På en måte er det egentlig «rettferdig», SAS måtte jo legge ned Bangkok fordi de ikke kunne konkurere med TG. Hvis grunnen var at TG kunne fallby priser mot å øke gjelden bunnløst så...
Thai har for det meste lagt høyt i pris OSL/CPH-BKK, og jeg flydde for det meste SK CPH-BKK når den gikk. Optiontown gjorde det mulig med cashupgrade til C ofte. Mener å huske at det ikke var Thai som ble SK sitt fall, men alle andre selskaper som kom med priser ned mot 3000kr, Finnair, Emirates, Qatar osv. Thai sin "konkurrent" på direkterute de siste årene har vært Norwegian. Men OSL-BKK er vel en av de rutene der de tjener bra med penger. Ofte fullt i C, og mye frakt (laks). Thai måtte justere prisene i økonomi pga Norwegian.
Jo, tok en dag eller to etter at jeg oppgraderte et Premium-kort. Fikset alt på nett, faktisk. Ikke verst når det er snakk om Amex..
Mener å huske SAS la ned Bangkok før sandkasseselskapene kom ordentlig i gang på Scandinavia? Jeg reiste med SAS fra BKK i jula 2006, minnes det veldig godt fordi vi hadde Biz fullstendig for oss sjøl. Det var spesielt, men også et signal om at ruta gikk ganske dårlig.
Kort oppfølging: RIngte igjen i går. Ny agent, helt annen holdning, og null problem å booke akkurat samme ruten på første forsøk...
Takk for hjelpen! Merkelig at det ikke finnes noen oversikt på SAS eller AMEX sine sider. Jeg mangler to CT. Hadde to stk som fikk forlenget holdbarhet til 31/3, nå har jeg bare én. Jeg fikk en til 10/10-20, men den dukker ikke opp i det hele tatt.
Kort oppfølging: RIngte igjen i dag. Ny agent, helt lik holdning, og stort problem å booke akkurat samme ruten på første forsøk... De jeg kommer gjennom til snakker svensk/dansk... bruker jeg feil nummer? 64816099
+46 18 480 9167 i Sverige eller 64 81 60 99 i Norge (hverdager fra kl. 09.00 til kl. 17.00 Er numrene SAS selv oppgir til Amex CT. I og med at det er et svensk firma som gjør jobben nå og ikke det gamle i Tallin ( engelsktalende) så er det helt naturlig at de snakker utenlandsk.
Går det ann å bestille via epost, telefon-folket er svært lite hjelpsomme? Eneste som foreslås fra den enden er fly til fly til fly med svært kort connection time... 2 timer på IST eller FRA er ikke hva man ønsker på en lengre reise. Er svært fleksibel mtp destinasjon.
Det med 5 legs / 3 legs kan jeg ikke svare på, men routingen fra Europa til DPS via BÅDE NRT og TPE er vel det som er største utfordringen da det kun er lov med en mellomlanding i sone mellom Europa og endelig destinasjon DPS. Går ikke direktefly NRT/HND til DPS, så enten må du ha via kun TPE eller Open Jaw der du selv kjøper billett mellom TPE og DPS - da skal NRT og TPE gå fint. Routing via ADD/Afrika ene veien og via Asia andre veien burde i teori gå helt fint mener jeg. Jeg pratet med ei svensk dame i morges på 64816099 som var veldig serviceminded og lette villig opp de flightene jeg hadde funnet i Awardfares, så du er dessverre avhengig av å treffe riktig person og ha en routing som vedkommende person godtar. Juster ruta og forsøk på nytt er mitt forslag
Hei, jeg har hørt om at CT opptjent i 2019, har utløpdsdato 31.mars 2021. Kan noen bekrefte/avkrefte dette?
Har du Fly premium også? Hvis ikke er nok det forklaringen. Jeg ser FP-"voucheren" min, samt en CT (den som går ut først) og jeg har tre CT liggende.