Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    CT-telefonen er nå blitt helt håpløs. Jeg savner Kristina i Tallin, hun var flink og hjelpsom hun.

Ringer for å bestille en enkel reise OSL-IST-DXB med samme retur.
    'Kundekonsulenten' bekrefter at det det er ledige awardseter på alle flightene separat, men at han må søke en sammenhengende reise og at han da kun finner økonomibilletter.

Får kanskje forsøke gullmailen i DK.. Om jeg har bedre hell der.

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg blir alltid spurt om kode for nye bestillinger, men for endringer på eksisterende holder det med PNR.

3. Mynona

Mynona Nytt Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Vi forsøkte å bestille tur nå, men fikk beskjed om at poengprisene var økt fra midten av januar. Men de har ikke oppdatert prisene på de skandinaviske sidene enda. Har dere andre hørt noe om det?

Er det ikke slik at prisene som ligger på nettsidene for sas.no må gjelde for oss som er fra Norge. De kan vel ikke bare si "sjekk flysas.com". Han visste ikke en gang prisene selv. https://www.flysas.com/en/eurobonus/points/fly-with-points/star-alliance-point-chart/

Nå har plutselig billettene gått opp 50.000 per billett.

4. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer desverre, det har vært heftig diskutert her: https://insideflyer.no/forums/threads/sas-øker-prisene-på-a-eb-reiser-igjen.16274/

De nye prisene er forørvrig oppdatert på den norske siden https://www.sas.no/eurobonus/poeng/fly-med-poeng/star-alliance-poengtabell/

5. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det kan sikkert glippe innimellom, men jeg har i hvert fall måtte oppgi dette hver gang. Antar det er rutinen.

6. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Helt håpløst... synes stort sett alle i Tallin var greie og hjelpsomme jeg. Da var det mer snakk om å kjøre agentrulett for å få til ting som egentlig ikke var innafor/litt på kanten, men nå må man jo kjøre agentrulett for i det hele tatt få bestilt en helt simpel t/r reise. Å sitte med 5 CTer nå føles i grunn bortkastet...

7. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,563
    Bonuspoeng:
    113

Oppdatering i dag:

Ringer til CT Tallinn svensk nummer i dag og 5 forskjellige kundebehandlere.

Alle søker fly ruten jeg vil ha (og som jeg fant ledig på united award) men ingen vil eller ønsker å søke legg for legg. De søker bare gjennomgående billett og der for de ingenting opp. Når jeg spør hvorfor kan dere ikke legge sammen legg for legg, så er svaret følgende:

Fra øverste hold i systemet til SAS er det blitt sendt ut melding til alle ansatte om å ikke booke reiser eller legge sammen ruter for å få den bestillingen som ønsket, med mindre den kommer opp som gjennomgående billett.

Dette her er så skittent spill fra SAS at det ikke skal være mulig. Dette er jo bevisst gjort for at folk skal miste poengene og CTene og framtidige reiser.

Tenk! Det er ledige billetter, men nei de skal ikke bookes slik selv om de er der. Og egentlig så er dette den eneste måten å booke en reise på i disse tider.

Last edited: 03. febr 2021
    hiawatha and coconuts like this.
  8. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje det er på tide med en organisert "klagestorm" til Amex om at verdien av CT reduserer som følge av hvordan SAS praktiserer booking av CT?

Dette er helt klart noe som forringer verdien av CT som er det sentrale med å ha et SAS Amex kort (med unntak av statuspoengene på Elite som betyr noe for enkelte).

9. Mynona

Mynona Nytt Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
  10. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Svarer meg selv.

Tre og en halv time senere får jeg mail fra Vibeke hvor hun spør om hun skal belaste mitt AmEx som allerede ligger på profilen min. Business på alle fire flightene, noe svensken på CT-telefonen ikke klarte.

11. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,251
    Bonuspoeng:
    183
    Når man ringer Sas og en Svenske svarer er det egentlig bare legge på. Ring opp til man møter en Danske. Jeg ringte inn for noen uker siden. Tyvarr, tyvarr og atter tyvarr. Ringte opp igjen og nok en tyvarr. Prøvde en tredje gang. Kom gjennom til en Danske og vedkommende fikset det jeg trengte hjelp til.

12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,722
    Bonuspoeng:
    293
    Utrolig at et og samme selskap skal gi så vidt forskjellige svar avhengig av i hvilket land telefonen blir besvart.

Jeanette and Maggie like this.
  13. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,240
    Bonuspoeng:
    183
    På høy tid at de åpner opp for nettbestilling av *A på poeng.

Jeanette and Scrooge like this.
  14. Scrooge

Scrooge Medlem

Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Enig, men SAS vil vel gjøre det vanskeligere for folk virker det som...

15. Storbaba

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har de åpnet shoppingportalen og kjøp/overføring av EB-poeng i denne uka. Håper det betyr at de går for mer normalisering og at *A booking også kommer snart...

16. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,563
    Bonuspoeng:
    113
    Er jeg den første som har klart å endre en CT reise hos en svenske? Kanskje? Rop ut høyt til den som har klart det i løpet av denne måneden.

Jeg ringte svenske CT nummeret 20 ganger i dag, før jeg prøvde en siste gang nå nettopp.

Så spør svensken meg, booking referanse. Jeg oppgir den, han ser på den og er stille i 1 minutt, før han sier dette:

Har du funnet en rute selv, uten at han ser på mulige alternativer i systemet sitt.

Jeg oppgir de rutene jeg fant til han og han blir stille noen minutter......

Så begynner han: Rute 1 nei, Rute 2 nei, Rute 3 nei, Rute 4 Ja

Så du fant alle flyene jeg listet opp til deg på rute 4, han bare, yes sir alle er bookbare.

Så sier han: vil du at jeg skal endre den nå? jeg bare Yessss Please.

Han spurte meg ikke om noe kort for betaling, ikke en ting. Han brukte 10 minutter på hele greia og thats it.

Jeg bare, er det mulig?

jeg har en rar følelse om at han her svensken har fått så mye telefoner i dag at han bare ga blaffen i alt og gjorde denne bestillingen så smooth som mulig og stakk bare.

Dette var bare jeg vet ikke hva jeg skal si..... JAAAAAA :). Men denne ruta blir nok kansellert igjen fra SAS før eller siden det er jeg helt sikker på.

Uansett jeg håper noen av dere andre her inne på forumet treffer på han her svensken i den nærmeste tid. Tenk bare tanken, han spør MEG :), hvilken rute har du funnet, dette er for godt til å være sant.

EndreD and RoadKing like this.
  17. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,905
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, i går og for et par uker siden. Både endret og booket.

18. Storbaba

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Endret en CT for en uke eller to siden, gikk helt smooth men fant nok reisene uten å måtte søke leg for leg.

19. Mynona

Mynona Nytt Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Vi fikk booket business til Bali i dag med CT. Først snakket samboeren med en svensk Robin. Han var frekk og ville i grunn ikke hjelpe. Så han ringte igjen, og da snakket han med en annen svensk mann. Han var frekk, huffet og akket og stønnet. Men han fant det vi ville ha i det minste. Han snakket med han i 1 time for å få booket alt sammen. Litt komplisert var det med et reisefølge på 5, en kjøpt CT og poeng, en Shared Points-konto og 2 egne CT. Men nå er vi i boks. Desverre ble 2 av 3 plasser på den ene flighten som jeg, samboer og barnet skulle ta sammen hjemover solgt mens de holdt på, så jeg og barnet flyr sammen med mine foreldre dagen før, og Samboern må fly alene.

Det ble OSL-FRA-IST-DPS og DPS-IST-OSL i oktober/november. Målet er Australia, men vi kjøper billetter fra Bali til Australia utenom. Det er flere valg fra Bali og da kan vi fly Bali - Sydney og Cairns - Bali.

Så da er det bare å krysse fingrene for at verden lar oss dra!

20. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,563
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg snakket med Robin jeg også, det var en tulling. Han snakket hele tiden og han var svært lite behjelpelig. Han sa at han fant ingen tilgjengelig rute.

Shyneno liker dette

Del denne siden