Snakket med Sas i dag og fikk følgende tilbakemelding. Har en booking med ct som utløper 28feb. Tur/retur over dammen i biz. Jeg vurderer gjøre en navnendring på denne og fikk bekreftet at dette må evt endres før CT utløp. Om jeg endrer går det fra 2voksne til 1voksen+1barn på denne bestillingen. Sas mente man da ikke fikk igjen eb poeng om man endret denne. Er det riktig?
Ville forsøkt ringt igjen, og sjekket med en annen agent. Men. Jeg vil tippe at hvis du har 2 voksen billetter, og gjør en navneendring. Så vil du fortsatt ha 2 voksen billetter, selv om det ene billetten endres til ett barns navn.. Kanskje det er mulig å endre fra voksen billett, til barne billett, hvis du treffer rette agent.
Det burde være mulig å la to reise på CT og betale FP-pris for de resterende i bookingen? Alternativt kan man legge inn separate bestillinger og få SAS til å linke disse sammen. Dersom SAS krever normalpris for nummer tre og man ikke ønsker å dele opp vil man med én voksen og to barn slippe billigere unna ved å droppe CT til fordel for FP.
Da reiser man 2 voksen for 1, betaler altså kun full poengpris for 1 stk voksen og ingenting for den andre. Spedbarn må betale en symbolsk sum i skatter og avgifter, men ingen poeng Vi dro 2 voksne og 1 spebarn i fjor til Bali og betale 165000 poeng samt rundt 3000 til sammen i skatter og avgifter. Det var med de "gamle" poengprisene da.
Noen som har hørt noe nytt vedr. CT med utløp 28.02 og 31.03 blir forlenget noe mer? Sist jeg spurte var da jeg ringte Tallinn for 1-1,5 måneder siden, og da var beskjeden at "dette skulle vurderes på nytt når det nærmet seg"..
Hei, Jeg har en CT som utløper nå 28.02.2021 og lurer på om dere får forlengt den eller om det kun er slik at de løper ut da (har prøvd å chatte med de men virker ikke som de kan hjelpe meg å forlenge den). Spørs er bare hvor jeg skal booke, tørr man Italia Oktober eller November 2021? : ( SAS sier at jeg kan booke en reise (for CT billietten som utløper 28 februar) men hvis det skjer noe med reisen, at jeg blir syk eller hjva som helst så får jeg ikke noen ny billiett eller får ikke poeng tilbake. Da er det den dagen som gjelder som jeg MÅ reise. Har enda en CT som utløper 31.12.2021 men den vurderer jeg å booke til jan-feb 2022 (Filipinene eller noe). Hva tenker dere? Er det for tidlig at jeg reise til Italia?
Har spurt SAS på chatten men de sier bare at de IKKE kan forlenge (min utløper 28.02) må bare booke noe til Oktober - November eller Desember..
svar fra sas : Ja vi ersätter tyvärr inte om man blir sjuk utan då måste man kontakta sitt försäkringsbolag för ersättning.
Dette stemmer ikke helt. Ikke-utgåtte poeng blir alltid refundert så lenge reisen avbestilles 24 timer før avreise. I tillegg har SAS annonsert en rekke korona-unntak, hvor det blant annet tillates flytting av reiser booket med utgått CT: https://www.sas.no/traffic-information/faq-corona-eurobonus/
Så lenge ikke poengene dine er utløpt, så får du de tilbake, selv om CT er utløpt. Tro det eller ei, men SAS har faktisk ganske gode vilkår for å kunne rebooke en utgått CT(se under) Personlig har jeg bestillt tur til Tokyo i Jan'22, og satser jeg får booket om,skulle det vise seg være for tidlig.. Det dummeste man gjør er iallefall og ikke bestille noenting, da er den garantert tapt
Hei, Så dum at de på chatten skriver slik til meg: Om eran Companien ticket har gått ut, går det inte att boka om resan, utan då kommer nya poäng dras för ombokningen, skulle det vara så att flyget ställs in förlängs Companien ticket i 30 dagar. Så länge erat flyg inte är inställt gäller ordinarie biljettregler för resan. Om ni önskar boka av resan får ni alla poäng tillbaka så länge ni bokar av resan minst 24 timmar innan avresa. Ja vi ersätter tyvärr inte om man blir sjuk utan då måste man kontakta sitt försäkringsbolag för ersättning. Jeg blir veldig usikker, men HVIS vi nå blir syke eller at det fortsatt er "krise i Italia" om vi nå reiser Oktober 2021 eller November 2021. Så kan vi kanskje få tilbake poengene? Poengene utløper 2024 ser jeg. CT'en vil vi altså miste men ikke poengene? Takk!
Nei, mine poeng utløper 2024. Men da vil jeg altså miste CT''en hvis det er noe som skjer men ikke poengene? Takk Har du bestilt Tokyo 2022? Kult! Jeg har 2 CT (en som løper ut 28 Februar 2021) og en som løper ut Des 2021. Jeg vurderer å booke den som løper ut i februar til Italia (vet ikke når om jeg skal booke November?) spørs hvor gøy det er der da.. Sen har jeg lyst å reise tilbake til Filippinene (spørs bare om NÅR man tørr å reise dit) en drøm hadde jo vært til jula 2021 men vet ikke oim det er mulig :|
Jeg vet ikke om jeg får kommentere eller legge ut linken til den tråden jeg nettopp startet, men tenkte om dere visste noe/har tips til meg så får dere gjerne kommenter i tråden jeg nettopp la ut :$ da jeg er veldig "ny" på dette med CT og Business billiett, jeg gleder meg så mye (men trist det er covid nå) er veldig forsiktig å er inne heeele tiden.... Elsker å reise men har ikke gjort det på over ett år nå... https://insideflyer.no/forums/threads/hjelp-business-tips-til-filippinene.16330/
Svaret fra SAS vedrørende sykdom gjelder nok dersom man ikke overholder avbestillingsfristen på 24 timer før reisen starter.
Det at man kan velge fritt hvilken CT man skal bruke opp først (når man har flere med ulike utløpsdatoer) stemmer visst ikke helt. Jeg har 2 CTer, hvor den ene er gyldig til 31.03, mens den andre til 31.12. Fikk ikke lov til å bruke den nyeste CTen da jeg ringte CT tlf på fredag. Ble forklart at grunnen til at det ikke går er fordi disse CTene ble opptjent på samme type Amex kort (Elite i mitt tilfelle), og derfor blir muligheten til å velge mellom de 2 blokkert for agenten. Den eldste måtte brukes opp først. Så sa han at dersom CTene er opptjent på 2 forskjellige typer Amex kort (f.eks. Premium + Elite), så blir valgmuligheten åpnet opp og synlig for agenten slik at hen kan velge akkurat den CTen som kunden ønsker.. Har noen andre her opplevd at man ikke får valgt den CTen man selv vil bruke?
Jeg har en CT som går ut på dato i slutten av mars og vil booke en tur til høsten bare for å unngå å miste den. Foreløpig er det kun meg som kan reise men kan man legge til en ekstra person senere om det skulle bli behov for det?
Nei, ikke etter utgått CT. Blir den kansellert pga fryseskap eller Covid får du 30 dager forlenget gyldighet.