SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. rota

rota Nytt Medlem

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    13
    Tror mange har slitt med svenskene og Turkish, f.eks @Jeanette :
    Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

2. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke hatt mer enn en CT av gangen. Er det slik at begge er synlig på SAS.no, på lik linje med at jeg får opp FP opp sammen med CT, så vil jeg få opp to CT linjer om jeg har to.

3. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, normalt ikke. Men om CTer er fra to ulike kort, så kanskje.

Fredrik81 liker dette
  4. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Gjorde dette sist, måtte ringe inn. Dreit meg ut og tastet inn valget for engelsk, da jeg er litt mer komfortabel med det enn dansk over telefon. Han på andre enden virket helt sjokkert over at det gikk an å booke en reise først og så ringe inn for å betale for den. Han måtte faktisk sjekke det opp og satt meg på hold i 10 minutter før jeg la på og ringte opp igjen. Klok av feil, ble det uten engelsk tastevalg denne gangen. Da ordnet det seg rimelig kvikt :)

milehigh liker dette
  5. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    CT-telefonen påstår at de finner billettene med TK som jeg også har funnet på AF og United, men sier de er «låst» av TK og dermed ikke lar seg booke. De skulle se på saken i tilfelle TK har satt en tilsvarende begrensing som TG, men har tydeligvis ikke løst seg. Men på den annen side har jeg jo sett folk som har fått booket TK i oktober/november, men de har kanskje sendt henvendelse til gullmailen og sluppet å deale med imbesilene på telefonen...

tobeornot999, EndreD and Insomnia4u like this.
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,613
    Bonuspoeng:
    293
    Min svigersønn booket TK til Vietnam i går på CT telefonen ...

7. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, der kan du se. Noen ganger går det, andre ganger ikke. :D

8. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg mener det kun vises to rader. Dersom en har MC premium vil det dermed vises MC premium + kun en CT. SAS ser selvsagt alle. Har en ikke MC premium så ser en to CT.

milehigh liker dette
  9. SNG

SNG Medlem

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Som flere påpeker får du ikke tilgang på førsteklasse-loungen til Lufthansa med ANA first fra Frankfurt. Når det er sagt, er det du har bestilt et relativt "vanlig" oppsett på en reise fra Oslo til Tokyo inntil 2 uker før avreise, og hvor du endrer fra ANA F til LH F. Disse billettene er normalt ikke tilgjengelig tidligere. Har du muligheten til å være et par dager fleksibel på avreise/hjemreise har ikke jeg de 3 gangene jeg har reist samme rute, ikke hatt noen problemer med å få LH F ved utreise og LH F/ANA F ved hjemreise.

Last edited: 28. febr 2021
  10. davidhad

davidhad Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk ikke bestilt ønsket reise med Turkish, men agenten jeg snakket med på 3.forsøk var serviceinnstilt og hjalp meg med å finne andre fine billetter. Så da blir det Japan med Asiana igjen, firstclass forrige gang - business denne gangen.

11. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Booket TK business DXB-OSL via IST i dag tidlig.

12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det vil jeg være ganske sikker på at går.
    Faktisk ikke 100% sikker på om jeg har gjort det selv med CT, men jeg har i alle fall flydd KRS-CPH-LPA for poeng uten CT.

LaJa liker dette
  13. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,620
    Bonuspoeng:
    183
    Erfaringen her er at WF-flyvninger ikke kan inngå i en *A-booking, de kan kun kombineres med SK.

Insomnia4u and LaJa like this.
  14. LaJa

LaJa Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Det ble fasit. WF kan bookes på CT, men kun på bestilling som kun er med SAS og WF.

Are, milehigh and Xflipper like this.
  15. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    CT som egentlig gikk ut i 2019 har altså blitt forlenget til og med i dag. Enn så lenge er det ikke mange steder man kan reise til i 2021. Dere som har CT som går ut i dag, til hvor bestiller dere?

Nå er det stort sett bare Island som er grønn, men her må du jo gå i en 5 dagers innresiekarantene (hvis du verken har gjennomgått covid-19 eller er vaksinert). Nå kan jo mye endre seg fram til sommeren, og etter sommeren. Men nå føler jeg at jeg bare må bestille til en eller annen plass for å være sikker på å ikke miste CT.

Noen innspill?

16. Travelbear

Travelbear Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Tenkte selv til Longyearbyen, men der krever de en negativ test 24 t før avreise. Kanskje det blir et annet sted i Noreg.

tobeornot999 liker dette
  17. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Du har tråden med Alla bokade resor... en bra børjan att läsa upp sig på møjligheter

milehigh and Neguah like this.
  18. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,097
    Bonuspoeng:
    183
    Les litt hva andre har bestilt den siste uka. Og husk at du kan bestille selve reisen frem til februar 2022. (Og på visse vilkår skyve reisen enda lengre frem, uten å endre destinasjon) De fleste satser på at ting er litt mer åpent da. Utover det så blir det din egen risikoanalyse på hva som er trygt og hva som blir mulig.

Neguah liker dette
  19. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar! Ser for øvrig at det ikke er mulig å benytte CT på andre selskaper i Star Alliance i en periode. Ser lenger opp at noen har fått bestilt reise med TK. Hvordan er det mulig?

20. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan bookes på telefon, men ikke via SAS sine nettsider.

Del denne siden