Jeg ringte inn og endte opp med å få andre billetter samme dag - Swiss C begge veier. Ikke helt så bra som reisen jeg hadde, kanskje jeg skulle prøvd å insistere på å få akkurat samme rute om igjen.
Hei, er det noen som kan bekrefte denne. 215 000 poeng i C til Australia? Jeg ringte nettopp CT telefon og spurte hvor mange poeng til Singapore og da sa svensken 165 000 poeng, er da reisen mellom singapore og melbourne/sydney bare 50 000 poeng i C i differanse? tenkte å booke denne separat senere siden han ikke fant noe til melbourne.
Nå er dere slemme gutter... Ikke allltid så lett å finne ut av ting. Det står ikke spesielt Papeete, men jeg vil tippe at de går under Fransk Polynesia, dermed Stillehavet.
Utrolig ugreit! Har gått bra med mine bookinger, men auto-avbestilling når man endelig har funnet og booket riktig billett skal bare ikke skje.
SAS har identifisert problemet og alle berørte av feilen de fire dagene er/blir kontaktet av SAS og får nye reiser.
Om man booker en t/r EB bonusreise til Tokyo med Star alliance ANA med First ned fra LHR og Biz på retur til LHR, hva trekkes man da for i poeng? Vet biz er 165000 og First 225000 men usikker på hva det blir med first/biz combo. Har 206000 EB poeng så lurer på om jeg ville hatt nok til en slik kombo first/biz reise eller om det likevel ville kostet 225000 poeng.
Normalt er det fungerende reiseforsikring inkludert når man betaler minst halve reisen med AmExkortet, men hvordan er dette ved bonusreiser og CT-reiser der man betaler selve reisen med poeng og kun betaler gebyrer og avgifter med kortet? Må man ha en egen reiseforsikring utenom da?
Fikk akkurat booket min første ordinære Star Alliance poengreise, FRA-HND t/R med ANA (siden jeg skal være i Tyskland et par dager før og etter Japanreisen og booker separat der) Men det ble litt mer enn jeg trodde. Hadde regnet med ca 1400 Nok etter å ha sett på United. Men prisen ble totalt 1838. Jeg ser at jeg har blitt belastet et service fee på kroner 450. Jeg trodde ikke man skulle bli det så lenge SAS Star Alliance sitt online bookingsystem er nede? Har denne svensken jeg snakket med gjort noe feil? Er bare EBS så er vel ikke noen mail jeg da kan sende til hvis det er feil? Hvis jeg skal endre datoene senere, må jeg evt betale 450 på ny da? Ble litt rot i begynnelsen også. Jeg sa jeg ville booke en Star Alliance bonusreise men jeg ble først avvist med at jeg måtte ringe en annen plass. Men tydeligvis bare en misforståelse for da jeg sa det var vanlig Star Alliance reise kunne han hjelpe meg likevel og fikk booket reisen. Tror han antok jeg mente CT, men litt rart å anta det synes jeg, da jeg ikke nevnte noe om CT i det hele tatt. Var ikke klar over jeg måtte ha en SAS sikkerhetskode heller for å booke, men han fikk sendt meg en ny på sms mens vi pratet. Tydelig at jeg ikke har brukt den koden før, bare logget inn med bruker og passord.
SAS tar 450,- pr. pers. i booking fee på *A. Dette er ikke refunderbart etter 24 etter booking. Gjelder uansett om du booker på nett eller på telefon. Endring koster 150,- pr. pers. Hvis du kansellerer hele reisen får du alle skatter og avgifter tilbake minus disse 450,- i booking fee. («alle» som booker *A reiser benytter CT. Er nok derfor du ble bedt om å ringe et annet nummer. Det er selvfølgelig ikke sant)
Etter å ha lest forumet over lang tid har Vibeke blitt min største motivasjon for å karre meg opp til gullkortet. Må man ha gullkortet for Kristina-service også? I parentes bemerket, hvordan karrer man seg til gullkortet når en ikke flyr for tiden. Snart mister jeg vel sølv og.
Sas Amex elite + sas mc og du mangler bare 5000. Ta noen rundturer full flex innenriks og du er i boks.
Tallinn kontoret er etter ryktene lagt ned. Fra nå ender vi alle opp med tyvarr. Vi burde sponse Vibeke sin lønn så hun også kan betjene ct delen