Jeg tolker det ihvertfall sånn. Dette står på SAS sine nettsider Q&A om eurobonus: What will happen to my Amex 2-4-1 voucher if I rebook a SAS or Star Alliance bonus trip that is not canceled by the airline? You can use non-expired Amex vouchers when you make a new booking. If your voucher has expired since you made your original booking you are allowed to rebook without a fee. Rebooking has to be done before the flight's departure through SAS Customer Service. Rebooking can only be done to and from the same destinations as the original booking.
Jeg lurer på om dette også gjelder gammel CT, som egentlig skulle bli brukt i fjor sommer. De som ble forlenget til 30.11 pga. reiserådet. Har en booking med en slik i sommer...
Helt enig! CT som nå går ut i feb/mar bør forlenges ytterligere, usikkerheten med reiseråd og innreiserestriksjoner vil vedvare i månedsvis. CT som gikk ut 15. jan i fjor ble jo forlenget helt til november, så de kan hvis de vil.
Dette punktet var nytt for meg også og slår meg som nokså raust. Det betyr at vi har tre muligheter dersom planlagt reise på utgått CT ikke lar seg gjennomføre: - Reiseråd fra UD: Tilbakeført CT med 30 dagers gyldighet - Innstilt flyvning: Tilbakeført CT med 30 dagers gyldighet - Frivillig flytting av reisen til nye datoer, låst til opprinnelig destinasjon For reiser til Maritimt Sørøst-Asia eller Stillehavet må man nok belage seg på å betale ny pris ved frivillig flytting eller ny booking pga. reiseråd, mens det ved innstilte flyvninger burde være håp om at det håndteres som en ufrivillig endring uten mellomlegg. Edit: Lagt ved screenshot fra FAQ: CORONA EUROBONUS for referanse.
Var på tråden med Sveg i dag ifm endring av en CT. Spurte om når *A-booking på nett åpner igjen. Han visste ikke, men sa at de også maste på å få den åpnet. Enkelte dager har de så stor samtalemengde på call centret (totalt sett) at de har utfordring med å svare alle og ønsker derfor avlastning ved å få den åpnet igjen. På spørsmål om tilgjengelighet med SQ så hadde han fortsatt ikke sett noen seter....
Jeg lå inne med en booking på tur/retur TRD-SIN med 4stk i BIZ (2stk CT) nå i påsken (28 mars 21). Fikk nå melding om at hele bookingen var kansellert og ser poengene er tilbake på konto. Har en noe rettigheter mtp å booke ny tur? Tenker da spesielt på en poengpris økningen.
Ring SAS kundeservice og forklar at reisen ble kansellert i dag. Si du vil ha nye med en gang til den datoen det passer dere. Selvfølgelig skal du ikke betale mer penger/poeng dersom reisen ble booket tidligere. Endringen skjedde i år.
Jeg kontaktet SAS på gullmailen og stilte spørsmål om en CT jeg har som går ut 31.03 (forlenget fra 31.12), og fikk et svar som bekrefter dette: "Om du väljer att avboka din resa efter att giltighetstiden för din CT utgått kommer den att gå förlorad. Om myndigheterna avråder från resa till din destination och du därför vill avboka resan är det möjligt att under en 30 dagars period boka en ny resa med vouchern. Det samma gäller om flygbolaget ställer in din resa, du har 30 dagar att boka en ny resa med vouchern."
Hvordan beregnes poeng når man booker en reise med 1voksen+1 barn og bruker en ct på Osl-SF i biz med Sas? 100K+50K/2= 75K poeng. (Voksenpris+barnepris/2) 100K/2+50K poeng= 100K poeng (Voksenpris/2+barnepris)
Aha, takk for svar. Da er det vår alle kjæres Vibeke som regner feil. Hun beregner halv pris for en voksen og legger til barnepris. Jeg mener av gamle bookinger at man tar prisen på voksen+barn og halverer ved bruk av ct. Vibeke: -Nej Amex CT trækket som 1 fuld billet og Mastercard med prisen for GO.
Vurderer sterkt å bestille en Tokyo tur i oktober med en CT som går ut 31. mars. Hva tror dere om muligheten for at den reisen lar seg gjennomføre? Men hvordan bestille bonus billetter nå?
Jeg har booket en reise (til DPS) med CT som utgår 31.12.2021. I tillegg har jeg en ubenyttet CT som utgår 31.03.2021. Jeg er innstilt på å beholde denne bookingen, men ut i fra en risikovurdering (som jeg ikke gidder å gå inn på her) lurer jeg på om disse to CTene heller burde byttet plass. Er det noen som vet om det er mulig å bytte to CTer på denne måten? Eller må jeg avbestille, få CTen tilbake og så booke på nytt med CTen jeg ønsker å benytte?
Den hjelpen er mulig å få andre steder. United sin side, awardfares, expertflyers er vel blant de mest vanlige.
Det var ikke noe problem å gjøre en tilsvarende flytting hos Tallinn i november, men nå som CT-telefonen er flyttet til Sverige kan det hende du må ha noen runder med agentrullett for å få hjelp. Edit: Ser at poengene ble trukket på nytt da jeg gjorde dette, så mulig ny pris til DPS kan by på utfordringer
Har noen følgende erfaring? Jeg kom over en sjelden Business billett OSL-LAX, så jeg brukte CT med en gang til å booke en enveis-reise ettersom det ikke var lagt ut returbiletter på det tidspunktet jeg booket. Men nå er det lagt ut returreiser. Er det da mulig å endre/legge til en retur på denne CT'en som bare er en vei?