Litt sent nå kanskje, men nettbestilling av CT funker ikke nå, man kan derimot ringe inn og bestille det meste, omtrent som vanlig. Unntaket er Singapore Airlines som ikke er tilgjengelig.
Sitter med en CT som plutselig går ut i dag (som sikkert mange andre). Ikke mye å velge i fra SAS. Noen som vet om det er mulig å bare booke en vilkårlig destinasjon for å så endre til noe annet senere? Eks: booke SVG-CPH nå og endre til en destinasjon i Asia dersom flere billetter blir tilgjengelig.
Motstridene opplysninger på denne. Jeg har sett postet innhold fra e-poster fra SAS, en som sa det ikke var tillatt å bytte klasse, en annen (også fra SAS) hvor det eksplisitt sto at en kunne endre klasse. Jeg tror mao. man må prøve seg, og så se hva man får til....
Jeg har fått beskjed om at man kan endre dato én gang, og hvis jeg finner first billetter kan jeg booke det selv om jeg har booket business nå.
FRA-HND med NH204 den 29. mars er fortsatt ikke kansellert hos meg. Lever i det lengste på at hele pandemien er en global practical joke
Fikk benyttet min CT i siste liten før den gikk ut i går. Fikk bestilt en tur østover i business med Turkis Airlines i høst. Finner ingen muligheter til å booke seter denne flygningen gjennom Administrer bestillinger på sas sin hjemmeside. Er det noen som har erfaring med hvordan man kan få valgt seter med Turkish airlines?
Ringte til CT telefonen og fikk snakket med en hyggelig fyr på Kypros! Påskeferien var bestilt med en 2019 CT, endret en del ganger (Tokyo ble til Malta til slutt) og hørte hva mulighetene var. Lufthansa-biten av turen var nemlig kansellert og flyttet på noen ganger, resulterende i en umulig ruting der man skal fly fra OSL til TRD før man flyr fra FRA til OSL, for eksempel. Anyway, han måtte ta kontakt med en annen person for å høre om destinasjonen kunne endres, og fikk ja som svar! Han var superhjelpsom å finne forskjellige ruter på forskjellige datoer, men det meste var utplukket. Fikk til slutt en litt morsom ruting til EWR. Men... han fikk ikke gjennom dette i systemet og det måtte behandles manuelt og det kunne ta tid, han skulle ringe opp om det var noe. Han ringte opp igjen, men jeg rakk ikke ta telefonen, så det ble en e-post... dessverre var det ikke mulig likevel. Jeg ringte tilbake og traff heldigvis samme fyr, han beklaget så mye osv. Greit nok, ikke hans feil. Vi fikk flyttet påsketuren til Malta til januar 2022. Får håpe at verden er åpen til da. Selv om jeg ikke fikk flytte destinasjon, sitter jeg igjen med et godt inntrykk og at de virkelig prøver å hjelpe til.
Hvordan kommer man inn på Classic sine sider? Har kommet meg inn classic.sas.no, men får ikke logget inn (du har ikke travel pass kode står det).
Prøv éi av desse: - https://classic.sas.dk/Misc_Container_Page/Service_Links_Container/Mine-bookinger/ - https://classic.flysas.com/en/Generic/My_Profile/ - https://classic.sas.no/misc/my-profile-container/ - https://classic.sas.se/misc/services/mina-bokningar/
Du kan også gjøre det på TK sine nettsider, men da må du finne reservasjonkoden deres først f.eks vha. Checkmytrip-appen.
Gjorde endring i en bestilling nå. Må SKRYTE litt av SAS denne gangen. Det var married segment som måtte skilles. Selv Turkish hovedkontor i Norge sa det ikke var mulig. Men etter mange forsøk så fik SAS endret det! Svenskene klarte det . Jeg er imponert. MEN jeg ser at poengene mine som ble tilbakeført under prosessen ikke er trukket. Noe inni meg frister til å sitte stille da jeg er redd de vil trekke meg for de nye bonus prisene (nesten 140000 poeng ekstra i differanse) hvis jeg sier ifra . Jeg bør vel kanskje ikke ta den sjansen og risikere billettene. Noen andre som har erfaring?