Flyselskap: Sas Klasse: Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: EWR Enveis, T/R, Open Jaw: t/r Antall poeng brukt: 120000 Skatter og avgifter pp: ca 300,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Des 2021 Booket: Jan 2021 Flyvninger: OSL-EWR: SAS Biz (A330) EWR-OSL: SAS Biz (A330) Kommentar: Prøver på nytt. Kanskje jeg får tatt med min mor til NYC i desember? Første forsøk: Mars 2020. Avbestilt. Andre forsøk: September 2020. Avbestilt. Tredje forsøk: Mai 2021. Avbestilt. Fjerde forsøk: August 2021. ?? Femte forsøk: Desember 2021. (Vi krysser fingrene) Booket to enveis, som jeg slo sammen i etterkant. Først skulle vi reise helgen før, men jeg fikk ikke kontakt med poengene min på SAS.no, så billettene ble borte mens jeg satt og så på. ("Litt" irritert da, ja) Så da krysset jeg fingrene en uke senere, og det gikk bra, til slutt. Første gang jeg skulle betale, ble jeg sendt tilbake til start. "Ingen billetter ledige i aktuell prisklasse". Men en liten refresh på de ubrukelig ustabile nettsidene til SAS, så var det jaggu ledige billetter likevel. Det gjenstår å se om vi kan reise i desember.
Diskusjon bør tas her: https://insideflyer.no/forums/threads/diskusjon-om-ct-flyvninger-eller-andre-poengreiser.16163/
Dette er nå blitt: Klasse: Pluss, Business, First Avreise fra: TRD Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 195 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1101 NOK per voksen + ca 200 etter endring Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Oktober 2021 Booket: Oktober 2020 Flyvninger: TRD-OSL: Cityjet/SK Pluss (CRJ 900) OSL-IST: TK Business (A321-200) IST-HND: TK Business (B777-300ER) HND-LHR: NH First (B777-300ER) LHR-OSL: SK Pluss (B737-800) OSL-TRD: SK Pluss (B737-800) Gleder meg!
Flyselskap: Sas, Air Canada, Lufthansa Klasse: biz og eco Avreise fra: Oslo Destinasjon: Cancun Enveis, T/R, Open Jaw: t/r Antal poeng brukt: 200000 + CT Skatter og avgifter pp: 1823,- Antall reisende: 2 voksne, 1 barn Reisen finner sted i: des 2021/jan 2022 Booket: Jan 2021 Flyvninger: OSL-LHR: SAS+, 737-800 LHR-YYC: Air Canada biz, 787-9 YYC-CUN: Air Canada 737 Max 8 CUN-YYZ: Air Canada eco, A330-300 YYZ-FRA: Air Canada eco, 777-300ER FRA-OSL: Lufthansa eco, A320 Booket for noen venner, som hadde poeng på utløp, og donerte en CT for å få dem i mål. Biz var eneste ledige på utreisen, så jeg bidro med noen poeng også. Gleder meg til å overraske dem med det! Takk til Vibeke som ordna opp! Hun fikk til og med booka inn SAS-bonusseter i romjula, som vel egentlig ikke er sluppet ennå? Litt sent ute med bookingen, ellers hadde de nok reist via FRA eller LIS og rett over. Det blir en natt på YYC-hotell, men det var ønskelig for å komme til CUN tidlig på dagen. Antar vi booker om YYZ-FRA til Lufthansa 747-400 fordi det gir 2 timer fremfor 1 time på YYZ. Noen som har hatt internasjonal transfer på YYZ (altså fra utland til utland), og vet om man må gjennom immigration osv?
Flyselskap: SAS Klasse: Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 100000 Skatter og avgifter: 679 NOK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Des 2021 Booket: Jan 2021 Flyvninger: OSL-CPH: SAS Plus (A320neo) CPH-HND: SAS Biz (A350-900) HND-CPH: SAS Biz (A350-900) CPH-OSL: SAS Plus (A320neo) Kommentar: Utreise lå det to billetter tilgjengelig i en god stund og returen ble det sluppet to billetter 330 dager før, kl.16 norsk tid (midnatt Tokyo). Har kun FlyPremium nivå 3 (SAS Plus verden) så måtte betale full pris
Flyselskap: Swizz Air / Turkish Airline Klasse: Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: SIN Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 210.000 + CT Skatter og avgifter: 2236 Antall reisende: 2 voksen Reisen finner sted i: JULI 2021 Booket: Jan 2021 Flyvninger: OSL-ZRH (BIZ) ZRH-SIN (BIZ) SIN - IST (BIZ) IST - OSL (BIZ) Vår første bonustur noen sinne
Det spørs om dere kommer inn til Singapore allerede i juli. Hvis denne er booket på en CT som går ut 31.03, vil CT'en være tapt om du må endre eller avbestille etter den datoen.
Ja, det stemmer hvis du selv velger å avbestille eller endre bookingen. Samtidig er det slik at du får reist hvis du selv faktisk vil gjennomføre reisen du har bestilt, men hvis det ikke er mulig å gjennomføre reisen, får du CT tilbake. I følge SAS (på gullmailen til meg 22.01), vil du få CT forlenget i noen tilfeller: "Om myndigheterna avråder från resa till din destination och du därför vill avboka resan är det möjligt att under en 30 dagars period boka en ny resa med vouchern. Det samma gäller om flygbolaget ställer in din resa, du har 30 dagar att boka en ny resa med vouchern."
Flyselskap: SAS, Turkish, Ethiopian & Lufthansa Klasse: Biz Avreise fra: Stavanger SVG Destinasjon: Buenos Aires EZE Enveis, T/R, Open Jaw: t/r Antal poeng brukt: 165k + CT Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Des 2021 Booket: Jan 2020 Flyvninger: SVG-OSL / SAS Plus OSL-IST / Turkish Biz B737 IST-EZE / Turkish Biz A350 EZE-ADD / Ethiopian Biz B787 ADD-FRA / Ethiopian Biz A350 FRA-OSL / Lufthansa Biz A321 OSL-SVG / SAS Plus
Flyselskap: NH, LH Klasse: X,F Avreise fra: OSL Destinasjon: HNL T/R Antall poeng brukt: 125k Skatter & avgifter (per person): ca 1600 Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Januar 22 Booket: Januar 21 OSL - FRA // LH X FRA - HND // ANA F // 777-300ER NRT - HNL // ANA F // 777-300ER HNL - NRT // ANA F // A380 HND - FRA // ANA F // 777-300ER FRA - OSL // LH X Opprinnelig booking ble foretatt Oktober'19, og har underveis endret reisemål ikke mindre en 4 ganger.. hvis denne turen lar seg gjennomføre vil booking referansen være nesten 2,5 år gammelt ved takeoff Med CT som går ut i slutten av Februar og fortsatt usikre utsikter for reising, var det bare å prøve å finne en spennende rute så langt frem i tid som mulig. Det kan hende jeg flytter den enda lenger ut i 2022, skulle det vise seg å bli samme rute tilgjenglig eller man kan booke SQ igjen, før CT utløper. Har ett godt håp om at turen faktisk lar seg gjennomføre, men det er mange brikker som skal falle på plass enda.. Godt fornøyd med denne, vanskelig å finne en bedre F routing nå om dagen i *A, selv om det fortsatt er en liten nedtur ifht til turen jeg egentlig hadde planlagt.. Dette blir altså en langhelg T/R Hawaii. Det blir 24 timer på Hawaii, 18 timer i Tokyo, og nesten 40 timer i F. Selv om jeg blir borte 4 netter er det kun behov for en natt på hotell(Hawaii)
Flyselskap: Sas Klasse: Biz / Plus Avreise fra: OSL Destinasjon: LAX / EWR Enveis, T/R, Open Jaw: Open jaw Antall poeng brukt: 60000 Skatter og avgifter pp: 441,- Antall reisende: 1 "voksen" Reisen finner sted i: Des 2021 Booket: Jan 2021 Flyvninger: OSL-CPH: SAS Plus CPH-LAX: SAS Biz (A350) EWR-OSL: SAS Biz (A330) Kommentar: Bill.merk: "Har poeng, ønsker reise" En liten svipptur til California før jul kan jo være fint. Fant ikke noe retur fra LAX, så da ble det retur fra EWR i stedet. Kan jo fly litt domestic First også.. Det gjenstår å se om jeg kan reise i desember.
Flyselskap: SAS & Swiss Klasse: Biz Avreise fra: Bergen BGO Destinasjon: Miami MIA Enveis, T/R, Open Jaw: t/r Antal poeng brukt: 130k + CT Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Nov 2021 Booket: Jan 2020 Flyvninger: BGO-CPH / SAS Plus CPH-ZRH / Swiss Biz ZRH-MIA / Swiss Biz MIA-ZRH / Swiss Biz ZRH-CPH / SAS Plus CPH-BGO / SAS Plus
Flyselskap: SAS Klasse: Plus Avreise fra: OSL Destinasjon: ALC Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 105.000 Skatter og avgifter pp: 888,- Antall reisende: 3 voksne + 1 barn Reisen finner sted i: Juli 2021 Booket: Jan 2021 Flyvninger: OSL-ALC / SK Plus (B737-800) ALC-OSL / SK Plus (B737-800) Kommentar: Backup for sommerferien. Skal egentlig til Kreta men det viser seg vanskelig å finne overnatting som passer oss og som har mulighet for avbestilling. Flere muligheter i Alicante-området =)
Fant retur fra LAX, så da ble reisen endret til følgende: Flyselskap: Sas Klasse: Biz / Plus Avreise fra: OSL Destinasjon: LAX Enveis, T/R, Open Jaw: t/r Antall poeng brukt: 120000 Skatter og avgifter pp: 441,- (litt usikker nå) Antall reisende: 1 "voksen" Reisen finner sted i: Des 2021 Booket: Jan 2021 Flyvninger: OSL-CPH: SAS Plus CPH-LAX: SAS Biz (A350) LAX-CPH: SAS Biz (A350) CPH-OSL: SAS Plus
Flyselskap: NH, LH, OS Avreise fra: FRA Destinasjon: HND Antall poeng brukt: 112500 Skatter og avgifter pp: 1900kr Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Okt 2021 Booket: Jan 2021 Flyvninger: FRA-HND: NH F (The Suite) HND-MUC NH F (Gammel F) MUC-VIE LH X VIE-OSL OS C Bakgrunn Flyttet på en tilsvarende reise fra mai til oktober, antageligvis i tidligste laget men det er vel verdt et forsøk. Ved første innringing fikk jeg bare booket langstrekkene, men fikk lagt på hjemreise til Oslo etter å ringt på igjen et par dager senere. Utreise fra Frankfurt er greit siden jeg etter planen skal til Berlin dagene før avreise.
Flyselskap: Sas. Klasse: Biz / Plus. Avreise fra: OSL. Destinasjon: SFO og LAX. Open Jaw. Antall poeng brukt: 100000 med Amex CT. Skatter og avgifter pp: 581,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Nov 2021 Booket: Des 2020 og Jan 2021 Flyvninger: OSL-CPH: SAS Plus CPH-SFO: SAS Biz (A350) LAX-CPH: SAS Biz (A350) CPH-OSL: SAS Plus Bestilte reisen 28.desember da SAS åpnet opp for mange langdistanseflyvninger, men fant kun fra Kastrup. I januar fikk jeg endret reisen og lagt til avreise fra Oslo. Blir andre gang jeg tar denne turen; forrige gang var det fokus på fjell og nasjonalparker i Arizona, Nevada, Utah og California. Denne gangen blir det San Francisco, kystveien til LA og antagelig avslutning i Palm Springs og San Diego. Gleder meg, men er redd for at koronaen kan stikke kjepper i hjulene, eller rotorbladene
Flyselskap: NH Klasse: First Avreise fra: LHR Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 225000 + CT Skatter og avgifter pp: 2999,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Jan 2022 Booket: Jan 2021 Flyvninger: LHR-HND: NH F (ny kabin) HND-LHR: NH F (ny kabin) Kommentar: Fant 2 ledige til Tokyo i januar 2022, så da måtte jeg jo bare benytte sjansen. Siden reisen starter i LHR (enn så lenge) kunne jeg nesten kjøpt billettene for cash. Men, vi må komme oss til og fra LHR også, og da blir avgiftene litt mindre. Det er ikke lagt ut billetter til/fra LHR ennå, så det blir lagt til senere. Har avbestilt 2 pax ANA F i månedsskiftet juni/juli, hvis noen har mer faith enn meg på at det er mulig å reise da. Noen pensjonister har sikkert både fått vaksine og vaksinepass innen da.