Topp Ringte inn og skulle oppgradere strekket LHR-OSL-KRS med SK. Traff på Johan, som kunne fortelle meg (uoppfordret) at det ikke var viktig med SAS Plus i den bookingen. Ja, bortsett fra fast-track, mat, lounge og sånn da Spurte om hvorfor det ikke gikk an å oppgradere flightene siden Award Fares viser wide open (9+) og SAS også viser det samme. Fikk det flotte svaret at han ikke fikk søke enkeltflighter...ja, men nå er jo det en eksisterende booking? Ja, med det hjalp ikke mente han.... Skjønner hvor uttrykket "helt Johan" stammer fra ja....
Spurte diamantmailen om de klarte å finne en hyggelig tur i business til Thailand eller Vietnam senere i år og fikk dette forslaget. Jeg har lyst å teste EVA, så liker deler av forslaget. Det som trekker litt ned er en litt seig hjemreise og landing på CDG. 4,5 timer på CDG på en lang hjemreise er mye. Er det verdt det for å fly EVA? Udrejse 1 SK4755 I 2 OSLFRA HK2 0855 1105 2 TK1588 I 2 FRAIST HK2 1150 1650 3 TK 088 I 2 ISTICN HK2 1955 1220+1 4 OZ 735 I 3 ICNSGN HK2 1925 2240 Hjemrejse 5 BR 396 I 1 SGNTPE HK2 1555 2010 6 BR 087 I 1 TPECDG HK2 2350 0640+1 7 SK 566 I 2 CDGCPH HK2 1110 1300 8 SK 458 I 2 CPHOSL HK2 1420 1530
De er ofte flinke til å forslå SAS tilslutning i Europa, men det er ofte mulig med alternativer. Så sjekk/spør om det finnes andre ruter hjem fra CDG. Verdien av EVA vs kostnaden på CDG er vel ganske individuell og vanskelig å avgjøre for andre. K
Her er det flere momenter: - Veldig kort transfer i FRA (45min). Ofte lange avstander der (dvs løping) - CDG er en helt krise flyplass å ha transfer. Tullete system med lounger etter sikkerhetskontroll i gate osv. SK Lounge åpner ikke før kl 08 el 09. Hva med ANA ny business "The Room"? LHR-HND ev. FRA-HND? Er verdt å ringe CT-tlf om du er fleksibel med datoer. Finnes også HND/NRT-SGN.
Prøvde å bytte om CT i en reise i august i år via den danske gullmailen. Da fikk jeg hjelp av Janni istedenfor Vibeke. Gledelig å se at det er flere på den danske gullmailen som kan hjelpe til.
Hei. Noen som vet enveis-reise hos *A koster også 60% av full pris? Grunnen til jeg spør er fordi SAS trakk 67500 ebp (med bruk av CT) for en reise fra SFO til NRT i F.
Dette står under *A bonusreiser på sas.no. Du kan bestille enveisreiser for 60 % av poengprisen for tur/returreisen.
https://www.sas.no/eurobonus/poeng/fly-med-poeng/star-alliance-poengtabell/ Det stemmer det. 225x0,6/2=67,5.
Jeg prøver å finne billetter for 3 + inf i C østover (BKK, KUL, CMB, SGN for eks) i spennet 15.12 til 30.01, men det er ikke mye å se. Ser ut til at noen selskaper har lagt ut 2 billetter per flygning, men blir litt lite.Tips?
For dere som får bestilt bonusturer om dagen, er tallene fra awardfares riktige? Går det an å bruke dem som planleggingsverktøy? Ellers beste hjelpemiddel for å bestille tur? Hvilke kolonne var det man sku bruke på United sin hjemmeside? Prøver å hjelpe en kompis som har CT som går ut om en kort uke...
Jeg har ikke hatt spesielt mye hell, selv om både AF og United har vist tilgjengelighet. Men, vet ikke om det er fordi jeg har forsøkt å booke med TK som i følge kundebehandlerene har en slags sperre som gjør at de finner billettene, men ikke får booket dem. Men det er kolonnen"Business everyday award" du må se på på United, ikke "Business saver award".
Jeg har vel hatt rundt 80 % match med Awardfares ut fra det jeg selv har funnet og de på CT-linja har funnet (dette gjaldt BR,NH, LH og SK om det har noen betydning) de siste gangene jeg har ringt nå, så det stemmer ganske så bra, men ikke perfekt
Fikk i dag en epost fra TK om schedule change på en booking jeg gjorde i fjor våres som ble kansellert av turkish samme kveld, reisen var planlagt i månedsskifte mars/april 21. Betyr det at den ikke er kansellert likevel og at jeg må foreta meg noe?
Det er SAVER award som du må se på hos United. Ellers har jeg god erfaring med Awardfares selv om fasit alltid er hos SAS. Men det er jo ikke noe problem å ringe SAS flere ganger. Dersom man har reisemål og datoer klare er de også behjelpelige med å søke.
Hva????? Denne er jo lavere priset? Var HELT sikker på at den var everyday! Ja ja, så feil kan man ta
Fikk en endring på en innenlandsreise, der returreisens siste strekk er endret til en flyvning som går 35 min FØR nest siste strekning er landet. De sier jeg har 5 dager på å godta endringen... Hva skjer om jeg lar denne skure å gå og møter opp som vanlig til returreisen uten å foreta meg noe...? Har jeg da godtatt at SAS har booket meg om til en umulig flyvning...og at det da blir mitt problem....?
Jeg hadde en lignende problemstilling i oktober. Tok ingen sjanser og ringte inn. Det ordna seg, slapp mellomlanding og fikk direkte TRD-SVG istedet