Man kan begynne å lure på hva det er som skjer nede på SAS kontoret i Danmark og ellers forøvrig i Norge og Sverige.
Før helga så prøvde jeg som jeg har gjort de siste årene å booke CT billett via epost til gull mailen i Danmark. Dette har fungert hver eneste gang. Bare noen uker tidligere booket jeg OSL-FRA-LHR-HND / SGN-TPE-VIE-OSL uten noe som helst problemer, hvor jeg sendte en mail med routingen jeg vil ha som inkluderte avreisedato, hvilken klasse jeg vil fly, flight nummer og det har fungert helt utmerket. Også routinger som LHR-HND-TPE-SGN har for eksempel gått helt fint.
Skal ta dere igjennom booking prosessen min her, så skal dere få se svarene de ulike personene på samme kundeservice klarer å gi meg.
Starter med å sende en mail om hvor jeg ønsker å fly.
View attachment 81104
Får da dette til svar
View attachment 81103
Jasså ja, ifra start til slutt - er det det nye nå? Jeg svarer tilbake at jeg aldri har opplevd dette tidligere og at hun fint kan søke leg for leg og at jeg senest gjorde det for noen uker siden.
View attachment 81105
Jeg spørr da videre om vi kan fly LHR eller FRA til HND også til HKG. Får dette til svar
(edit, hadde misforstått litt dansk her, så korrigert hva jeg selv kommenterte her
)
View attachment 81100
Den 12 mars kl 09.18 kommer denne mailen ifra Janni, det er altså før den mailen ovenfor, og jeg fikk billetter utstedt som reservert. Jeg sendte mail tilbake til hun på den tidligere mail korrespondansen vi hadde hvor jeg skrev samme routing. Tydlig så hadde FRA-HND blitt tatt så derfor hun ikke fant den, da vi skulle ha 2 billetter men hun router meg via HND til TPE for også fly oss til SGN. Som SAS lengre oppe har sagt ikke lar seg gjøre, 2 ganger av 2 forskjellige.
View attachment 81101
På grunn av haste booking før 31 mars og at SAS ikke har åpnet for award billetter selv så får jeg ikke routingen via HND til TPE også til SGN til å gå opp da jeg må via MUC eller FRA for å komme meg til LHR. Ser ut til at FRA-HND bare legges ut med en ledig biz award etter hva jeg har sett de siste dagene. Så billetter kom i morrest på routingen OSL-FRA-LHR-TPE-SGN. Da får jeg flydd EVA sin 777 i long haul, det har jeg ikke prøvd tidligere.
View attachment 81099
Så fremover, så tror jeg man skal være veldig heldig med hvem man treffer på også over epost. Før så var det kun Vibeke men nå gjør tydeligvis hele avdelingen award bookinger og man kan jo se at man får forskjellig svar ut ifra hvem man snakker med..
Vis alt...