Nå har jeg offisielt gitt opp å bestille CT-tur til DPS på sensommeren. Etter 5 telefoner til CT-telefonen får jeg samme beskjed - de ser billettene men får ikke booket tur/retur. Jeg kunne imidlertid få lov til å booke to enkeltreiser, men da kun få brukt CT en vei. Den siste personen jeg snakket med var faktisk på kanten til å være hyggelig, og virket til å ha litt oversikt. Undersøkte også med supervisor på eget initiativ og lovet å sjekke opp om TK hadde satt noen sperrer som eventuelt kunne oppheves. Har ikke veldig stor tro på at dette ordner seg, så håper heller at online booking med *A åpner så fort som mulig, siden selvgjort tydeligvis er mer velgjort enn det SAS får til.
Dette høres ut som samme "waitlisting" flere har meldt om ved bestilling av t/r med TK? Virker som om trikset er å be SAS om å booke reisen selv om de ikke får bekreftet plass, og så vente en dag eller to for å se om den går gjennom.
I følge supervisor fikk man ikke mulighet til å bestille i det hele tatt, men mulig den løsningen du skisserer er mulig. Men da tror jeg man aktivt må be om at der gjøres på den måten, eller så sier de jo bare at det ikke går.
Jeg fikk i dag et positivt svar på spørsmålet jeg her stiller. På gullmailen bekreftes det at det er mulig å bytte CT på en reise som er booket, uten å ringe "Tallin". Dette kan tydeligvis gjøres på mail, noe som gir meg full kontroll på bruken av mine to CTer, både den som allerede er benyttet på en booking og den som er ubrukt: "Jag har inte ändrat ännu utan vill du att vi ska byta så kan du höra av dig." Supert!
Fikk denne på gullmailen i dag, er disse utregningene nye? Hej Så er det rettet . Jeg har forklaring på Amex point her: 50% discount on standard award on SAS "best price" or Star Alliance can be combined with 50% child discount, following cases are applicable: One Adult + One child will get 62,5% discount on the whole booking One child travelling alone will get 62,5% discount on the whole booking Two children will get 75% discount on the whole booking
Tror eksempelet i punkt 2 er feil, ett barn skal også ha 75% poengrabatt, men ellers er det vel ikke noe nytt.
Gjelder dette også Star Alliance bookinger? Trodde det kun gjaldt Sas sine bonus billetter? Hvordan blir utregningen 1voksen + 1 barn tur/retur LA i biz med Sas?
Det gjelder kun SAS Bonus ja. Barn har ikke 50% på star alliance. EDIT: Aha! Så ikke det stod "or star alliance" i mailen du fikk. Gjetter på feil der og, men det er jo lov å håpe.
Denne kom fra Vibeke så må jo regne med alt som står i den stemmer? I tillegg slik jeg tolker det gjelder dette best pris poeng billetter også?
Kanskje det er spesial rabatter hos Vibecke https://www.flysas.com/en/eurobonus/points/fly-with-points/ som pleier å være godt oppdatert sier under "Star Alliance bonus tickets" Child discounts are not available. Child discount only applies for travel on SAS and Wideroe.
Jeg forstår ikke prosent rabatten som jeg fikk tilsendt. Slik jeg har gjennomført reiser tidligere ble beregnet slik: 1 Voksen + 1barn t/r Sas til Miami i biz. 100K+50K=150K/2(CT) Belastet 75K eb poeng og 1Ct
Hva om man booker 1voksen+ 2barn? 100+50+50/2? Jeg skjønner ikke 62,5% Vibeke sendte under 50% discount on standard award on SAS "best price" or Star Alliance can be combined with 50% child discount, following cases are applicable: One Adult + One child will get 62,5% discount on the whole booking One child travelling alone will get 62,5% discount on the whole booking Two children will get 75% discount on the whole booking
Booker du 1 voksen og 2 barn blir det 100 000 + 50 000 + 50 000 - du får derimot ikke brukt CT ettersom CT gjelder for max 2 pax Hun mener nok at du får 62,5 % rabatt i forhold til fullpris for 2 voksne, som @Jorge skrev tidligere 75 000 poeng som du betaler for 1 voksen og 1 barn med CT, er 62,5% rabatt i forhold til 2 voksne til fullpris, uten CT(200 000poeng)
Takk for oppklaring. Jeg mener man fortsatt kan bruke en ct om man bestiller fks 1voksen + 2barn. Da blir poengprisen 100K/2+50K+50K
Ville forventet (100k+50k)/2 + 50k med en slik kombinasjon. Eventuelt 30k for sistemann om man har FP.