Godt tips Det spøker jo litt for singapore i utgangspunktet, det er jo innreiserestriksjoner der, men håper det i såfall kan være muligheter til at de har åpnet for transit.. Jeg kan vel booke om CT innen utgangen av mars?
Jeg gjetter på at hvis Singapore Airlines åpner for booking igjen så kommer det til å bli diskutert her på forumet rimelig kjapt etterpå. Og isåfall må du ringe CT-telefonen for å høre om det er billetter på datoene dine. First-billettene på CPH-SIN (og SIN-CPH) var kun tilgjengelig for Eurobonus i tillegg til SQ sine egne bonuskunder så awardfares, united.com osv fungerte ikke for å sjekke tilgjengelighet. Men som sagt så er det meget lav sannsynlighet for at det skjer før mars.. Flyr du om Tokyo så får du nok bare first dit, og ikke videre til SIN, men det er helt sikkert verdt det uansett. Et tips er å legge inn en natt i Tokyo så får du stykket opp reisen litt. Layover på bonusbilletter kan være opp til 24 timer så hvis det passer med flyvningene ellers så får dere oppleve en by til på reisen. Men dere skal ha store mengder flaks her også for at det skal dukke opp mer enn ett sete i First FRA/MUC/LHR-HND så dere får ta det som en bonus hvis det skulle skje
Tja, det er jo en viss risiko, men om Singapore ikke har åpnet opp, så vil jeg tro UD fortsatt har ett reiseråd mot å reise dit. Da har man i følge SAS sin Eurobonus FAQ 30 dager på seg til å bestille en ny tur. I dette tilfelle kan man da kansellere reisen eks 15.juni(hvis det er reiseråd som fraråder reise) og da ha mulighet til å booke en ny tur innen 15. juli, selv om voucher utløp i mars
Det kan fort også være tilfelle. Men jeg tror det er mest sannsynlig at Singapore ikke har åpnet for innreise i Juli, samtidig tror jeg også UD vil ha reiseråd som fraråder å reise dit(og de fleste andre steder utenfor Schengen). Slik at du har mulighet til å bestille ny tur. Svaret var mest men til @Sjark ang at CT med utløp 31.03 da var tapt
Noen som har kontroll på Awardfares og hva som er bookbart via Eurobonus. Virker som det meste nå viser null tilgjengelighet for United Milage Plus og SAS Eurobonus. Men grei tilgjengelighet for Lifemiles. Men det virker som Eurobonus ikke kan benytte lifemiles tilgjengelighet..?
Lifemiles tilgjenglighet stemmer ganske godt med Eurobonus etter min erfaring. I verste fall gir det iallefall en pekepinn SAS sitt API for søk i *A har vært nede en stund, usikker på hva som er "feil" med Milageplus, men tydlig at awardfares ikke kan bruke denne for øyeblikket. Men du kan også søke på awardfares, for tilgjenglighet med Lifemiles, og så dobbeltsjekke direkte på united.com sin søkemotor, er det billetter tilgjenglig begge steder så burde det være god sjangs for at det fins EB billetter også
Spørs hvor dere skal videre fra Singapore. Hvis dere vil videre til Tokyo, kan det hende det blir en no-go fordi du reiser til en billigere sone via en dyrere sone. Mulig SAS tillater en slik ruting hvis man betaler for reisen til den dyrere sonen, men ikke sikkert det er verdt.
Nybegynnerspørsmål; Kan jeg booke en reise i business med feks Air Canada, og siden gjøre om den til First med Lufthansa om det skulle åpne seg opp tilgjengelighet, eller må jeg da ha booket business med LH for å ha denne muligheten? Snakk om vanlig poengreise
Har ikke lest hele tråden, mulig dette er debattert. Men som mange andre har jeg en CT som ryker 31. mars i år. Hva skjer dersom jeg booker en reise til Tokyo i oktober 2021, men reiserestriksjonene gjør det umulig å reise? Er hele CT-en tapt da?
Pr nå er status: * Hvis UD har reiseråd mot destinasjonen kan du avbestille, og få CT tilbake med 30 dagers gyldighet - slik at du kan booke en ny reise * Hvis flyene blir kansellert - få CT tilbake med 30 dagers gyldighet - slik at du kan booke en ny reise Hvis UD ikke har reiseråd mot destinasjonen, og du avbestiller er CT tapt. CT virker også tapt om UD ikke har reiseråd mot Japan, men Japan ikke tillater innreise for nordmenn. Antar disse vilkårene kan endre seg uten forvarsel. https://www.sas.no/traffic-information/faq-corona-eurobonus/
Jeg forstod det rett at det er SAS sitt ansvar når de kansellerer fly. Men er unntaket med at varslingen skjer mer enn 14 dager før avreise, så er alt kundens ansvar?
Hvordan er tilgangen på bonus i business hos Austrian? Finner enkelte avganger med 9 biz bonus-seter på awardfares, mens til MLE finner jeg 0 i biz. Er det fordi de snappes opp kjapt, eller fordi de ikke legger ut bonusbiz til MLE? (Jeg vil heller ha OS enn LH i biz, alternativt TK, men finner heller ikke noe der)