Har en booking for 4 i C OSL-IST-MLE t/r i midten av Mai som mer og mer tyder på at vi må gi opp.. Ettersom den ene CT'en går ut nå i slutten av Februar har jeg begynte å lete etter alternativer, men finner lite/ingenting. Vi må reise 4 sammen (2 voksne 2 barn) som gjør det utfordrende og jeg sliter virkelig med å finne noe alternativ. Når vi booket i fjor sommer var det mye ledig spesielt på TK og LX, men det virker å ha skrumpet inn. Aktuell reiseperiode er mellom 6. Oktober til 20. Oktober, med ønsket varighet mellom 11-12 dager. Noen som har søkt i denne perioden og funnet noe ledig? Aktuelle reisemål er MLE, SEZ, MRU, MCO, MIA, TPA.
Et annet reiseforslag enn du har nevnt er Cancun, Mexico. Der er er det flere dager ledig med Turkish nedover og både Turkish og United hjemover for 4 stk i oktober. Jeg vurderer denne ruten, Cancun i oktober bør være fint, sjansen for at det er åpent der vs andre plasser vet jeg ikke...
Cancún er amerikanernes og canadierne «Granca» ... det er varmt og godt, god mat og utflukter til gammel kultur .. Vi reiser gjerne tilbake dit .. https://insideflyer.no/forums/threads/Årets-første-store-utflukt-med-air-canada-til-mexico.10294/
Samme erfaringer de siste to dager med to ulike samtaler for å få booket, relativt uproblematisk. Hadde trodd det var verre etter mange negative tilbakemeldinger her. Som du nevner, litt forsiktig guiding og be dem sjekke ulike rutinger og spesifikke flighter. Han siste hadde en (fin) uvane med å snakke høyt når han skulle ferdigstille bookingen. Virker som de går etter en spesifikk sjekkliste. Og han husket selv å sette kredittkort på "hold" mens han mailet meg routingen for sjekk før belastning. Her har Tallin tildligere rotet. Han ville imidlertid sjekke med supervisor om routingen BKK-HND-LHR var gyldig Etter 10 min kom han tilbake. "Jeg fikk ikke tak i supervisor, men har lest litt i reglene de har gitt oss på et ark...bla bla zoner osv..den er gyldig". Virker som de følger detaljerte instrukser nå.
Jeg vurderte TPE i den perioden, og fant en del ledig med sagnomsuste Eva Air. Veldig pent vær der i den perioden, ser det ut til, og lovende strender. Ser flere foreslår Cancun. Noen tanker, etter et par besøk dit: Oktober er vel omtrent den våteste måneden der, i tillegg med relativt høy orkanrisiko. Turkish til Cancun går via Mexico City. Det kan bli en fryktelig lang reise med to barn. Vurder TAP eller Air Canada på utreisen.
Jeg er for så vidt i omtrent samme situasjon som NubiFlyer selv. Jeg leter imidlertid fortsatt etter billetter til MLE (2 i biz), men i januar/februar neste år. Har satt opp varslinger på AwardFares, og blir varslet både om Austrian- og Turkish-biletter, men bare i Øko. Kan det tenkes at 1) M&M-medlemmer booker Austrian-biz-billettene og M&S-medlemmer booker TK-biz-billetter før AF rekker å varsle meg? eller 2) de holder igjen på biz-bonusseter og evt. legger ut de senere?
Sitter og leker med United, AwardFares og SAS sine sider. Forsøkte for eksempel OSL-HND-OSL og kommer opp i en total på 704560 poeng (2pers) for en sånn reise, da med CT avsjekket... Her må det vel være SAS sine sider som er på tryne? I følge SAS sin poengtabell skal vel dette ligge på adskillig mindre (165000 p.p)? Et annet spørsmål. Skal man beregne pr leg? Altså reisen over, for at jeg skal finne ut kostnaden så må legge sammen OSL-CPH + CPH-HND og så det samme for tilbaketuren? Eller er det pr totale tur/retur? Star Alliance poengtabell – hvor kan du reise med poengene dine | SAS
Prisen er total t/r. Hvis det er ledige bonusbilletter. Det er det ikke på de datoene du har funnet, så prisen du har fått opp er for å kjøpe vanlige billetter for poeng.
Det kan forklare det! Men rart at ikke SAS forteller om det på bestillingssidene sine? Jeg har jo spesifikt valgt å betale med Poeng og ikke Poeng+Penger
Det står på siden. Først når du søker: Så ser du etter denne prikken når du går opp resultatene: Her er det altså bare retur i Plus som er ledig som vanlig bonusbillett.
Du har helt rett @holmen, takk for at du gjør ting klart her. Ble forvirret og leste ikke lenger enn til tredje bullet på sas sine sider...
Når det er sagt, så er det imponerende at man fortsatt må inn på classic-sidene for å kjøpe billetter som delbetales med poeng og penger..