SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ser på kvitteringer at jeg er belastet service fee for alle 5 pax bestilt siste 2 dager, selvom han første sa at det ikke var det da det ikke kan bookes online.

2. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Dette gebyret på 450 gjelder uansett web eller telefon, normalt er det ett ekstra gebyr på 375 i tillegg ved å booke på telefon.

For SAS flights, you can book your American Express 2 for 1 voucher online or by phone.

A ticket fee of 450 SEK/NOK per person will be charged on all Star Alliance bookings. An additional booking fee of 375 SEK/NOK per person will be charged for bookings made by telephone (except when booking is not possible online).

3. Akhtarwakas

Akhtarwakas Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    er det noen som kunne sende meg mailen til vibeke eller evt hvor jeg finner den?

4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Hun svarer innimellom på den danske diamant-mailen, noen ganger også gull tror jeg.

5. Akhtarwakas

Akhtarwakas Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Har du mulighet til å sende gull mailen til meg. Jeg finner ikke den :)

6. Akhtarwakas

Akhtarwakas Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Trenger også noen tips på hvem man ringer i TK for å få fjernet married segments. Hadde håpet på at Vibeke fikset det

7. Maccs

Maccs Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har også en CT som går ut søndag, så jeg ringte 63 56 22 442 for å fikse en flight til Tokyo neste år. Først så gikk det ikke å bestille fordi det ikke fantes bonusbilletter fra Bergen, men fra Oslo gikk det greit. Det var heller ikke mulig å legge til Bergen i samme bestilling senere. Det tillot ikke systemet. Plutselig dukket det opp en "First" fra Frankfurt med Lufthansa. Måtte ta økonomi tilbake fordi det ikke fantes First flighter på returdatoen. Dette gikk heller ikke å endre på senere. "det går ikke å bytte klasse" fikk jeg beskjed om. Men tenkte at First med Lufthansa er jo "da shit" på forumet her, så jeg slår til.

Jeg sa til slutt at det var vel ikke service fee på denne samtalen? Nei, sa hun.

Skjermbilde.JPG

Har jeg gått på en smell mtp. at det er Nippon Airways som flyr? får jeg tilgang på First-loungen (LH) i Frankfurt?

8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Det er som du oppdaget ikke Lufthansa, men ANA som flyr denne flighten. Du får ikke tilgang til Lufthansas førsteklasse lounger eller terminal i Frankfurt.

9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,614
    Bonuspoeng:
    293
    [email protected]

Akhtarwakas liker dette
  10. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,621
    Bonuspoeng:
    183
    En SAS-ansatt skriver på Frequent Traveler Norge at de vil holde CT-telefonen åpen denne helgen (lørdag 09-16, søndag 09-17), så gode muligheter for de som trenger en dag eller to ekstra på finpussing av tur.

Xflipper, Fredrik81 and milehigh like this.
  11. Maccs

Maccs Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3

Smell!☹️

12. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,098
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo veldig bra av SAS!

Ddan and Emma like this.
  13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,169
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil si at ANA First er bedre enn LH.. Men terminalen på FRA er artig å ha vært innom. Men det holder egentlig med den ene gangen jeg var der.

indahla, ChrisTW and chipcampden like this.
  14. LaJa

LaJa Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fikk i dag beskjed om en del endringer på min CT booking rundt høstferien 2021. SFO med retur fra LAX, swiss business hver vei. Står nå med flighten fra OSL-ZUR på en fredag, men flighten fra ZUR-SFO er på torsdagen før. På vei hjem er avreise flyttet fra lørdag til søndag, samt at det er lagt inn en ekstra natt i Zurich. Så da kommer jeg hjem tirsdag i stedet for søndag kveld...

Det er i tillegg booket for familien på fire, brukt to CT. Den ene CT har jo også gått ut på dato? Hva er da mulighetene? Er SAS Tallinn (som nå er i Sverige) mulig for å booke om til andre dager? Får man større frihet, eller må man forholde seg til hva som er tilgjengelig? Å finne 4 biz tur/retur på passende datoer er jo ikke så enkelt...

Noen med erfaring?

15. LaJa

LaJa Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Et annet spørsmål:
    Er det mulig å bruke CT-ticket på flyvninger med Widerøe? Tenker da på KRS-CPH, deretter videre med andre selskap i star alliance. Det vil åpne flere muligheter videre :)

16. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, i går fant jeg bonusseter i SAS Plus fra MUC til ARN via CPH (jeg hater Kastrup, men selv med flybytte gjør dette hjemreisen fra Tokyo en del kortere). Blid og fornøyd ringte jeg CT-nummeret for å gjøre endringen, men fikk blankt avslag. Jeg bor i Sverige, så jeg ringte det svenske nummeret, men han jeg snakket med påstod det ikke var mulig å legge til connection i SAS Plus siden vi hadde booket NH First fra Asia til Europa. Herrejemini, for noen tullinger... Jeg ble irritert og spurte hva slags regel de hadde funnet på nå. Svaret var at det kanskje kunne virke merkelig for meg, men han kunne forsikre meg om at det ga veldig god mening for både ham og hans kollegaer at det var sånn :rolleyes: Da svarte jeg bare at jeg nok skal få det til, men tydeligvis uten hans hjelp. Da svarte han at det kommer jeg aldri til å få til... Skikkelig bra service altså.

Jeg slang på røret og sendte mail til den danske diamantmailen, og for første gang i historien har de klart å hjelpe meg med noe annet enn setereservasjoner. Undrenes tid er altså ikke forbi! I løpet av en time var vi booket om til SAS Plus. Utrolig hvor forskjellig behandling man får avhengig av hvor man henvender seg.

Last edited: 27. febr 2021
  17. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,896
    Bonuspoeng:
    183
    Man får god hjelp ved å sende mail. Bruker kun mailen når jeg skal booke mine CT billetter! Aldri opplevd problemer :D bortsett fra hvis du sender mail en fredag og ikke får svar før mandag også er first billettene tatt av noen andre i løpet av helga :(

Fly med oss liker dette
  18. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan gjør de med betaling av skatter og avgifter ved nye reiser? For meg var det en endring av en eksisterende reise, så de belastet kortet jeg brukte opprinnelig.

19. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis de finner et registrert kort på din SAS konto kan de trekke direkte på det, med din godkjenning via e-post. Hvis ikke kan de klargjøre billettene også ringer du inn til kundeservice og legger inn kartdetaljer for betalingen.

ChrisTW and Fly med oss like this.
  20. davidhad

davidhad Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Hei! Prøvde å booke CT-reise idag, men agenten var helt fjern over telefon og lite villig til å hjelpe. Fant ingen av billettene jeg har søkt opp. Vet dere om turkish airlines er tilgjengelig for C-booking nå for tiden?

Del denne siden