Sendte mail på mandag og fikk svar på onsdag, så ikke veldig fort. Kunne hjelpe meg med det jeg trengte denne gangen, men var ikke veldig vanskelig (gikk opp til FlyPremium nivå 4 igjen 1.mars og hadde en SAS Biz billett som jeg dermed ville få tilbake poeng på.) Med det svaret jeg fikk kan jeg godt tenke meg at det blir vanskeligere med bare litt mer kompliserte spørsmål.
Samme her. Sendte en hyggelig purring i dag etter mail på mandag som ikke er besvart. Er nok ikke en forbedring i vår favør fra SAS dette....
Trist lesning om Vibeke Noen som vet om man kan legge til en egenkjøpt billett på CT-en? Vi har utreise fra Oslo, men jeg reiser ifra Trondheim. Kan jeg legge til TRD - OSL, og OSL-TRD? Slik at skjer det noe så blir man ombooket hele veiet.
Hei og takk for all god hjelp og forklaringer i dette forum. Min utfordring er at jeg har forsøkt å bestille CT-reise i First for 4 personer til Tokyo. Vi er 2 voksne og 2 ungdommer og det er ønskelig at vi voksne reiser først da jeg ikke finner 4 ledige seter i First på samme flight. Jeg sendte en mail og fikk hjelp til booking av Vibeke. Det var 2 flighter på 2 påfølgende dager. Men bookingen ble feil og De to ungdommene ble booket på den første flygningen og vi to voksne ble glemt. Jeg svarte at her var det to feil. Men innen hun kunne svare var den andre flighten borte/booket av noen andre. Nå fant jeg en annen flight som ivaretar behovet vårt men vi trenger fortsatt å reise først. Nå ringte jeg kundeservice, og fikk beskjed om at det var umulig å endre navnene fra de 2 ungdommene til oss 2 voksne på den allerede bookede First flighten. Har noen tips om at det kan gjøres på noe vis, eller må jeg bare si fra meg de to billettene og håpe vi får booket de igjen - eller se etter andre reisetider?
Min erfaring ( Som ikke har veldig lang track record) er at det er problematisk å endre når en har flere operatører/flyselskap på en utstedt billett. ...Note to self: Husk å dobbeltsjekke korrekt stavemåte på navn. Selv velvillige, positive og våkne svensker vil gjerne ha med en h i norske navn med dal ( altså..dahl) Denne tabben (+ redselen for å bli nektet pga manglende overensstemmelse mellom billettnavn og pass) har kostet meg ca 2 laken. ( Jeg måtte kansellere og booke på nytt
Hvis det kun er SAS-flighter går navneendring bra. Hvis Star Alliance helt umulig. Da må du avbestille og bestille på nytt.
Jeg fikk også booket om utreise. En service innstilt svenske som hjalp meg, og han var veldig klar på at dette bare kunne gjøres en gang, men i hvilken grad det følges opp er jeg usikker på. Sikkert like tilfeldig som alt annet
Var i kontakt med SAS i dag vedr. endring på en CT. En hyggelig svenske ordnet raskt opp. Han hadde ingen informasjon om når SAS ville åpne for CT-bookinger på nettet, så da må vi vel leve med dagens løsning en stund til.
Hvordan er det nå med stop i soner? Kan jeg få til en hjemtur som følgende? TYO - SEL - TPE - *europeiskby* - OSL?
Har en booking med en nå utgått ct som opprinnelig var til Bali sommeren 20 men ble endret til California nå til sommeren i biz t/r. Om denne reisen blir kansellert har jeg lest man får 30 dager til booke om. Men hva om samme reisemål ikke har tilgjengelige biz bil i det 30 dagers rommet?
Det er helt latterlig at vi fortsatt er stuck med antikvariske datasystemer og regler i luftfarten. Morsom lesing: https://servicehub.amadeus.com/c/po...passenger-name-change-or-name-update-cryptic-
Har en CT-tur booket til Dubai i September. Opprinnelig rute OSL-IST-DXB og samme retur. Ankomst DBX 05:30 påfølgende dag. Fant at det var ledige billetter ZRH-DXB med ankomst 21:30, noe som selvfølgelig høres mye bedre ut. Problemet var at det var kun ett ledig sete i Plus OSL-CPH, så jeg sendte en mail til [email protected] sist søndag hvor jeg spurte om denne endringen om de kunne åpne ett ekstra award sete på OSL-CPH. Har også ringt CT-Telefonen (Sverige) hver dag denne uken i håp om og treffe en kundebehandler som kanskje kunne ordne dette for meg. Men 'tyvärr, det går inte' har gått igjen hele tiden.. Så i ettermiddag kommer det en hyggelig mail fra Janni i Danmark. Hun har ordnet opp og reisen vår går nå via ZRH ned og IST hjem. Kan ikke skjønne hvorfor det skal være så stor forskjell på kompetansen til kundebehandlere i Sverige v Danmark. Tenk om vi hadde kunne ringe DK? Janni beklager lang svartid på mail, de har det ekstraordinært tavelt på mail for tiden. Noe jeg skjønner godt da telefonsupport suger etter at Tallin/Kypros ble forbedret bort. Så har en tid, og status, bruk mail. Da går det som regel bra.
Takk for svar - det er bestilling med ANA så da får jeg avbestille og se om det er mulig å "fange den opp igjen" - evt finne en reise litt senere... Hadde vært gøy og prøve First for første gang...
Jeg har flere CTer, men det er selvfølgelig bare en som vises hos SAS. Jeg tror jeg har 2stk som går ut 31.03 også en som går ut 31.12. Hvem er det jeg ringer for å sjekke datoer? Talin, SAS eller amex?
Min erfaring med .dk diamant-mailen denne/forrige uke. Første sendte jeg en mail til .dk om at jeg ikke hadde fått noe alternativ rute, etter at ANA hadde kansellert flight HND-FRA i oktober. Den fikk jeg ikke noe svar på. Så da ringte jeg SAS, og fikk booket om til OS via ICN i stedet, i Biz. Alt vel. Men, poengprisen ble ikke beregnet på nytt, så jeg fikk ikke tilbake poeng. 2 minutter etter at jeg hadde snakket med Peter/Svenke/Patrik (eller hva han nå het) på telefonen, så fikk jeg mail fra Linda på .dk, om at "jeg ser nå at reisen er booket om, så da er vel alt ok?". Tilfeldig at hun svarte akkurat etter at jeg snakket med dem? Kanskje. Så svarte jeg på den mailen, og sa at jeg hadde fått booket om, men jeg skulle få tilbake litt poeng. Hørte ikke noe mer, før 4 dager senere. Da fikk jeg dette svaret: Hmm.. Reisen var med ANA, men det er ikke det viktige her. Hun har ikke fått med seg at jeg har en CT på denne bestillingen. Kanskje jeg ikke har det? Har den gått ut? Jeg var ikke fornøyd med svaret, så jeg må drive litt voksenopplæring: Samtidig sender jeg omtrent samme mail til .no-mailen. Så skjer det noe rart i går. Jeg får et svar fra .dk, med ikke noe annet enn signaturen til Linda. Så, 1 minutt etter, så får jeg følgende svar på .no-mailen: Så nå virker det som at .no og .dk besvares av de samme folka. Men, de er ikke nødvendigvis like flinke som Vibeke, dessverre. Moralen i denne vise er: Dobbeltsjekk at alt blir riktig..