg til. Det kan jo ikke være slik at alle må sende epost til Vibeke....
Takk for innspill! Jeg har sendt e-post til gullmailen og håper at de kan hjelpe meg. Er den nye strategien til SAS å gjøre uttak av bonuspoeng så dyrt og vanskelig at de håper folk skal gi opp? Jeg er for sta til å gi opp
Nei, og det blir for dumt at hun kan ordne alt svenskene på CT-telefonen ikke "kan". Jeg tenker SAS bør være litt forsiktig med å bedrive så dårlig kundepleie i en tid de er helt avhengige av fortsatt tillit. Akkurat nå synes jeg det er for mye skurr... ikke er det mulig å bestille *A på nett, de som betjener CT-telefonen nå er helt elendige når det kommer til kundeservice og de finner heller ikke billetter og alt er bare "tyvärr tyvärr" og i tillegg presterer SAS å øke poengprisene. Jeg ville nok lagt opp strategien litt annerledes om målet var fornøyde kunder. Kundene kan ikke alltid får det det vil ha, og endringer er noen ganger nødvendig, men man må klare å utføre dette på en måte som gjør at kundene ikke blir misfornøyde.
Det er andre linje i SAS' sitt angrep på bonusprogrammet. Først øker de prisene til fjerne, fjerne Stillehavet, så gjør de det enda mer komplisert å bestille. Så sitter de stille i kroken sin og venter på at alle som ikke er diamanter har fått utgåtte poeng og/eller bruker dem på vanvittige kjøp i eurobonusshop
Noe jeg ikke har sett noen diskusjon om er når ting begynner komme tilbake til normalen igjen. Regner med at flyselskapene vil forsiktig gjenåpne sitt rutetilbud. Der kommer den store faren for oss som sitter med ct som nærmer seg utløp. Mange som fikk kansellert fjorårets ferie og bestilt på ny denne sommer/høst. Ct utgår per dags dato da i feb/mars. Så åpnes det forsiktig opp og med maks uflaks ender det opp med at reisen vi bonushaier har booket utgår fra programmet og ct ender opp som null verdi.
Spent på å se hvordan de gjør det til slutt. Hold oss oppdaterte! Er det noe håp at Tallinn åpner igjen, på samme måte som før?
Det er dessverre ikke bare Vibeke som svarer på den mailen. Jeg har prøvd å endre en reise to ganger med å sende mail nå, og har fått svar fra to andre agenter. De har ikke giddet å prøve å hjelpe en gang, ba meg kun å ringe CT-telefonen. Selv en enkel endring som ikke ville medføre endringer i skatter eller poeng.