Foreslår at alle som sier opp amex-kort, uansett grunn, sier at grunnen er den dårlige servicen på CT-telefonen og at det er umulig å få bestilt tur mer. Vil kanskje bli merkbart spesielt nå som mange skal si opp kort etter kampanjene som er kjørt. Vil tro at om mange nok oppgir det som grunnen så vil det bli lagt merke til hos de et nivå eller to over kundeservice.
"Hej Tack för ditt mail. Våra kollegor på SAS Kundtjänst/Eurobonus hanterar alla bokningar, du når dem på telefon +47 21 89 64 00. Jag har inte möjlighet att hjälpa dig med din bokning då vi inte tar emot kreditkortsuppgifter via mail på grund av säkerhetsskäll. Ha en bra dag. Med vänlig hälsning -her sto det et navn- Traveler Consultant SAS Customer Service SAS Scandinavian Airlines System SE - 195 87 Stockholm, Sweden Visit: Frösundaviks Allé 1" Altså, gullmail kan/vil ikke hjelpe heller. Jeg skrev forresten at de kunne bruke amexkortet som ligger i min profil, så argumentet at de ikke tar imot cc info er litt tullete, for det trenger de ikke.
Det høres ut som den «svorske» gullmailen, ja. Har fått endel av de svarene der på de fleste spørsmål jeg har sendt dit
Spent på hvor lenge fordelene med VJ varer. Tror det kan være greit å ha med seg i tankene at dette strengt tatt ikke er en fordel vi har krav på, men noe som fullt og helt hviler på goodwillen hos én enkeltperson hos SAS. Jo mer trafikk som kanaliseres direkte til henne, jo kjappere vil denne "fordelen" antakelig forsvinne. Så til dere som har lyst til å beholde denne fordelen: Ro ned oppmerksomheten rundt det.
Støttes. Skal man evt prøve å booke via mail så bare send avgårde en vanlig mail med forespørsel. Ikke begynn å addresser noe mail til VJ.
Får man tilgang til F-loungen gjennom hele reisen dersom man har mixed cabin-tur? Har F på to strekninger, men C på resten da det ikke er F på flyet.
Det spørs litt på hvilket flyselskap du har ankommet med, og skal fly videre med, + hvilken flyplass du er på. Hovedregelen er at billettklassen du reiser videre med bestemmer hvilke lounger du har tilgang til på den aktuelle flyplassen
Høres klokt ut! Hver gang jeg får en ny CT, kommer det en mail der det står følgende: "Vil du bestille en reise med et flyselskap i Star Alliance? Ring 64 81 60 99 (mandag til fredag 09.00 til 17.00) for å bestille billetter med Lufthansa, Singapore Airlines, Turkish Airlines og alle andre selskaper som er med i Star Alliance." Det står ikke at du også kan maile hvis du har gullstatus, noe jeg har og bruker jevnlig til sitt formål, som ikke er å booke med CT. Jeg kan derfor ikke klage på at jeg ikke kan booke på en måte som faktisk ikke tilbys av SAS. Kan de som her klager sin nød over gullmailen, fortelle meg hva jeg har misforstått?
Jeg synes det er utrolig dårlig at utgående CT kun er forlenget til februar/mars. Jeg har 4 CT som går ut nå. Sommeren er jo svært usikker. Regner med at mange land åpner opp innen da, men jeg er skeptisk til om reiserådet her i landet oppheves innen i sommer. Og jeg tviler jo på at vi får CT tilbake om reisene i sommer ikke blir noe av... Når satser dere andre på å booke med CT som snart går ut? Jeg har en reise til Bali i midten av juli, planen var å flytte den til høsten, men nå vet jeg ikke om jeg vil det, mtp. prisstigningen... :/
Ifølge https://www.sas.no/traffic-information/faq-corona-eurobonus/ vil man få tilbake utgått voucher med nye 30 dagers gyldighet dersom det foreligger reiseråd mot å dra til destinasjonen.
Takk for at du informerte meg om dette!! Dette har jeg ikke fått med meg, og da kan jeg jo slappe litt mer av ifht. dette. Men ettersom jeg tolker dette gjelder det som du skriver dersom UDIR har utstedt reiseråd. Men hva om UDIR opphever det generelle reiserådet, men Bali fremdeles ikke tar imot turiser? Vil man også da få ny CT tror du?
Slik punktet i FAQ-en er formulert må det være et reiseråd utstedt i hjemlandet ditt. Om situasjonen derimot er slik at Bali ikke tar imot turister er nok sjansen stor for at flyvningene innstilles, noe som også åpner for ombooking selv om CT har gått ut.
Vi får satse på det! I tillegg står det jo at man kan endre en CT booking gratis selv om CT er gått ut. Det var også nytt for meg. Jeg er positivt overrasket, og det et ikke ofte i disse dager