SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde tatt det med SAS når du skal bestille 2 x CT, så må de klare å finne frem den som er vei tilbake. Normalt dukker den opp umiddelbart...

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,724
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er ikke så overrasket. Da vi slo til på 241 tilbudet for et par uker siden, så var det på flere av avgangene jeg så på, hele kabinen tilgjengelig for den prisen. DET har jeg aldri opplevd før, og slettes ikke på de populære destinasjonene.
    Kanskje jeg skulle tatt en titt på en spesiell en... Men jeg får vel ikke frua med :(, og sjefen syns vel jeg har nok ferie.

3. permorten

permorten Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    28
    Hei.
    Hva blir poengpris om en booker Star alliance busines en vei og sas pluss hjem på en tur til Tokyo ? Full star Alliance pris eller mix av SA og sas pluss priser?

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Du får ikke SAS-pris på returen hvis du velger star alliance business dit og SAS business hjem, så jeg antar at det samme gjelder Plus. I tillegg kan det være at du ikke får bestilt denne kombinasjonen i det hele tatt, siden SAS ikke har noen poengpriser for premium economy i star alliance poengtabellen sin.

tobeornot999, Xflipper and permorten like this.
  5. kamelen

kamelen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    53
    Ja, jeg får nok ikke med fruen nå jeg heller. Så det blir å vente til hvertfall høsten i første om gang. Jeg får bare dagdrømme videre så lenge :)

RoadKing liker dette
  6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge CT er opptjent _før_ booking av reisen utføres kan du legge til CT i etterkant og få igjen halvparten av poengene.

milehigh and Xflipper like this.
  7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Mye klaging på "Tallinn" om dagen så jeg får komme med en solskinnshistorie:
    Hadde en tur til BKK via HND med ANA F i september som krasjer med Vietnam-turen vår. Ettersom F er vanskeligere og vanskeligere å booke om dagen så tenkte jeg å heller forsøke "verdens beste business", les: Eva Air.
    Jeg fant en fin rute på AF via VIE og TPE til OKA. Og retur via HND og FRA (HND-FRA med ANA F).
    Ringte inn og sa jeg ønsket å endre bookingen til en reise i januar 2022 og ville fra OSL til OKA. Sa også jeg ville fly 20/1. Ønsket Business bort og First hjem. Nevnte ikke VIE, TPE og HND.
    Etter 10-15 sekunder var tilbakemeldingen: kun økonomi begge veier.

Jeg sa så at jeg hadde funnet en rute via VIE og TPE med Eva Air og lurte på om han kunne søke på disse to flightene (VIE-TPE og TPE-OKA). Det kunne han og vipps var vi i gang. Jeg nevnte videre flightene OKA-HND og HND-FRA og han fant begge. Til slutt la vi til OSL-FRA-VIE og FRA-OSL.
    Han beregnet poeng og skatter og tok min kredittkortinformasjon. Måtte så sende videre for "sluttføring". Hele samtalen tok 18 minutter.
    Ca. 30 minutter senere fikk jeg e-post fra SAS med endret booking (PNR nummer ble beholdt).
    Dette kunne ikke fungert bedre!

DonC3, coconuts, SVG_flyer and 15 others like this.
  8. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Hva skjer med en reise med 4 personer på samme bestilling (og brukt CT) og den ene ikke kan resie eller ikke dukker opp? :confused: Kan de tre andre fortsatt reise eller blir alt kansellert?

9. Storbaba

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Den kan jo avbestilles frem til dagen før avreise, og da en får også avgiftene igjen.
    Ved no-show kanselleres hele reisen til vedkommende, uten at en får noe igjen vil jeg anta.

10. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    så det er er mulig å beholde de 3, og kun avbestille den siste? Regner med at billetten blir rekalkulert, så hvis man han utgått CT vil dette ikke fungere?

11. Storbaba

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Det bør ikke være noe problem å avbestille en, men må selvsagt gjøres pr. telefon. De kan splitte en booking i to og dermed avbestille kun en, og det er ikke en endring som skal innebære rekalkulering. Dersom ingen her inne har erfart problemstillingen kan du selvsagt ta en telefon til SAS for sikkerhets skyld.

mrt liker dette
  12. DonC3

DonC3 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Fantastisk! Kan jeg spørre hvordan du søkte opp reisen, slik at det funket så godt med "Tallinn"?

13. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Benytter AF (award fares).

DonC3 liker dette
  14. Braxze

Braxze Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Vil eg miste de 20k grunnpoenge eg får fra amex elite om eg seier opp kortet før årsavgifta??

15. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    20k poeng kommer en gang i året, de forsvinner aldri. Kortet har månedsavgift.

K

16. benair

benair Medlem

Likes mottatt:
    239
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,
    prøver å få booket DTW - SKP i mars. Jeg får opp mange alternativer på united.com.

Når jeg ringte 64816099 var det første den svenske agenten sa at united.com bare viser generelle forslag, og at det ikke er sikkert noe er tilgjengelig. Så gjorde han søk på de datoene jeg oppgav samt datoene rundt, og sa det fantes absolutt ingen alternativer noen av veiene.

Har aldri opplevd dette før. Det har alltid vært mulig å få booke i henhold til hva united.com har vist. Noen som har erfaringer med dette?

17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Regner med at du sjekket riktig bilettkategori på United sin hjemmeside. Sitter og søker litt selv. Og ser at det er stor forskjell på Søk via United og Ana sine søk på tilgjengelighet. Hva fasiten på det Amex kan booke vet jeg ikke jeg.

benair liker dette
  18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilke datoer er det snakk om? Jeg søkte DTW-SKP for hele mars, og fikk en del ledig på Awardfares:
    upload_2021-2-15_14-43-15.png
    (Har ikke sjekket om det er 100 timer layover eller noe sånt..)

benair liker dette
  19. benair

benair Medlem

Likes mottatt:
    239
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg forsøker meg på ca 10. mars til ca 15. april.
    Økonomiklasse.

20. permorten

permorten Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    28
    Du får bare prøve agentrulleten. Jeg fikk booka billet til tokyo med den fjerde agenten (Adam) de tre første fant ingenting.

benair liker dette

Del denne siden