SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Er det halv poengpris for barn med reise med star alliance selskaper også, ikke bare med sas? Vi er to voksne og 1 barn som forhåpentlig vis kommer oss til Bali i høst. Blir rett poemgtrekk da: 210.000+210.000/2+105.000=315.000 poeng pluss en CT?

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, desverre

Magnus77 liker dette
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Det går fint. Bare å ringe og be dem legge til returen.

4. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Star alliance skiller ikke på voksen/barn. du trenger 2 ct og så si 315k poeng.

5. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,586
    Bonuspoeng:
    183
    Det er noe rart en eller annen plass hos SAS.
    Opprinnelig booking for meg var 2x165k & 2 stk CT (2 voksne og 2 barn).
    Når jeg fikk booket om nå så ble det trukket 1x210k og 1x105k, dvs totalt 315k og 2 CT. Dette er Star Alliance bookinger.

6. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Att det er noe rart med sas er vi alle overens om :D

Jag vet iaf att de 3 stk reisene vi skulle ha gjennomført siden pandemien har blitt trukket 165x2 + 2 CT samt fått det samme i refusjon når det blitt gjort endringer og rebooket.
    Jag har ikke gjort ny booking med de nye prisene så om det har noe og si vet jag ikke...

7. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Er det standard når man gjør endringer i kun dato på en eksisterende bonus booking at ct ramler ut av bestillingen og legger seg tilbake i profilen og ny reise blir belastet fly premium satsene?
    2 gang på rad det har skjedd meg nå, er man ikke våken på dette kan det medføre tapte companion.

8. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Til Singapore, Bali eller deromkring?

9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,618
    Bonuspoeng:
    183
    Barnerabatt på *A hadde vært en helt ypperlig forbedring, men holder en liten knapp på at agenten har trukket feil beløp. Mye tyder på at de regner ut dette manuelt.

Maggie liker dette
  10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,724
    Bonuspoeng:
    293
    Tror det er slik at når en eb reise endres, så «refunderes» poengene og trekkes på ny. Formoder at de gjør dette for å kunne fange opp prisendringer.

11. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,586
    Bonuspoeng:
    183
    SIN

12. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,586
    Bonuspoeng:
    183
    Ja vil tro det. De ga meg 15k ekstra poeng tilbake på konto også :D

13. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan nok stemme. Men om man har både flypremium og ct i profilen bør man være oppmerksom på dette om man gjør endringer. Ct forsvinner fra bestilling og legger seg tilbake i profilen. Ville ct vært utløpt hadde den sikkert forsvunnet.

Jeg tror vår kjære Vibeke begynner få for mange henvendelser fra oss nå. Hun surrer verre en verst i en korrespondanse jeg har og har fortsatt ikke klart forstå at hun har trukket for mange poeng.
    Hun gjorde det samme tilbake i tid med en annen bestilling og innrømmet tilslutt feil poeng. I min nåværende korrespondanse må jeg gjenta meg selv og starte på nytt ved hvert svar :(

RoadKing liker dette
  14. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    De gjør det manuelt. Endret en CT sist uke, ble da kun trukket for enveis mens jeg har en t/r til SEZ. Blir en billig tur da..:D

trygveat liker dette
  15. sm33

sm33 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg ringte SAS kundeservice, de sa de ikke kunne hjelpe meg... men sa jeg burde ringe den avdelingen som håndterer Amex/CT-kunder... men den var stengt da jeg ringte så må ringe i morgen å høre..

16. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Må man bruke 2 stk CT? Kan man ikke bruke en CT på meg og samboer og betale full pris for barnet?

17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    CT-telefonen kan hjelpe. De åpner kl 9.

sm33 liker dette
  18. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Absolut ! men som sagt det er samme pris før voksen som barn før Star Alliance billetter.

19. rsteink

rsteink Nyfrelst

Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg skal avbestille en CT tur til Mexico i april - realiteten har slått inn og jeg innser at dette er litt vel tidlig. Er det noen som har erfaring med hva som blir refundert, eventuelt når det er lurt å avbestille? Tenker på service fee på 450 kroner per person. Blir denne refundert uansett, eller må flyet bli kansellert for at en skal få hele beløpet tilbake? Jeg antar at flyet på et tidspunkt vil bli innstilt, men vil helst avbestille nå dersom jeg ikke taper på det.

Og på tampen - aldri avbestilt CT før, men forstår det både kan gjøres på nett og via telefon. Noen triks her, har hørt rykter om folk som har ventet lenge på poengene ved å avbestille på nett.

20. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    I følge Eurobonus sin FAQ så skal du få tilbake service fee når det er reiseråd mot destinasjonen.

Jeg ville nok ringt inn for å avbestille, jeg tviler på at du får tilbake service fee når du avbestiller på nett.

rsteink liker dette

Del denne siden