Kan vi ikke bare si ja på en del av spørsmålene som kommer in ? Så kundetjenestene får litt og styre med
Ja, det er lange diskusjoner på svenske forum om bortfall av leg-to-leg søk, eksempelvis https://www.businessclass.se/forum/threads/frågor-om-att-boka-eurobonus-award-resa.90544/page-439 La spesielt merke til følgende: "Har just talat med Amex och denna fråga tråden handlar om är ett prioriterat ämna just nu hos dem. De har etablerat denna fråga med SAS och förväntar sig en förändring inom kort. Vi får avvakta och se vad som händer, för att som det är nu är inte bra för någon part, framför allt kunder som tjänat in sin voucher och vill använda den och det inte går."
Hvordan er det med booking av CT når baby enda ikke er født? Kan det legges til etter bestilling, eller må det være med fra første sekund?
Prøver å bestille min første CT fra BGO til DPS (Business med Turkish). Reiserute: BGO-OSL OSL-IST IST-DPS Tenker samme vei hjem igjen. Operatøren finner flightene mellom OSL-IST-DPS, men ikke BGO-OSL. Eneste han finner er flighter som medfører 6-8 timer ventetid på OSL. Har sjekket Sas.no, og det er flere flyvninger som passer bedre med mine flighter, men de finner han ikke. Bør jeg bare booke, og så satse på å endre flightene mellom BGO og OSL på et senere tidspunkt? Andre tips til hva jeg kan gjøre?
Som det avles unger på dette forumet... Det er vel en slik forespørsel i måneden . Kortversjon: Det går fint. Langversjon: Hvem/hva/hvor/begrensninger, søk på forumet.
Det er alltid greit å ha en reise uansett så lenge den er akseptabel. Hvis ikke, er det ingen garanti for at OSL-IST-DPS vil være der når dere har bestemt dere senere. OSL-IST kan være populær da mange skal til IST før de reiser videre til andre verdensdeler.
JEG SAVNER TALLINN! Forsøkte å booke OSL-DPS med Turkish i aug/sept. For det første var svensken nesten militant kort, for det andre tok han det som en selvfølge at jeg hadde sjekket tilgjengelighet på forhånd "vilka biljeteter er det du har funnit?" (noe jeg jo hadde) for deretter å si at det "er nåt fel med Turkish" og at tilgjengeligheten ikke stemmer. Han klarte dermed ikke å finne billetter på noen datoer. Han mente det hadde vært sånn siden i høst når SAS stengte muligheten for å bestille Star Alliance på nett (var på en måte derfor jeg ringte deg da, dufus....). Når jeg sa at AwardFares stort sett stemte og at jeg synes dette var noe merkelig, var han raskt ute med å si at han var enig i det for han hadde nemlig jobbe leeeeeeenge med dette, så dette kunne han. Nuvel... Det er jo andre her som har klart å booke OSL-DPS i det siste, så jeg får vel prøve agentrulett i håp om at ikke alle er like hjernedøde som denne her...
Jeg tror det er litt kaotisk tilstand der. Jeg booket OSL-IST-DPS-TPE hos Tallinn før jul. Da jeg i romjula skulle endre avreisedato, men beholde samme reiserute, sa hun svenske agenten jeg snakket med bare "Tyvärr. Jag hittar bara OSL-IST-TPE.". Da var jeg litt oppgitt og sa at "OSL-IST-DPS-TPE klarte kollegaen din å finne og booke, så det må du jo klare?" Det ble litt stille, men responderte etter kort tid at hun klarte å booke samme rute med en annen avreisedato likevel". Om svenskene nekter å booke leg for leg, må vi kanskje finne en workaround etterhvert.
Har jeg forstått det riktig at hvis jeg har en booking hvor CT utløper i Mars 2021 mens turen er i August 2021 og CT gyldigheten ikke forlenges men når vi da kommer til August så foreligger det fortsatt reiseråd ifra UD så får man kansellere den og booke ny tur innenfor 30 dager?
+1 på at svenskene er mildt sagt meget vanskelige. Jeg ringte inn i dag tidlig, mulig det var samme svenske som Jeanette snakket med, men han var potte sur, er det mulig, hater de jobben sin så mye får de finne på noe annet!!! Jeg skulle booke ksu-hnl via Tokyo, og jeg hadde ikke store forhåpninger da jeg hørte tonen hans. Han sa at dette ikke var mulig, det vat ingenting ledig osv bla bla bla. Jeg ble rimelig oppgitt og sa strengt til ham at denne ruten var det flere som nylig hadde booket, samt at jeg hadde funnet ledige billetter hele veien tur retur. Motvillig søkte han leg for leg og fant selvfølgelig billettene. Til slutt sa han at han måtte sjekke om denne routinga gikk gjennom, og etter 5 min venting var han tilbake. Han sa han ikke hadde fått go for den, men gikk gjennom ruten med meg en gang til samt at han sa han skulle semde en epost etter hvert med skatter og avgifter. Jeg skjnte ikke helt og skulle spørre han om dette, men da hadde han lagt på. Noen andre som har opplevd dette? Kan denne gå gjennom likevel i etterkant? Og hvor lenge skal jeg vente? Ser at alle first class billettene jeg hadde nevnt til han nå er borte, vet ikke om det er fordig de enda er reservert på meg eller sndre som har tatt dem....
Sikkert samme fyren! Han snakket som om han holdt på å kjede vettet av seg... Skal prøve igjen i morgen i håp om at svensken har fått corona og er hjemme.... neida.... joda... neida....
Tok og en telefon til American express. De var på saken, men oppfordrer andre folk og å ringe da de logger klagene mot SAS kundeservice. Amex står i fare for å miste mange kunder om det fortsetter slik. Ring inn folkens Heine
Booket akkurat en tur for desember 2021, med ledighet i Awardfares. En agent sa det var waitlist på returen, og den andre agenten jeg ringte i etterkant - booket denne uten problem. Ser nå i bekreftelsen at det står waitlist. Hva betyr det? Det er jo ledighet på flyvningen på flere søkemotorer.
Det samme tenkte jeg, og jeg har booket flere CT-turer tidligere. Logget meg inn på sas.no og ser at det står "På venteliste" på returen. Kan det ha med at returen er 15 desember og at Turkish ikke lanserer award billettene så langt frem i tid? EDIT: Skjermdump.
Jeg har sett andre melde om samme problem ved booking av t/r med Turkish, så ville ringt SAS og spurt om det er noe de kan gjøre for å få bekreftet bookingen.