Hadde ikke vært noe jeg hadde likt bedre. Dette var jo tema her på forumet tidligere, men jeg husker ikke om diskusjonen da var i forhold til nye ruter for SK eller DY. Det blir nok bare en våt drøm. Selv om den skulle bli den eneste direkteruten til hawaii fra europa, så blir nok andelen biz reisende for liten til at det er regningssvarende.
https://www.flightconnections.com/flights-from-honolulu-hnl med filter på Star Alliance kan anbefales for oversikt over alternative ruter. Da det kan være sparsomt med noe annet enn økonomi på siste strekket til Hawaii kan posisjonering med SAS til LAX eller SFO og separat billett videre være et gunstig alternativ. Ser derimot ingen god grunn til at reise via Tokyo ikke skal godkjennes som "reasonable route", da distansen er nokså lik samme hvilken retning man flyr.
Takk! Denne har jeg lett etter før... he he... veldig praktisk! Slik svenskene på CT-telefonen oppfører seg for øyeblikket skal man være glad om man får bestilt OSL-EWR uten problemer
Hvilket verktøy (Expetflyer eller Awardfares) er best for å sjekke tilgjengelighet hos ANA F? Er det noen forskjell på hvem som er best/raskest på å varsle hvis det plutselig åpner seg opp flere F-seter senere enn de vanlige 330-355 dagene? Kanskje noen av dere som har bestilt ANA F i det siste (@Kortbanetraver, @joskje, @Monkeycat eller @Magnus77) har noe god input?
Awardfares er best syns eg, søker 355dagar fram i tid vs EF 337dagar fram i tid. Då kan seta allereie vere borte.
Awardfares fungerer godt, og HNL via Asia har blitt godkjent en god stund. Det har i løpet av de siste månedene vært svært få tilgjengelige reiser for 2 personer, men grei tilgjengelighet for solo-turer.
Mye av utfordringen er at setene legges ut klokken 02:00 norsk tid og at det ofte er godt uplukket innen SAS kundeservice åpner på morgenkvisten.
Turkish Airlines er nok din største sjanse for å få 6 plasser. Har venner som har booket 10 plasser (3 bookinger) i business Oslo til Ho Chi Minh tur/retur i desember
Swiss også har mye tilgjengelig om dagen. Etter jeg booket 4 seter på ZRH-NRT viste awardfares fortsatt 9+ seter
Det samme kan man ikke si om EVA og ANA. Jenter, asså ;-) Utelukker dog ikke unntak en sjelden gang..
Kan det funke i tillegg bruke en ledig companion når du slår de sammen? Evt en companion som ligger på en reise som man avlyser der og da.
Mener å huske det har blitt erfart at CT må kanselleres først og bli tilbakeført, samme som med eb pts, men det har tradisjonelt sett gått umiddelbart.
Usikker. Men jeg har brukt FlyPremium, så det kan man jo ikke kombinere. Men om det eventuelt er mulig å "bytte" til CT i stedet? Kan jo være verdt å prøve?