Flyselskap: OS (Austrian) Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Bangkok (BKK) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 247 500 + 2 CT Skatter & avgifter (per person): 1 561 NOK Antall reisende: 3 Reisen finner sted i: Januar 2022 Booket: Februar 2021 Flyvninger: OSL -VIE / OS Biz (Embraer 195) VIE - BKK/ OS Biz (Boeing 777-200) BKK - VIE / OS Biz (Boeing 777-200) VIE - OSL / OS Biz (Embraer 195) Den ene CT utløper 28/2 så da gjaldt det å finne på noe. Ikke helt bestemt om det blir Thailand eller om man tar en kort tur videre. Skal være borte 1 måned. Greit nok med OS, men lang transfer i VIE trekker ned med en treåring + en som da vil være 7 måneder. Men har vært på CT tur til Australia og Sør-Afrika med poden tidligere så litt erfaring har man opparbeidet seg. Satser for øvrig på at det går greit å få lagt til infant senere .
Flyselskap: LH, OS, BR, NH Klasse: First, Business, Economy Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Okinawa (OKA) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 97.500 + CT Skatter & avgifter (per person): 1891,- (inkl. en endring for 150,-) Antall reisende: 1 voksen(?) Reisen finner sted i: Januar 2022 Booket: Februar 2021 Flyvninger: OSL-FRA / LH Business (A320neo) FRA-VIE / OS Business (A321) VIE-TPE / BR Business (B787-9) TPE-OKA / BR Business (A321) OKA-HND / NH Economy HND-FRA / NH First (B777-300ER, 2019 cabin) FRA-OSL / LH Economy (A320neo) Kommentar: Måtte booke om BKK-turen med ANA F i september. Får 23 timer i Taipei, 25 timer i Okinawa og 11 timer i Tokyo.
Flyselskap: SAS, EVA Air, Swiss Klasse: Biz Avreise fra: Oslo & Los Angeles Destinasjon: Los Angeles & Hong Kong Enveis, T/R, Open Jaw: 2 x enveis Antall poeng brukt: 72.000 + 165.000 + CT Skatter & avgifter (per person): NOK 1199 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Sep/Okt 2021 Booket: Feb. 2021 Flyvninger: CPH - LAX: SAS C (A350-900) LAX - TPE: EVA Air C (777-300ER) TPE - HKG: EVA Air C (787-10) HKG - ZRH: Swiss C (777-300ER) ZRH - OSL: Swiss (A320) Booket CPH-LAX med FlyPremium for en tid tilbake og la i dag til hjemturen om HKG. EVA har jeg lest mye bra om og gleder meg. Ønsket meg Austrian hjem via BKK og VIE, men det fant ikke damen i "Tallinn". Resten fant hun leg by leg slik jeg ønsket og det hele var gjort på 10 min. Nesten for fort Swiss blir sikkert ok det også. Event se om det kan byttes etter hvert. Så gjenstår det å se om verden er vaksinert nok til at vi kan reise.
Flyselskap: SAS Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: BOS / hjem fra MIA Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 100.000 + 1 CT Skatter & avgifter (per person): ca 550 NOK Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: oktober/nov 2021 Booket: Februar 2021 Flyvninger: OSL - CPH / SK Biz (A320NEO) CPH - BOS / SK Biz (A321LR) MIA - CPH / SK Biz (A330-300) CPH - OSL / SK Biz (A320-100/200) Håper vi kan reise i sent oktober til Statene. Ser at de er ganske høyt oppe i antall satte vaksinedoser, så vi får se. Sambo fikk sin gledes dag når jeg fant businessbilletter fra Miami, for da blir det forhåpentligvis mulig å sjekke ut parkene i Orlando på nytt (mange nye attraksjoner). Ser at det er satt inn A321LR på flyturen over til Boston, blir spennende å se hvordan det er å fly den
Flyselskap: SAS, SWISS, ANA, Klasse: Business, First Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 195K + 1 CT Skatter & avgifter (per person): 1393 NOK Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: nov/des 2021 Booket: Februar 2021 OSL-ZRH-BKK i LX C -- BKK-HND i ANA Y (foreløpig) HND-LHR i ANA F (ny kabin) LHR-OSL i SK Y (her viser sas.no ledig awards i SAS Plus, men svenskene ser ikke dem..) AF sin tilgjengelighet (Diamond) stemte i liten grad overens med de flighetene Amex fant. Gikk to runder med to ulike (hyggelige) agenter. Fant først utreisen i går, og kom over ANA First på retur i dag.
Flyselskap: SAS Klasse: SK Plus Avreise fra: SVG Destinasjon: SPU Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 42K Skatter & avgifter (per person): 484 NOK Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: August/ September 2021 Booket: Februar 2021 Flyselskap: SAS, Swiss Klasse: SK Plus, LX Business Avreise fra: SVG Destinasjon: MIA Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 130K + 1 CT Skatter & avgifter (per person): 1648 NOK Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: November 2021 Booket: Februar 2021 Split booket med 30% kampanje og FP, Miami med CT som går ut 28.02. Vi får se - det er lys i tunnelen
Oppdatert til retur via LHR med 2019 kabin. Vel anvendte 5 min med SAS customer service en mandag morgen
Flyselskap: SAS Klasse: Biz Avreise fra: Oslo Destinasjon: Miami Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 120.000p Skatter & avgifter (per person): kr 665 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Desember 2021-januar 2022 Booket: Februar 2021 Flyvninger: OSL-MIA (A330-300) MIA-OSL (A330-300) Kommentar: Har planer om å feire nyttår hos fetter i Florida, men jeg fant ingen ledige bonusbilletter med SAS. Jfr. diskusjoner på IF, så har det også vært uklart når SAS slipper bonusbilletter på denne ruten. Tok derfor en prat med SAS, og spurte om de kunne finne noen ledige bonusbilletter likevel. Det kunne de faktisk, til og med på direkteflyet til/fra OSL. På returen har noen tatt setene våre (første rad), men jeg tror vi skal overleve likevel. Så lenge det faktisk blir noe tur.
15/2-21: La inn følgende endring da fruen også ville til Las Vegas. Passer jo fint å få med et par dager på SEMA også. Flyselskap: TK/AC/LH Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Cancun, Mexico (CUN) Hjemreise i fra LasVegas, LAS Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 130000 + CT Skatter & avgifter (per person): ?? NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Oktober 2021 Booket: Februar 2021 Flyvninger: OSL-IST / TK Biz (A321) IST-CUN / TK Biz (B787-9) LAS-YYC / AC Rouge Eco (A319) YYC-FRA / AC Biz (B787-9) FRA-OSL / LH Eco (A319) Følger med litt de få dagene som er igjen frem til CT ikke lengre kan endres, for å se om flere legs på hjemreisen kan gjennomføres i en litt høyere reiseklasse.
Flyselskap: SAS Klasse: Biz Avreise fra: Oslo Destinasjon: Boston og New York Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 150.000p Skatter & avgifter (per person): kr 573 Antall reisende: 2 voksne, 1 barn Reisen finner sted i: Oktober Booket: Februar 2021 Flyvninger: OSL-CPH (A320neo) CPH-BOS (står ikke, men setevalgene tilsier A321) EWR-CPH (A330-300) CPH-OSL (A320neo) Har sett etter høstferiebilletter en liten stund nå. I fjor hadde jeg booket tur med jentene til New York, men det gikk jo ikke. Så må bruke siste høstferie før minstejenta kvalifiserer som voksen hos SAS til endelig la de få oppleve en tur over dammen i business. Fant ikke noe til New York, men Boston et par dager tror jeg skal gå helt fint
Det ble en del bonusflygninger siden det blir et domestic år, det var gode kampgner (59 % og 70 %) og noen poeng hadde begrenset hålbarhet. MOL - OSL - DUS - OSL - MOL, SAS Plus, 04/2021 (sansynlig at det avlyses pga situasjonen og all testing) MOL - BGO - MOL, Widerøe, 05/2021 MOL - BGO - BOO - tog - TRD - SVG - BGO - MOL, Widerøe/SAS 06/2021 MOL - BGO - TOS - KKN - OSL - MOL, Widerøe/SAS (første gang Dash 8-100), 07/2021 MOL - BGO - SVG - OSL - MOL, WIderøe/SAS, 07/2021 Mange langhelger her, men noen steder har jeg ikke vært, noen ruter jeg ikke har brukt og som geocacher trenger man å komme seg steder. Leiebil i SVG og KKN gir ekstra poeng tilbake og alle hotell er bestilt via Viatrumf. Så skal jeg bruke poen på utenlandstur til Calgary eller Tokyo neste år...
Flyselskap: LH/TK Klasse: ECO/Biz Avreise fra: Oslo Destinasjon: Manila Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 410.000p + 2CT Skatter & avgifter (per person): kr 985 Antall reisende: 3 voksne + 1 barn Reisen finner sted i: Desember 2021-januar 2022 Booket: Februar 2021 Flyvninger: OSL-FRA (LH X - A320) FRA-IST (TK I - 737-800) IST-MNL (TK I - A350-900) MNL-IST (TK I - A350-900) IST-OSL (TK I - 737H) Min første "ordentlige" bonusreise!! Deilig at jeg fikk til Business for samtlige unntatt på første leg. PS Blir jo noen kroner i service fee da de beregner seg 450,- i service fee p.p
Flyselskap: SK/OZ/NZ/TK Klasse: ECO/PLUS/BIZ Avreise fra: Oslo Destinasjon: Auckland, Christchurch Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 275 000p + CT Skatter & avgifter (per person): kr 1664 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Oktober 2021 Booket: Februar 2021 Flyvninger: OSL-LHR (SK Plus - A320) LHR-ICN (OZ I - A350-900) ICN-SYD (OZ I - 777-200) SYD-AKL (NZ I - 777-200) CHC-SYD (NZ X - A320 neo) SYD-ICN (OZ I - 777-200) ICN-IST (TK I - 777-300) IST-OSL (TK I - A321) Med CT som utgår 28/2 begynte det å haste, så er veldig fornøyd med å få til denne i høstferien med 7 av 8 legs i BIZ. Har ikke prøvd noen av disse Biz-produktene før - gleder med til det. Litt leit at jeg ikke booka før de økte poengprisene til OZ, men er samtidig godt fornøyd med at det nå er åpnet for å flytte en CT-reise i tid selv etter utgått voucher. Derfor var det viktig å finne en destinasjon som jeg virkelig vil til, og som likegjerne kan skje i 2022. Bookingen ble gjort i ro og mak via Mail til Vibeke. All info om tilgjengelighet på AwardFares viste seg å stemme med unntak av siste leg IST-OSL hvor AF kun viste tilgang til ECO, mens Vibeke fant BIZ. Vel fremme i NZ er planen å kjøre tog + ferge fra Auckland til Christchurch. Dette er en togreise jeg har sikla lenge på - skal visst være meget flott. Stor stas
Flyselskap: LH, NH, OZ Klasse: Biz & First Avreise: Oslo Destinasjon: Hawaii Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis (enn så lenge..) Antall poeng brukt: 150 000p Skatter & avgifter (per person): kr 1975,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Feb 2022 Booket: 17. feb 2021 Flyvninger: OSL - FRA (LH, Business) FRA - LHR (LH, Business) LHR - HND (NH, First) HND - GMP (OZ, Business, flyplassbytte til ICN) ICN - HNL (OZ, Business) Kommentar: Min andre CT-booking ever! Nå mangler jeg bare å finne en passende retur... Har ~21 timer i Tokyo, det gleder vi oss til! Btw, fikk høre av en kamerat i etterkant at routing til Hawaii via Asia ikke var så lett?
Jeg har jo ikke funnet retur ennå, så da får jeg kanskje maks 3 legs tilbake da, hvis maks er 8? Dette kan jo bli vanskelig tenker jeg... Er min andre CT-booking så er ikke så kjent med hva som er lov og ikke, jeg bare fortalte han på tlf hvilke avganger jeg hadde funnet og ønsket meg! Den med Asiana til Seoul før Honolulu, tipper jeg går fordi den dukket opp som "HND-HNL" i systemet..? Vet dere om det er lov å dra hjemover via USA slik at vi får "jorden rundt"?
[QUOTE="Tok derfor en prat med SAS, og spurte om de kunne finne noen ledige bonusbilletter likevel. Det kunne de faktisk, til og med på direkteflyet til/fra OSL. [/QUOTE] hahaha Ringte og tok en prat gitt. Hva slags status har du? Er det den nye normen i covidlandskapet at vi kan ringe og be om det vi trenger? Det vil jo være helt nydelig. Du må fortelle mer!
Flyselskap: SK, TK, OZ, BR Klasse: Biz Avreise: Oslo Destinasjon: Ho Chi Minh Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165 000 Skatter & avgifter (per person): kr 1.391,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: desember 2021 Booket: februar 2021 Flyvninger: OSL - FRA / SK Biz (B737-8000) FRA - IST / TK Biz (A330-300) IST - ICN / TK Biz (B777-300er) ICN - SGN / OZ Biz (B777-200lr) SGN - TPE / BR Biz (B777-300er) TPE - CDG / BR Biz (B787-9) CDG - CPH / SK Biz (A320neo) CPH - OSL / SK Biz (A320neo) Kommentar: Har slitt litt med å finne en god tur til Sørøst-Asia i jula, så måtte få hjelp fra våre gode venninner i Danmark. Stort sett fornøyd med denne, selv om hjemturen er litt seig. Kunne fly direkte fra Paris til Oslo, men da ville vi komme senere hjem og jeg ønsker minst mulig tid på CDG.
Flyselskap: Lufthansa og ANA Klasse: turist og første Avreise fra: Oslo Destinasjon: Chicago Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 87.500 +CT Skatter & avgifter (per person): kr 2230 Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Januar 2022 Booket: Februar 2021 LH X OSL-FRA-LHR A320-neo NH O LHR-HND 1F The Suite 777-300ER NH O HND-ORD 1F The Suite 777-300ER NH O ORD-NRT 1F The Suite 777-300ER NHO NHD-LHR 1F The Suite 777-300ER LH X LHR-FRA-OSL A320-neo
Nei det skal ikke være lov å booke jorden rundt. Men du kan fly til USA via Asia som 1 veis reise og så booke feks SAS hjem som egen booking. edit: la oss ta disse diskusjonene i riktig forum ikke i denne tråden. Sorry.