Hvordan er det å legge booke f.eks FRA-BKK nå, og legge til ALF-FRA eller OSL-FRA senere? Har forstått det slik at det e blitt vanskeligere etter at Tallin la ned? Lite billetter OSL-BKK, og umulig å finn ALF-BKK i awardfares.
Det skal være mulig å legge til i etterkant. Noen melder om at det er vanskelig, men det går an. Book de billettene du finner, det er en uansett de som er vanskeligst å få tak i.
Jeg har 150k Alaska miles som jeg tenkte å bruke før Alaska går inn i OneWorld (1 April). Jeg vurderer to muligheter (den ene allerede booket til høsten 2021): 1) Cathay pacific: JFK-HKG-TLV i henholdvis F og biz (75k poeng - booket). 2) Emirates: DXB-FRA-DXB-SFO i F hele veien med deres nye game changer suite på de to første leggene (150k poeng - vurderes sterkt). Ruten er litt merkelig, men lagt opp for å maksimere tiden foran i flyet. Så, skal jeg kansellere CX flighten å brenne alle poeng på Emirates eller beholde opprinnelig booking? Noen som har prøvd EK Game changer suite? Ettersom Alaska går inn i OW 1 April vil det ikke lenger være mulig å booke Emirates First etter denne datoen.
Hvordan var dette med gebyr på 450/pers ved booking pr telefon til "Tallinn" når reisen ikke kan bookes via SAS web? Gjelder LAX-TPE-HKG-ZRH-OSL.
Servicegebyret på kr 450 gjelder alle *A-bookinger, dette betalte man også da nettløsningen var oppe. Du skal derimot slippe ekstra telefongebyr på kr 375,-.
Hm.. Det tenkte jeg ikke på og var sikker på du ikke hadde rett. Men jammen betalte jeg ikke det på min endring av en *A booking idag
Spennende at SAS nå lar oss booke USA - Europa via Asia. Selv har jeg JFK-HND-FRA-VIE-OSL som enveis og trodde jeg var heldig
Er det tillatt å bruke en annen persons CT hvis man får fullmakt, eller må den som har CT på seg ringe selv? Jeg tenker å booke reise for meg selv + 2 personer ved bruk av egen CT + en CT fra en annen (som selv ikke skal være med på reisen). Det hadde gått greit om vi kunne booka på SAS sin hjemmeside, men siden vi må ringe blir det litt verre... Det hadde vært praktisk om jeg kunne ordne alt, siden den som har den andre CTen ikke skjønner bæret av dette, og så hadde det jo vært fint å få slått sammen bookingen!
Ja, må være det. Om oppholdet i HKG hadde vært mindre enn 24 timer ville det vel blitt belastet halvparten av poengene, men skal jo rekke å velte seg litt i luksus også
Du kan ordne alt, hvis du har koden til den som har den andre CTen. I tillegg må du ha nok poeng for deg, og den andre må ha nok poeng for sin CT. Tror ikke du får slått de sammen som en booking. Må bli to separate.
Regner med Taiwan åpner for transitt en eller annen gang i løpet av 2021, ellers kommer man seg ikke til HKG. Før Taiwan stengte mulighet for transitt i januar i år, var transittiden maks åtte timer og man ble passet på av smittevern-folk på flyplassen.
Stemmer nok med t/r pris, ja. Selv betaler jeg 105.000 poeng for JFK-HND-FRA-VIE-OSL der de to første er ANA F =)
Har gjort to bookinger de siste ukene og begge har gått greit igjennom med litt vennlig guiding av agenten til hva jeg ønsker og hvilke legs de skal søke på. Førstemann var kanskje ny i jobben og litt usikker, men fikk det til. Den siste var erfaren og tok i mot mine forslag og fant stort sett det samme. Ingen protester eller "tyvärr". Den siste tok maks 10 min på tlf og ingen kø på noen av samtalene.