Det er noe rart en eller annen plass hos SAS. Opprinnelig booking for meg var 2x165k & 2 stk CT (2 voksne og 2 barn). Når jeg fikk booket om nå så ble det trukket 1x210k og 1x105k, dvs totalt 315k og 2 CT. Dette er Star Alliance bookinger.
Att det er noe rart med sas er vi alle overens om Jag vet iaf att de 3 stk reisene vi skulle ha gjennomført siden pandemien har blitt trukket 165x2 + 2 CT samt fått det samme i refusjon når det blitt gjort endringer og rebooket. Jag har ikke gjort ny booking med de nye prisene så om det har noe og si vet jag ikke...
Er det standard når man gjør endringer i kun dato på en eksisterende bonus booking at ct ramler ut av bestillingen og legger seg tilbake i profilen og ny reise blir belastet fly premium satsene? 2 gang på rad det har skjedd meg nå, er man ikke våken på dette kan det medføre tapte companion.
Barnerabatt på *A hadde vært en helt ypperlig forbedring, men holder en liten knapp på at agenten har trukket feil beløp. Mye tyder på at de regner ut dette manuelt.
Tror det er slik at når en eb reise endres, så «refunderes» poengene og trekkes på ny. Formoder at de gjør dette for å kunne fange opp prisendringer.
Det kan nok stemme. Men om man har både flypremium og ct i profilen bør man være oppmerksom på dette om man gjør endringer. Ct forsvinner fra bestilling og legger seg tilbake i profilen. Ville ct vært utløpt hadde den sikkert forsvunnet. Jeg tror vår kjære Vibeke begynner få for mange henvendelser fra oss nå. Hun surrer verre en verst i en korrespondanse jeg har og har fortsatt ikke klart forstå at hun har trukket for mange poeng. Hun gjorde det samme tilbake i tid med en annen bestilling og innrømmet tilslutt feil poeng. I min nåværende korrespondanse må jeg gjenta meg selv og starte på nytt ved hvert svar
De gjør det manuelt. Endret en CT sist uke, ble da kun trukket for enveis mens jeg har en t/r til SEZ. Blir en billig tur da..
Jeg ringte SAS kundeservice, de sa de ikke kunne hjelpe meg... men sa jeg burde ringe den avdelingen som håndterer Amex/CT-kunder... men den var stengt da jeg ringte så må ringe i morgen å høre..
Jeg skal avbestille en CT tur til Mexico i april - realiteten har slått inn og jeg innser at dette er litt vel tidlig. Er det noen som har erfaring med hva som blir refundert, eventuelt når det er lurt å avbestille? Tenker på service fee på 450 kroner per person. Blir denne refundert uansett, eller må flyet bli kansellert for at en skal få hele beløpet tilbake? Jeg antar at flyet på et tidspunkt vil bli innstilt, men vil helst avbestille nå dersom jeg ikke taper på det. Og på tampen - aldri avbestilt CT før, men forstår det både kan gjøres på nett og via telefon. Noen triks her, har hørt rykter om folk som har ventet lenge på poengene ved å avbestille på nett.
I følge Eurobonus sin FAQ så skal du få tilbake service fee når det er reiseråd mot destinasjonen. Jeg ville nok ringt inn for å avbestille, jeg tviler på at du får tilbake service fee når du avbestiller på nett.
Nå har jeg offisielt gitt opp å bestille CT-tur til DPS på sensommeren. Etter 5 telefoner til CT-telefonen får jeg samme beskjed - de ser billettene men får ikke booket tur/retur. Jeg kunne imidlertid få lov til å booke to enkeltreiser, men da kun få brukt CT en vei. Den siste personen jeg snakket med var faktisk på kanten til å være hyggelig, og virket til å ha litt oversikt. Undersøkte også med supervisor på eget initiativ og lovet å sjekke opp om TK hadde satt noen sperrer som eventuelt kunne oppheves. Har ikke veldig stor tro på at dette ordner seg, så håper heller at online booking med *A åpner så fort som mulig, siden selvgjort tydeligvis er mer velgjort enn det SAS får til.