Booket min første CT-tur for noen uker siden. OSL-FRA-HND, HND-FRA-OSL. Klarte å få ANA F både til og fra Tokyo, men kun økonomi ledig OSL-FRA på bookingtidspunktet. Har sjekket AF jevnlig og nå står det 9 biz ledig både på MilagePlus og LifeMiles. CT telefonen sier at det ikke finnes ledig i biz når jeg ringer inn... Er det noen rimelig forklaring på hvorfor det er slik? Overlever nok fint den korte turen i øko, men dere vet hvordan det er
Jeg har en t/r til LAX for to hvor jeg kun ble belastet for en vei. Jeg justerte imidlertid på returen og da ble selvsagt reisen rekalkulert og dermed også de andre poengene trukket. Sitter du stille i båten vil jeg tippe på at det kan skli igjennom..
Jeg regner med at det er Lufthansa? De er ikke så gira på å gi biz i Europa hvis du ikke også flyr LH videre. Det pleier å løse seg nærmere avgang.
Ja, Lufthansa. Det glemte jeg å skrive. Da prøver jeg om en stund igjen. Får bare håpe at ANA ikke skifter flytype, ser det er mye av det om dagen. Per nå er det 777 med ny kabin begge veier. Turen er ikke før i jan/feb 2021.Takk for svar @holmen
Finner ikke svar på dette, men syns jeg har lest et sted at man ikke kan kombinere FP og CT. Er det korrekt?
Jeg kastet meg rundt før CT'en gikk ut 28.02 og bestilte en tur til Tokyo. Fikk en litt klønete utreise, kan noen bekrefte at jeg kan bytte denne selv om CT har gått ut, så lenge destinasjon er den samme?
Er 1796 i skatter og 450 i service fee (=2246 kr) per person mye for å bruke CT OSL-FRA-ZRH-MIA og retur i Biz? Jeg hadde på en måte forventet at det ville være for 2 voksne, men neida, det var for 1. Delvis SAS og resten Swiss
Ved stopp i både FRA og ZRH begge veier stemmer dette nokså bra. https://matrix.itasoftware.com/ viser følgende skatter og avgifter på OSL-FRA-ZRH-MIA t/r i januar 2022: Eventuell mellomlanding med overnatting kan også bidra til at avgiftene øker i form av nytt sikkerhetskontrollgebyr ol.
Takker, da vet jeg ihvertfall at det er innafor. Tror vi betalte rundt 1000 kr per hode for OSL-FRA-ZRH-DAR t/r i forfjor, så derfor stusset jeg litt. (Eller jeg misforstod og betalte egentlig det dobbelt i forfjor )
SYSTEMFEIL Ugyldig nummer for de som reiser mye. Korriger nummeret. Noen som har fått opp dette og vet årsaken når man kommet til betaling på sas.no? Prøver bestille en reise fra min profil til min sønn på samme datoer som jeg selv har en annen bestilling til meg og min datter. Jeg deler opp reisen grunnet bruk av ct og best sjanse til samtlige i c.
"Nummer for de som reiser mye" er SAS-språk for medlemsnummer i bonusprogram. Ville prøvd å bestille uten å oppgi EB-nummer til den som skal reise.
Jeg booket tur til Tokyo tidligere i februar. Endret på utreisen på mandag. Dvs 1. Mars og dagen etter at CT gikk ut. Dette gikk helt smertefritt og han jeg snakka med bekrefta at dette kunne endres også etter utløp av denne CT.
Hvordan er det med å endre en open jaw etter at CT har gått ut. Kan dette omgjøres til en tur/retur eller må den fremdeles være open jaw til/fra samme byer?
Noen som har hatt hell på gullmailen etter at Vibeke sluttet? Nå får jeg svar av ei Linda, mange dager senere, og uten noe særlig hjelpsomt svar. Store sko å fylle selvsagt, håper det blir bedre etter hvert. Har et par CT-reiser jeg prøver å snekre på
Hun har vel ikke sluttet så langt jeg vet? Til info så finnes det en norsk/svensk-gullmail og en dansk en. Hvilken sendte du til?
Den danske. Hun sluttet på fredag. Det er allerede diskutert i flere andre tråder (f.eks. denne ukens onsdagstråd)