Det merkes at Linda er ny i avdelingen, ja. På en annen side, er det gledelig å vite at dk.gullmailen vil fortsette å booke og endre CT-reiser. Jeg var litt bekymret i en meget kort periode inntil Linda hjalp meg med å endre en CT-reise i går uten ytterligere komplikasjoner.
Høres ut som en av de viktigste statusfordelene for min del, er kraftig vasket ut. Vi får håpe de som betjener denne kommer opp på nivå med Vibecke med tid og stunder..
Dette var egentlig ikke en endring av reisen, bare beregning av poengpris på nytt, så jeg fikk tilbake litt poeng. Men håper at de kan hjelpe med CT igjen også ja.. Ja, der har SAS mistet mye hjelp til de av oss som visste om dette "tilbudet". Plutselig skjønner jeg hva folk i kommentarfeltene mener om service/hjelp hos SAS kundeservice. Det er ikke positivt.
Jeg fikk hjelp av Linda til å endre en CT-reise i går, så endring av CT-reise er i alle fall bekreftet. Siden jeg ikke har flere CTer igjen, så får jeg ikke testet om man fortsatt kan booke CT-reise via den danske gullmailen.
Ja, kjenner på at dette må bli bedre om verdien på diamant skal opprettholdes. Må sies at jeg har gode erfaringer med Janni, men ikke like imponert over Linda. Har mistet et par potensielle utreiser i vinterferien neste år siden de bruker så lang tid. Men skal gi de litt tid til å komme opp på nivået vi er vant til. Sendte over en ny mail nå for å endre på en CT-returreise, så får se hva det blir til.
Booket en CT på CT-telefonen i dag, aldri opplevd raskere service. Tror det tok 4-5 minutter og reisen til HAV var booket
Hadde stikk motsatt opplevelse for en time siden. Har aldri opplevd mer sukk og stønn og uengasjert agent. Fant ingen verdens ting verken tur eller retur før jeg presiserte flere ganger nøyaktig hva han skulle se etter. Dro selvfølgelig standardfrasen om å søke hele strekket og ikke leg for leg. Så jeg endte opp med en open jaw med retur kun til London så langt. I tillegg kunne han ikke legge til medpassasjer fra familiepoolen, og ikke hadde han tilgang på kredittkortinformasjon fra tidligere. Om han tilbød seg å booke seter? Ha! Så alt i alt min desidert dårligste opplevelse med CT-booking. Brukte vel en god halvtime på verdens enkleste booking.
Tydeligvis stor forskjell på agentene ja, men de er innkjøring og meningen er at alle på kundesenteret skal kunne booke CT og ikke bare noen få. Så jeg frykter ujevn kvalitet vil vare en stund.... Når jeg booket spurte han om reisende nr 2 var hun jeg hadde i familiepoolen (før jeg sa noe) og det kunne jeg bekrefte..
Det har irritert meg før, at man må stave navn på telefonen, at de ikke hadde tilgang(?) til min profil på SAS. Så hvis de også kan hente ut medreisende fra familiepoolen er det fint. Enda bedre hadde det vært om de kunne hente ut fra listen jeg har under "Travelers" i appen, der har jeg et par venner og familiemedlemmer registrert.
De har hentet fruen fra familiepoolen ved samtlige bonusbookinger jeg har gjort tidligere. Men nå hadde de "inte tillgång till dina uppgifter". Da jeg kommenterte at det hadde de i Tallin, sukket han bare tungt og ba meg på nytt om å stave.
Prøver booke en ct reise til et familiemedlem men får opp følgende feilmelding i siste steg ved betaling: SYSTEMFEIL × Ugyldig nummer for de som reiser mye. Korriger nummeret. Fikk tidligere tips at det ordnet seg ved fjerne eb nummeret. Det fungerer ikke. Andre med tips?
Har du valgt sete til vedkommende? Eg har fått samme feilmelding som deg og fjerna setevalget til vedkommende. Dette har funket. Etter at eg har betalt og fått bekreftelsen så har eg bare valgt setet på «mine sider» i ettertid.
Lever i håpet om reise i 2022 og har sikret to billetter i SK Biz til Tokyo i starten av januar. Planen er å bruke en CT som går ut nå i mars for å booke tur/retur Asia til Australia. Retur til Vietnam (HAN eller SGN) er mest interessant. Får ikke opp noen datoer i januar med to ledige seter og må derfor utvide søket. Med TG og SQ stengt for booking er det få alternativ. Til nå ha jeg funnet følgende muligheter: HND - SYD / SYD - HND (NH) HND - PER / PER - HND (NH) ICN - SYD / SYD - ICN (OZ) TPE - BNE / BNE - TPE (BR) Kjenner noen til andre alternativ som kan søkes opp? Er via New Zealand en mulighet? Forsøkte SK kundesenter, men måtte bruke tiden på å forklare at Eva Air er medlem i *A, at Tokyo har to flyplasser og at bonus billetter ofte legges ut mer enn 200 dager før avgang. Ganske så ubrukelig altså. På diamant mailen får jeg beskjed om å ringe inn.
Jeg har fått opp den feilen hvis navnet ikke er skrevet akkurat som i profilen til vedkommendes Eurobonuskonto.
SAS har på grunn av Covid-19 laget egne regler som gir forlengelse på 30 dager av CT som er benyttet, men som er utgått når reise kanselleres. Sjekk https://www.sas.no/traffic-information/faq-corona-eurobonus/ Jeg har en booking til sommeren med CT som utgår 31.03.2021. Jeg har trodd at betingelsen i disse midlertidige reglene er at en ny booking innen 30 dager må være til samme destinasjon, men jeg ser nå ved nøye gjennomlesning at betingelsene for bruk av forlenget CT er forskjellige avhengig av årsaken til avbestillingen. “What will happen to my Amex 2-4-1 voucher if I rebook a SAS or Star Alliance bonus trip that is not canceled by the airline? You can use non-expired Amex vouchers when you make a new booking. If your voucher has expired since you made your original booking you are allowed to rebook without a fee. Rebooking has to be done before the flight's departure through SAS Customer Service. Rebooking can only be done to and from the same destinations as the original booking.” What will happen to my Amex 2-4-1 voucher if I want to cancel my SAS or Star Alliance bonus trip because the Foreign Office in my country does not recommend traveling to this destination? Non-expired vouchers will be returned to you and have the same validity as before. Expired vouchers will be returned to you with an extended booking period of 30 days from date of cancellation. Slik jeg leser dette, kan jeg avbestille en reise fordi den strider mer reiserådene til UD på reisetidspunktet og få tilbake en utgått CT. Så har jeg 30 dager fra datoen jeg avbestiller til å booke en ny reise til en fritt valgt destinasjon. Det samme gjelder hvis min avbestilling ikke kan begrunnes i UDs reiseråd, men med den svært viktige forskjellen at det er snakk om en ombooking til samme destinasjon som opprinnelig booking. På grunn av CT som går ut denne måneden, er det viktig for meg å være så sikker som mulig på dette. Jeg har nettopp skrevet til gullmailen for å sjekke om jeg har tolket riktig. Andre som har innspill eller har vært i kontakt med SAS om dette?
Reglene er veldig tydelig på sas.no og lite å diskutere etter min mening. Det er dog ett punkt som de ikke er presise etter en prat med CT-telefonen. Dersom en selv velger å endre en bestilling på CT etter at den er utløpt, så kan dette gjøres KUN EN GANG. Dette står ikke i FAQ, men CT-folket hadde formidlet det videre i SAS om at teksten måtte oppdateres.....
Betyr dette at om man bytter reiseklasse når man ser det er ledig frem i tid med en utgått ct går det under den ene endringen? Om Sas selv kansellerer reisen kan man fortsatt booke ny om man selv har endret tidligere kun 1 gang?
For oss som har CT som utløper i mars, gjelder det å være smarte. Første bud er selvfølgelig å booke en reise før den utløper. Det trenger ikke være en reise du har tro på, men CTen må i bruk hvis den skal beholde sin verdi. Hvis reisen kanselleres, gjelder det å ha en plan slik at CTen blir brukt innen 30 dager og helst unngå tidspress for å finne en ny reise. Jeg tenker å bestille en annen reise lenger frem i tid med en annen CT som utløper 31.12.2021. På den måten kan jeg bare bytte CTer slik at en CT med 30 dagers frist legges til den andre reisen og CTen med utløp 31.12.2021 frigjøres til annen bruk. SAS har bekreftet på gullmailen at det går an.