Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,150
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp. Da regnes avgifter ut på nytt. Og noen uker (?) senere, så får du tilbake litt penger.

Morganjo liker dette
  2. Reiseglad

Reiseglad Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Det er flere tråder om CTer her om dagen. Bare å peke meg i riktig retning hvis denne bør et annet sted. Men er det noen som har noen nyttige erfaringer med bestilling av *A i C fra Europa (helst Oslo) til LA/SFO i september/oktober? Var ytterst skralt på SAS.no. Og Awardfares ga meg heller ikke noe særlig. Før man tar kontakt på telefon....

3. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Det ligger ikke flust med billetter OSL - LAX til enhver tid, men de dukker opp med jevne mellomrom. Er du fleksibel på dato anbefales det å sette opp et søk i f.eks Awardfares og så booke dem når de dukker opp. Nå har jo tydeligvis folka på CT-telefonen slått seg helt vrange, men det er vanligvis enklere å finne billetter om man søker leg for leg.

tobeornot999 and Reiseglad like this.
  4. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,097
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke søk direkte fra OSL. Awardfares viser endel ledig i biz fra feks ZRH (Swiss), LIS (TAP) og LHR (AirCanada/UA)

Reiseglad liker dette
  5. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Går det an å bruke en kjøpt CT med poeng fra en annen her på forumet sammen med min egen CT på en og samme booking? Eller må man gjøre to separate bookinger? Skal bestille tur for 2 voksne samt 1 barn og 1 spedbarn, har en CT selv og har mulighet til å kjøpe en CT med poeng som jeg kan bruke i tillegf.

6. Mynona

Mynona Nytt Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Vi gjorde noe lignende i går, og måtte gjøre to separate bookinger. Vi måtte ha points sharing konto for å bruke våre CT, og en separat booking for den kjøpte CT'en og poengene.

7. Nardus

Nardus EBG

Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Hei!
    Jeg, min frue og lille baby (3mnd nå) ser på mulighetene for en tur/retur Australia (MEL) til nyttår 2021-22.

Vi drar fra OSL, har CT og ca 250 000 EBP.

Er det noen som har erfaring med denne ruten og vil dele tips? :)

På forhånd, mange takk!

8. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,563
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

vil anbefale deg Turkish Airlines og Singapore Airlines i C hvis det lar seg gjøre.

Men Australia har stengt innreise for alle ut året 2021. Dersom din CT går ut seint ut i år så bør du vente med å bestille en gang i 2022 og prøve å samle opp mer poeng.

9. Mynona

Mynona Nytt Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Vet ikke om det blir off topic i denne tråeden, men vi booket via Sverige i forrige uke. Vi så dagen etter at hele etternavnet til barnet vårt ikke er blitt med på billetten. Hun har dobbelt etternavn med bindestrek ala Hansen-Jensen, og det står bare Anne Hansen.
    Har noen erfaringer med om dette går bra? Lufthansa og Turkish

Jeg har fått kjeft og beskjed om å betale for å endre navn på en innenlandsflyvning med barnet ved innsjekk da det stod Hansen-Jensen, An, altså manglet to bokstaver i fornavnet. Det hjalp lite for meg å si at det fordi det ikke var plass til hele navnet, men at jeg selvfølgelig har lagt inn korrekt navn på barnet mitt. Jeg hadde jo aldri lagt inn An. Kom meg rundt ved å endre navn i appen å sjekke inn i appen i stedet.
    Men pga dette er jeg veldig paranoid og redd for at en eller annen innsjekkingsagent i Bali eller Istanbul går i lås og sier hun ikke får reise eller at vi må betale for å endre navnet.

10. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,358
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde ringt SAS og reklamert på at de har skrevet feil... Men det er en utfordring at navn på *A-bonusbilletter pr. definisjon ikke kan endres. Men er det en infant burde det vel gå?

11. holmen

Likes mottatt:
    64,150
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis det er lenge til reisen, så kan man jo bare endre navn på barnet? :p

SAJblue, hiawatha, Reiseglad and 7 others like this.
  12. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har erfaring med Austrian 777-200 business?
    f.eks VIE-BKK?

13. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,924
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt å anbefales hvis Austrian har catering på plass :D

tobeornot999 liker dette
  14. Mynona

Mynona Nytt Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Vi prøvde oss på chatten med SAS og de sa at det skulle gå bra så lenge ett av navnene var med. Men vi tør ikke stole på en tilfeldig ansatt. Det er jo ikke alle som er like godt oppdatert.
    Dessverre ikke infant.

15. Mynona

Mynona Nytt Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Haha, ja vi snakket om det, om det lange navnet hennes kommer til å skape problemer resten av livet så vi må endre det :p

holmen liker dette
  16. holmen

Likes mottatt:
    64,150
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har 5 navn, og det har skapt en del problemer. Det er utrolig upraktisk, og alle blir veldig forvirret. Men det er vanskelig å velge bort noen av navnene.. Så da får jeg bare leve med det. :)

17. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,532
    Bonuspoeng:
    293
    Royal?

18. holmen

Likes mottatt:
    64,150
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, oppfører jeg meg ikke sånn? :p

19. Reiseglad

Reiseglad Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk ikke opp en pøkk! :D Pleier ikke å være noe problem. Men har bare basic medlemskap nå, var gull før. Er det problemet?

20. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Kan være, Basic viser bare tilgjenglighet 90 dager frem i tid

Reiseglad liker dette

Del denne siden