Flyselskap: Sas. Klasse: Biz / Plus. Avreise fra: OSL. Destinasjon: HND Antall poeng brukt: 240000 med FP 4. Skatter og avgifter pp: 670,- Antall reisende: 4 voksne (2 voksne på 12 år ) Reisen finner sted i: Des 2021 Booket: Jan 2021 Flyvninger: OSL-CPH: SAS Plus CPH-HND: SAS Biz og Plus (A350) HND-CPH: SAS Biz og Plus (A350) CPH-OSL: SAS Plus "Kun" 2 ledige i Biz, så gruppa deles i 2 til og fra HND.
Hadde en CT med LH & SQ i C klasse til Kuala Lumpur i januar 2020. Hadde i januar også en tur til Washington DC og kom hjem mindre enn en uke til turen til Kuala Lumpur. Ble litt vel mye reising på kort tid, og booket derfor om turen til mai 2020. Alle vet hva situasjonen var i mai 2020, så booket på nytt om til september 2020. Ingen bedring, så ny ombooking til april 2021. Denne blir nok heller ingen ting av, så booket om på nytt i dag: Flyselskap: Turkish Klasse: C Reisen finner sted: november 2021 OSL-IST IST-KUL KUL-IST IST-OSL Ringte det norske CT nummeret. Gikk fort å få svar, og ombookingen ble gjort kjapt og effektivt av en svensktalende medarbeider. Det hele fungerte veldig bra. Hadde gjort jobben på forhånd ved å sjekke tilgjengeligheten på United.com. Da er det bare å krysse fingrene at november blir åpen for reising igjen....
Flyselskap: SAS, UA, LH Klasse: Biz / Plus / Eco Avreise fra: OSL Destinasjon: SAT Enveis, T/R, Open Jaw: t/r Antall poeng brukt: 130000 + CT Skatter og avgifter pp: ca 1350,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Nov 2021 Booket: Jan 2021 Flyvninger: OSL-LHR: SAS Plus LHR-IAH: UA Biz (777) IAH-SAT: UA Eco SAT-IAH: UA Eco IAH-FRA: UA Biz (777) FRA-OSL: LH Eco Kommentar: Konferanse i San Antonio. Ikke så alt for fleksibel på datoer, men det løste seg greit. Mellom IAH og SAT er det 1 time, det skal vi overleve i Eco. FRA-OSL også. Selv om det hadde vært fint med Biz.
Som en Italiensk kollega beskrev det en gang: "the shithole San Antonio, Texas". Jeg tror det var mest fordi det var noe drit å komme seg dit....mellomlanding uansett - og at han var der annen hver uke..... ....så en konferanse kan det jo hende du tåler hvis det skulle åpnes for slike ting igjen. (nå ble det veldig negativt - men jeg ønsker god tur altså ...bare kom på hans veldige oppgitthet over stedet)
Flyselskap: Turkish Klasse: Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: MRU Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: Skulle vært 105.000 men er hittil kun trukket for enveisbillett Skatter og avgifter pp: 1142+ 150 kr Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Nov 2021 Booket: Dec 2020 Flyvninger: OSL-IST/ TK Biz (B737-800) IST-MRU/TK Biz (A330) MRU-IST/TK Biz (A330) IST-OSL / TK Biz (B737-800) Det store spørsmålet blir selvsagt om en kan reise..
Spesielt siden dere faktisk skal ha tilgang til Polaris lounge med innkommende United biz interkontinentalt og United eco videre
Flyselskap: Turkish Klasse: Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: SEZ Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 105 000 +CT Skatter og avgifter pp: 1289,- Antall reisende: 2 voksne + 1infant Reisen finner sted i: Des 2021- januar 2022 Booket: februar 2021 Flyvninger: OSL-IST/ TK Biz (B737-800) IST-SEZ/ TK biz (A330-300) SEZ-IST/ TK biz (A330-300 IST-OSL/ TK biz (B737-800)
Fikk ombooket denne med avreise 3 dager før. Og pga. SAS sitt salg på bonusbilletter ble prisen nå 73.500 =)
Har mistet litt troen på at denne kan gjennomføres i september og siden CT utløper 28/2 booket jeg om turen. Beholder SAS C til LAX inntil videre og tenker å utvide den med noe annet gøy om det er lov å reise i september Ny tur: Flyselskap: NH, LH Klasse: First, Eco Avreise fra: Oslo Destinasjon: Tokyo Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 225.000 + CT Skatter & avgifter (per person): NOK 2760 Tror de har belastet dobbelt! Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Jan 2022 Booket: Feb. 2021 Flyvninger: LHR - HND: NH First (B777-300ER 2019 cabin) Sete 1G/1D HND - FRA: NH First (B777-300ER) Sete 1G/1D FRA - OSL: LH X (endres om mulig til C senere) Må også legge til OSL-LHR etter hvert. Med litt veiledning av kundekonsulenten og involvering av supervisor ordnet det hele seg på 15 min. Burde jo være en enkel tur å booke, men han var kanskje ny i jobben. Slapp i hvert fall "computer says no" eller "nej, tyvärr..."
Booket i dag Flyselskap: Lufthansa, Turkish Klasse: Business Avreise fra: Oslo Destinasjon: Bali (Australia er endelig destinasjon, men bookes separat) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 575.000 + 3 CT Skatter & avgifter (per person): NOK 1405 Antall reisende: 4 voksne + 1 barn (3 år) Reisen finner sted i: Okt/Nov 2021 Booket: Feb. 2021 Flyvninger: OSL - FRA: LH Biz FRA - IST: LH Biz IST - DPS: TK Biz DPS - IST: TK Biz IST - OSL: LH Biz
Flyselskap: NH Klasse: Biz/First Avreise fra: London (etterhvert Oslo) Destinasjon: Tokyo Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 195.000 + CT Skatter & avgifter (per person): NOK 3100 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Jan 2022 Booket: Feb. 2021 Flyvninger: LHR - HND: NH Biz (B777-300ER 2019 cabin) HND - LHR: NH First (B777-300ER 2019 cabin) Legger til OSL-LHR, LHR-OSL etterhvert. Første CT, første tur til Tokyo, første flight med ANA, første gang i first. GLEDER MEG Stemmer det at avgiftene blir lavere når jeg legger til legs til og fra OSL?
Flyselskap: TK Klasse: Biz Avreise fra: Oslo Destinasjon: Seychellene Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 105.000 + CT Skatter & avgifter (per person): NOK 1500 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Des 2021 Booket: Jan/feb 2021 Flyvninger: OSL - IST: TK Biz (Boeing 737-800) IST - SEZ: TK Biz (Airbus A330-300) SEZ - IST: TK Biz (Airbus A330-300) IST - OSL: TK Biz (Boeing 737H) Forhåpentligvis blir det litt varme og sol i desember
Flyselskap: LH/ANA Klasse: Biz/first Avreise fra: Oslo Destinasjon: Tokyo, HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 225.000 + CT Skatter & avgifter (per person): NOK 3000 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Des 2021 - Jan 2022 Booket: Des/feb 2021 Flyvninger: OSL - FRA: LH Biz (Airbus A320 Neo) FRA - LHR: LH Biz (Airbus A320 Neo) LHR - HND: ANA First (Boeing 777-300ER 2019 Cabin) HND - LHR: ANA First (Boeing 777-300ER 2019 Cabin) LHR - MUC: LH Biz (Airbus A320 Neo) MUC - OSL: LH Biz (Airbus A320 Neo) Booket LHR-HND strekningen i desember og fikk endelig lagt på leg for leg med en midlertidig grei rute fra LHR-OSL nå i februar.
Flyselskap: LOT Klasse: Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: CMB Enveis, T/R, Open Jaw: Oneway Antall poeng brukt: 84000 + CT Skatter og avgifter pp: ca 960,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Jan 2022 Booket: Feb 2021 Agenten glemte en bokstav i etternavnet selv om jeg stavet det. Sendte epost og ba dem rette det, men det er ikke mulig. LOT kan ikke gjøre noe med SK billetter og når jeg klaget igjen fikk jeg beskjed om å avbestille og booke på ny i ECO eller alternativ BIZ tre dager senere. Måtte merke meg at nytt service gebyr på 450kr per pers blir lagt til #service
Flyselskap: SAS Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Tokyo Haneda (HND) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 200.000 Skatter & avgifter (per person): 680 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Desember 2021 - Januar 2022 Booket: Januar / februar 2021 Flyvninger: OSL-CPH / SAS Plus (A320neo) CPH-HND / SAS Biz (A350-900) HND-CPH / SAS Biz (A350-900) CPH-OSL / SAS Plus (A320neo) Har en kompis som normalt er i Tokyo 3-5 ganger i året i all hovedsak for å handle plater, type vinyl og CD. Har lenge hatt lyst til å bli med, og nå blir det altså tur dersom ting er så på stell igjen til i sutten av desember at det faktisk er mulig i reise til Japan, og det må man jo håpe at det er. @holmen du må bare si ifra dersom det er noen spennende japanske utgivelser du vil at jeg skal se etter.
Flyselskap: SAS Klasse: Plus Avreise fra: OSL Destinasjon: EVE Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 24.500 Skatter & avgifter (per person): 237,- Antall reisende: 3 voksne og 1 barn Reisen finner sted i: Juli 2021 Booket: Februar 2021 Flyvninger: OSL-EVE / SAS Plus (B737-800) EVE-OSL / SAS Plus (B737-800) Kommentar: Backuplan for sommerferien. Har bestilt reise til både Kreta og Alicante men om begge disse går i vasken blir det Nord-Norge denne sommeren (igjen..) Helt greit med 24.500 EB for 3 voksne og ett barn =)
Flyselskap: Lufthansa, ANA, LOT Klasse: Economy, first og business Avreise fra: OSL (legger til SVG senere) Destinasjon: Tokyo Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 195.000+CT Skatter og avgifter: 1651kr pr pers Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: Januar 2022 Booket: Februar 2021 Flyginger: OSL-FRA/ Lufthansa economy/ A319 FRA-HND/ ANA first/ 777-300ER NRT-WAW/ LOT business/ 787-8 WAW-FRA/ LOT business/ 737-800 FRA-OSL/ Lufthansa economy/ A320neo Fikk endelig startet bestilling av en CT-tur etter lang pause med slikt. Slo til da det var to ledige plasser i ANA first, men det blir nok større endringer i opplegget etterhvert.
Flyselskap: TK Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Cancun, Mexico (CUN) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 130000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1207 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Oktober 2021 Booket: Februar 2021 Flyvninger: OSL-IST / TK Biz (A321) IST-CUN / TK Biz (B787-9) CUN-IST / TK Biz (B787-9) ISTOSL / TK Biz (B737-900) Med CT som går ut i slutten av denne mnd, og etter å vært ute av bonusreisegamet i snart 1 år måtte jeg prøve å sette meg inn i , og klare å finne billetter igjen. Denne gangen ble det ikke om å gjøre å finne den beste reisen, men å finne en reise som kanskje er sannsynlig å gjennomføre. Valget falt på TK til Cancun. Har ikke flydd TK Biz tidligere og ikke vært i Mexico. Gleder oss til begge deler og gleder oss til 5 timer på lounge på IST. På hjemturen blir det en mellomlanding uten flybytte i MEX. Kan ikke si jeg har vært med på det tidligere, men regner med at man ikke må ut og inn av flyet?