Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Scribble

    Scribble Medlem

    Innlegg:
    190
    Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ringte inn og endte opp med å få andre billetter samme dag - Swiss C begge veier. Ikke helt så bra som reisen jeg hadde, kanskje jeg skulle prøvd å insistere på å få akkurat samme rute om igjen.
     
  2. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

    er det noen som kan bekrefte denne. 215 000 poeng i C til Australia? Jeg ringte nettopp CT telefon og spurte hvor mange poeng til Singapore og da sa svensken 165 000 poeng, er da reisen mellom singapore og melbourne/sydney bare 50 000 poeng i C i differanse? tenkte å booke denne separat senere siden han ikke fant noe til melbourne.
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    https://www.sas.no/eurobonus/poeng/fly-med-poeng/star-alliance-poengtabell/
     
    SVG_flyer and trygveat like this.
  4. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
  5. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Jepp
     
    dahlmath and RoadKing like this.
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er dere slemme gutter... Ikke allltid så lett å finne ut av ting. Det står ikke spesielt Papeete, men jeg vil tippe at de går under Fransk Polynesia, dermed Stillehavet.
    upload_2020-12-21_20-42-23.png
     
    TommyL, Spielhaug and SVG_flyer like this.
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Utrolig ugreit! Har gått bra med mine bookinger, men auto-avbestilling når man endelig har funnet og booket riktig billett skal bare ikke skje.
     
  8. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    SAS har identifisert problemet og alle berørte av feilen de fire dagene er/blir kontaktet av SAS og får nye reiser.
     
  9. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Om man booker en t/r EB bonusreise til Tokyo med Star alliance ANA med First ned fra LHR og Biz på retur til LHR, hva trekkes man da for i poeng? Vet biz er 165000 og First 225000 men usikker på hva det blir med first/biz combo. Har 206000 EB poeng så lurer på om jeg ville hatt nok til en slik kombo first/biz reise eller om det likevel ville kostet 225000 poeng.
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Du belastes pr leg. Dvs 112500 for LHR - HND og 82500 for returen. Totalt 195000
     
    tobeornot999 and Apo like this.
  11. Trykkern

    Trykkern Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    28
    Normalt er det fungerende reiseforsikring inkludert når man betaler minst halve reisen med AmExkortet, men hvordan er dette ved bonusreiser og CT-reiser der man betaler selve reisen med poeng og kun betaler gebyrer og avgifter med kortet? Må man ha en egen reiseforsikring utenom da?
     
  12. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk akkurat booket min første ordinære Star Alliance poengreise, FRA-HND t/R med ANA (siden jeg skal være i Tyskland et par dager før og etter Japanreisen og booker separat der) Men det ble litt mer enn jeg trodde. Hadde regnet med ca 1400 Nok etter å ha sett på United. Men prisen ble totalt 1838. Jeg ser at jeg har blitt belastet et service fee på kroner 450. Jeg trodde ikke man skulle bli det så lenge SAS Star Alliance sitt online bookingsystem er nede? Har denne svensken jeg snakket med gjort noe feil? Er bare EBS så er vel ikke noen mail jeg da kan sende til hvis det er feil? Hvis jeg skal endre datoene senere, må jeg evt betale 450 på ny da?

    Ble litt rot i begynnelsen også. Jeg sa jeg ville booke en Star Alliance bonusreise men jeg ble først avvist med at jeg måtte ringe en annen plass. Men tydeligvis bare en misforståelse for da jeg sa det var vanlig Star Alliance reise kunne han hjelpe meg likevel og fikk booket reisen. Tror han antok jeg mente CT, men litt rart å anta det synes jeg, da jeg ikke nevnte noe om CT i det hele tatt.:oops:

    Var ikke klar over jeg måtte ha en SAS sikkerhetskode heller for å booke, men han fikk sendt meg en ny på sms mens vi pratet. Tydelig at jeg ikke har brukt den koden før, bare logget inn med bruker og passord. :D
     
    RoadKing liker dette
  13. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    447
    Likes mottatt:
    1,426
    Bonuspoeng:
    93
    Man plotter det inn manuelt via GCmap.com og tar en screenshot som man kopierer inn på forumet.
     
    SVG_flyer and 1884derby like this.
  14. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    SAS tar 450,- pr. pers. i booking fee på *A. Dette er ikke refunderbart etter 24 etter booking. Gjelder uansett om du booker på nett eller på telefon.
    Endring koster 150,- pr. pers.
    Hvis du kansellerer hele reisen får du alle skatter og avgifter tilbake minus disse 450,- i booking fee.

    («alle» som booker *A reiser benytter CT. Er nok derfor du ble bedt om å ringe et annet nummer. Det er selvfølgelig ikke sant)
     
    Apo liker dette
  15. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Endringsgebyr slipper man grunnet Covid-19. Eller muligens det kun er Vibeke service på gullmailen :)
     
    Apo liker dette
  16. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Etter å ha lest forumet over lang tid har Vibeke blitt min største motivasjon for å karre meg opp til gullkortet. :D Må man ha gullkortet for Kristina-service også?:rolleyes: I parentes bemerket, hvordan karrer man seg til gullkortet når en ikke flyr for tiden. Snart mister jeg vel sølv og. :eek:
     
    Eddie47 liker dette
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Sas Amex elite + sas mc og du mangler bare 5000. Ta noen rundturer full flex innenriks og du er i boks.
     
    SVG_flyer and Apo like this.
  18. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    862
    Likes mottatt:
    2,989
    Bonuspoeng:
    93
    Men - er det bare jeg som er overasket over svensker på CT telefonen?
     
  19. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Tallinn kontoret er etter ryktene lagt ned. Fra nå ender vi alle opp med tyvarr.
    Vi burde sponse Vibeke sin lønn så hun også kan betjene ct delen :cool:
     
    SVG_flyer and Apo like this.
  20. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Tjenestene ifm CT gis nå fra Sverige....
     

Del denne siden