Hvis en av flyvningene kanselleres så får du endre uten å måtte betale flere poeng. Velger du å endre selv så er det nok ikke noen mulighet å komme unna
Noen som har vært borti at de bruker lang tid på å beregne skatter og avgifter. Ringte inn i går og booket, og fikk beskjed de skulle ringe tilbake i dag, da noen andre måtte beregne dette. Ringte de i dag, 24 timer etter. Agenten bekreftet reiseruten ligger der, men skatter og avgifter er fremdeles ikke beregnet...
hei, jeg sliter med å finne et CT-fly som passer oss på awardfares/united. Men da jeg leste den oppdaterte SAS T&C begynte jeg å tenke: hva hvis man bestiller "whatever" CT billet med utreisedato i begynnelsen av April -> Utenriksdepartementet fraråder alle reiser som ikke er strengt nødvendige til alle land -> kanseller turen (selv) pga fraråd i slutten av mars og få kupongen tilbake (gyldig i 30 dager) og bestiller en tur med forhåpentligvis flere tilgjengelige alternativer? kunne dette fungere? (What will happen to my Amex 2-4-1 voucher if I want to cancel my SAS or Star Alliance bonus trip because the Foreign Office in my country does not recommend traveling to this destination? Non-expired vouchers will be returned to you and have the same validity as before. Expired vouchers will be returned to you with an extended booking period of 30 days from date of cancellation.)
Jeg ville ikke gamblet en CT på det hvis jeg ikke var villig til å miste den... Du bestiller reisen på et tidspunkt hvor du med tilnærmet 100% sikkerhet vet at det ikke går an å reise, så det går sikkert an å hevde at en gjør noe tilsiktet for å omgå reglene. Jeg har en CT som jeg fortsatt ikke har booket, planen for den er å bestemme reisemålet, finne en reise uansett tidspunkt så langt frem som mulig, og så ombooke til et reisetidspunkt som passer. Men da kan jeg ikke endre destinasjon.
takk for svar Storbaba. Jeg ringte inn til CT line i dag og fikk etter noen søk bestillt en reise til ønsket destinasjon i Oktober. hvis det ikke kommer å funke på den tidspunkt, så flytter vi reisen til en senere tidspunkt. Viktig lesson learned: awardsfinder/united viste ingen av flyvningene vi fant i dag (minst med united hadde jeg gode erfaringer tidligere). Og jeg vant agentrouletten med Joachim i dag - fantastisk, hjelpsom fyr!
Jeg hadde en CT som går ut 28/2 og ringte i sta for å booke tur til Tokyo fra Trondheim via Frankfurt etter å ha funnet billetter i C ut fra Frankfurt i ANAs nye kabin. Han på telefonen sa at han kun fikk opp billettene tur/retur Frankfurt - Tokyo med utreise fra Frankfurt og at det ikke var mulig å booke hele veien fra Trondheim hvis jeg ville da disse billettene. Med Trondheim som utreisested fikk han kun opp C-billetter via München. Er dette vanlig, eller tror dere dette handlet om han jeg snakket med på telefonen?
Nye CT-telefonen er ikke så kjent for å være så hjelpsomme om dagen, dessverre (eller tyvärr heter det vel nå). Ville prøvd agentruletten her et par ganger for å dobbeltsjekke. Du kan også be de søke opp Frankfurt-Tokyo først, og så be de søke opp de andre legs etter det. Noen ganger sliter de med å se hele reisen i et sammenhengende søk, men hvis man deler opp søkene så klarer de ofte å finne det de trenger. Hvis du er EBG kunne du også prøvd den danske gullmailen, der får man som regel god hjelp.
Takk for svar, agenrulletten fungerte! Da har jeg akkurat lagt på tråden med en annen kundebehandler og han fikk ordnet hele veien fra Trondheim via CPH til Frankfurt.
Er det noen som har et tips hvordan jeg skal få valgt sete med Turkish? Har en tur til Bali i oktober, men får bare valgt seter med sas flygningen tur retur oslo kristiansund. Resten av flyvningene er med Turkish , og her er det ikke mulig å få vaøgt sete.
Her får du valgt sete med Turkish. Jeg gjorde det senest i går. https://classic.sas.no/misc/my-profile-container/
Det funker fint gjennom SAS Classic ja. Alternativt (om du liker å jobbe litt for setevalget ): Jeg har erfart at du får valgt seter via selskapets egen hjemmeside/app, men da må du kjenne til egen bookingkode for TK, som ikke er den samme som den du har fått for hele reisen, men er en egen kode for den delen av reisen som betjenes av TK. Denne koden får du av SAS kundeservice, eller du laster reisen inn på ‘CheckMyTrip’ (Appen eller på CheckMyTrip.com) og koden vises her. I tillegg til denne egne TK-bookingkoden, trenger du billettnummer (e-ticket). Lykke til!
Hvordan er mulighetene for å få booket ct reise på online om dagen? Klarer ikke finne noe boring av star alliance på nett. Sitter med en som går ut 28.2. Hadde egentlig bare gitt den opp men oppdaget jo nå at den faktisk kan endres etter utløpstid, så kanskje det er en mulighet. Men må jeg rekke å finne en tur og så ringe ct telefonen før 17 i dag for å få brukt denne til noe mer spennende enn SAS?
Du kan maile eller ringe. Mail blir usikkert så sent, så ring. Satt 10 min på hold før jeg fikk hjelp nå. Online funker ikke for *A for tiden.
Men er det slik at det er ingen service fee for tiden? Jeg måtte betale 450 kroner for bestillingen min (i First) i går.