Tror mange har slitt med svenskene og Turkish, f.eks @Jeanette : Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser
Jeg har ikke hatt mer enn en CT av gangen. Er det slik at begge er synlig på SAS.no, på lik linje med at jeg får opp FP opp sammen med CT, så vil jeg få opp to CT linjer om jeg har to.
Gjorde dette sist, måtte ringe inn. Dreit meg ut og tastet inn valget for engelsk, da jeg er litt mer komfortabel med det enn dansk over telefon. Han på andre enden virket helt sjokkert over at det gikk an å booke en reise først og så ringe inn for å betale for den. Han måtte faktisk sjekke det opp og satt meg på hold i 10 minutter før jeg la på og ringte opp igjen. Klok av feil, ble det uten engelsk tastevalg denne gangen. Da ordnet det seg rimelig kvikt
CT-telefonen påstår at de finner billettene med TK som jeg også har funnet på AF og United, men sier de er «låst» av TK og dermed ikke lar seg booke. De skulle se på saken i tilfelle TK har satt en tilsvarende begrensing som TG, men har tydeligvis ikke løst seg. Men på den annen side har jeg jo sett folk som har fått booket TK i oktober/november, men de har kanskje sendt henvendelse til gullmailen og sluppet å deale med imbesilene på telefonen...
Jeg mener det kun vises to rader. Dersom en har MC premium vil det dermed vises MC premium + kun en CT. SAS ser selvsagt alle. Har en ikke MC premium så ser en to CT.
Som flere påpeker får du ikke tilgang på førsteklasse-loungen til Lufthansa med ANA first fra Frankfurt. Når det er sagt, er det du har bestilt et relativt "vanlig" oppsett på en reise fra Oslo til Tokyo inntil 2 uker før avreise, og hvor du endrer fra ANA F til LH F. Disse billettene er normalt ikke tilgjengelig tidligere. Har du muligheten til å være et par dager fleksibel på avreise/hjemreise har ikke jeg de 3 gangene jeg har reist samme rute, ikke hatt noen problemer med å få LH F ved utreise og LH F/ANA F ved hjemreise.
Fikk ikke bestilt ønsket reise med Turkish, men agenten jeg snakket med på 3.forsøk var serviceinnstilt og hjalp meg med å finne andre fine billetter. Så da blir det Japan med Asiana igjen, firstclass forrige gang - business denne gangen.
Det vil jeg være ganske sikker på at går. Faktisk ikke 100% sikker på om jeg har gjort det selv med CT, men jeg har i alle fall flydd KRS-CPH-LPA for poeng uten CT.
CT som egentlig gikk ut i 2019 har altså blitt forlenget til og med i dag. Enn så lenge er det ikke mange steder man kan reise til i 2021. Dere som har CT som går ut i dag, til hvor bestiller dere? Nå er det stort sett bare Island som er grønn, men her må du jo gå i en 5 dagers innresiekarantene (hvis du verken har gjennomgått covid-19 eller er vaksinert). Nå kan jo mye endre seg fram til sommeren, og etter sommeren. Men nå føler jeg at jeg bare må bestille til en eller annen plass for å være sikker på å ikke miste CT. Noen innspill?
Tenkte selv til Longyearbyen, men der krever de en negativ test 24 t før avreise. Kanskje det blir et annet sted i Noreg.
Les litt hva andre har bestilt den siste uka. Og husk at du kan bestille selve reisen frem til februar 2022. (Og på visse vilkår skyve reisen enda lengre frem, uten å endre destinasjon) De fleste satser på at ting er litt mer åpent da. Utover det så blir det din egen risikoanalyse på hva som er trygt og hva som blir mulig.
Takk for svar! Ser for øvrig at det ikke er mulig å benytte CT på andre selskaper i Star Alliance i en periode. Ser lenger opp at noen har fått bestilt reise med TK. Hvordan er det mulig?