Det hadde vært min foretrukne løsning også, men har en reisekamerat som har lyst til å få med seg en event som skal gå av stabelen i begynnelsen av januar. Så har egentlig bare to alternative utreisedatoer, og på de finnes det ikke noe akkurat nå. Edit: Hadde egentlig ikke tenkt å slå sammen, men heller bare avbestille bookingen jeg gjorde og satse på at setene umiddelbart blir tilgjengelige for agenten.
Fikk idag kansellert BKK-DPS-BKK på CT bookingen min i oktober. De viser seg at TG ikke flyr til Bali i oktober, SQ er ikke mulig å booke og EVA er ikke tilgjengelig på mine datoer. I tilleg er min booking splittet i 2 inviduelle bookinger, siden SAS tuklet det til å måtte booke meg på A klasse (betalt first) på returen HND - FRA. Siden denne reisen ble booket har som de fleste har fått med seg også prisen økt fra 225k til 290k. Hvilke rettigheter har jeg her? Poeng og CT er fortsatt gyldig så det er heldigvis ikke et problem
Jeg booket en reise til LAX for tur i desember, og da slapp de returen fra LAX ved midnatt LAX-tid som bekvemt nok er 0900 her, og booka de umiddelbart... Det skjedde i alle fall de to dagene på rad som jeg sjekket, booket om dagen etter første booking. Miami midnatt er jo også 06.00 norsk tid... Men det forekommer sikkert avvik, i allefall på setene som slippes etter 330 dg. som kanskje er en manuell håndtering.
Tenkte kun på de som slippes 330dager før. Følte med sist uke og da slapp de begge veier fra alle Amerikanske byer bortsett fra Mia som kun ble sluppet retur en eller annen gang mellom 02.00 og 06.00.
Kona som skal på konferanse, jeg skal bare ut og fly. (Forhåpentligvis) Hun har vært der før, og er nok enig med kollegaen din.
Ettersom turen din starter i London betaler du britisk flyskatt (APD), fra april utgjør denne £180 per person når man reiser long haul i business eller first.
Jepp. Vi fikk avgifter på 2999,- per person, med avreise LHR: https://insideflyer.no/forums/threa...r-vanlig-poengreise.9284/page-222#post-385745
Takk! Var klar over at det er kostbart fra LHR, men ante ikke at det dro på seg såpass i forhold til andre flyplasser. Ja ja, fortsatt rimelig for 11-12 timer t/r i first I tillegg får vi legge inn en omfattende loungesafari. Edit: Fant følgende på "pointswithacrew.com" "If you spend less than 24 hours in the UK, then you are not charged the UK Air Passenger Duty. So if you are looking to avoid the UK APD, then you can make London a layover rather than a destination – you just need to make sure your flight the next day leaves less than 24 hours after you arrive. Note that if you are flying into the UK on one airline / PNR, have a layover in London and then departing the UK on another airline, your second airline WILL charge you the UK Air Passenger Duty (because they don’t know anything about your only having been in the UK under 24 hours. I have heard reports that if you show that airline your inbound flight information that you can get the UK APD refunded." Så ved å legge til reisen OSL - LHR og med mindre enn 24 timer layover blir skatten redusert? Gitt at SAS kalkulerer dette riktig mhp at man reiser først med SAS og så ANA.
Mener jeg har lest at vi kan bruke Eurobonuspoeng på Emirates? Men jeg finner ikke dette igjen noe sted. Hjelp?
Noen som har hatt problemer med å ombooke sin CT disse dager? Jeg prøvde i dag og endre en CT reise i sommer som ble endret hos SAS forrige uke og senest i går igjen. Ringer til CT telefonen, en svenske svarer. Jeg spør han om han kan finne en ny rute til meg og endre den fra Mars til Juli på utreise. Ja det kunne han, men han finner ingenting. Jeg sier, søk enkeltvis legg for legg, og han bare: nei,nei,nei det har vi ikke lovt til. Jeg bare, jo, din svenske kollega booket denne reisen til meg legg for legg første gangen jeg booket denne turen. Han bare, gi meg 10 min, skal snakke med noen opp i systemet. De 10 min blir til 40 min venting, og han er tilbake. Ja dem sa det okei denne gangen fordi situasjonen er som den er. Han søker og han bare: jaaaa visst her er det mye ledig, finner utreise, men ingen hjemreise. Jeg bare ok, igjen søk legg for legg, han bruker 30 min, finner ingen. Jeg bare hmm ok, snakkes prøver igjen i morgen. 5 min senere, jeg ringer på ny, ei kjekk ung svensk dame svarer. Samme prosedyre som ovenfor, hun prøver finner ingenting. Jeg sier prøv legg for legg, hun prøver, joda igjen mye ledig, når hun skal sette sammen reisen klarer hun det ikke, hun sier du må snakke med noen av mine kolleger fra CT kontoret jeg får det ikke til. Prøver en 3 agent før jeg skjønner at jeg ikke kommer noen vei. Hva er det egentlig som skjer hos SAS, og hvem er folka som sitter på CT telefonen? Ingen av de har jo den kompetansen som de tidligere folka hadde som jobbet i Tallinn tidligere. Alt er blitt så j*vla vanskelig virker det som og de virker jo helt fjerne alle sammen.
Alle er ikke helt fjerne, det er mange som har fått booket turer. Undertegnede inkludert. Keep Calm, og pust med magen
Forstår frustrasjonen din. Jeg har selv forsøkt å ringe inn 6 ganger uten å få booket OSL-DPS selv om både awardfares og United viser tilgjengelighet. Det skal ikke være slik at man skal måtte ringe inn 10 ganger og endelig treffe på den rette personen før man får booket en reise. At andre har fått til å booke reiser i det siste innebærer ikke at dette fungerer veldig bra, og jeg synes man med god grunn kan få bli litt oppgitt over et system som åpenbart fungerer dårlig.
Vi ringte for et par uker siden, og svensken sa at han ikke kunne hjelpe oss før han fikk en kode. Vi skjønte ikke hvilken kode han skulle ha, og han sa at det var en kode som kom på mail/sms om 30-40 minutter. Vi la på og ringte opp igjen, traff en annen fyr og han hjalp oss med det vi trengte uten noen form for kode.
Jeg blir alltid spurt om sikkerhetskode ved ny bestilling. Koden kan bestilles på SAS sin side. Man kan få tilsendt sikkerhetskoden på sms i løpet av noen sekunder etter bestilling.
Akkurat ja. For denne fyren vi snakket med kunne ikke fortelle oss hvor vi skulle få tak i denne koden heller nemlig. Så vi ante ikke hva han snakket om. Men vi hadde bare generelle spørsmål og skulle ikke booke noe akkurat da.
Ikke alltid er min erfaring, men som oftest. Hadde vært fint om det var alltid, ettersom det er et ledd i å sikre at ikke andre urettmessig får brukt EB-poengene.