Ingen ekstra opptjening av EB poeng ved oppgradering med EB poeng fra 1 feb

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. jan 2022.

1. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,138
    Bonuspoeng:
    93
    tobeornot999, Lnbre and trygveat like this.
  2. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
  3. stemnic

stemnic EBD - Aspiring LTG

Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Da var den norske siden oppdatert med de vilkårene vi så på den engelske. Vil si formuleringen enda var litt utydelig da.

4. stemnic

Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Da ser det ut som sas har fått ny upgrade side, fra hva jeg kan se ser det ut som minstebud på EB poeng er nå lavere for pluss enn det var før Pengebeløp ser ut til å være det samme.

sas_upgrade.jpg

Jeg får ikke tilgang til bud jeg har gjort på plusgrade lengere da for Feb og Mars og budene dukker ikke opp her, så who knows hva som skjer med de xD

themichael liker dette
  5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,768
    Bonuspoeng:
    293
    Da er det offisielt at ekstra opptjening ved poengbud er borte, og pengebud får en fast opptjening. Dette kom akkurat på mail til oss som har allerede har lagt inn bud på fremtidige reiser. Jeg har uthevet det viktigste.

Dear traveler,

We would like to inform you that in connection with launching a new platform for SAS’ Upgrade Service, we will make some changes to our Terms and Conditions. The updated Terms and Conditions will be effective from February 1st, 2022, and will automatically form part of our contract with you without any action needed on your end.

Your bid for an upgrade is still active. If you wish to view, update or cancel your bid, click here. If you can' see your bid, you can easily make a new bid.

Some of the main changes
    • Requests for upgrades can be placed, updated or cancelled on SAS’ website up until your bid has been accepted or rejected (26 hours before departure).
    • You will be notified by email between 25 and 6 hours before departure, if your bid for an upgrade has been accepted or not.
    • If you have placed your bid with money, you will earn a fixed number of EuroBonus points if your upgrade is successful. If you have placed your bid with EuroBonus points, you will not earn EuroBonus points if your upgrade is successful.

Last edited: 01. febr 2022
    Candy, Brukernavnet, Xflipper and 4 others like this.
  6. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er helt åpenbart lavere. For SK380 på torsdag koster det nå 3 640 poeng (tidligere var det alltid 5 000). Men som EBD ser jeg nå ikke noe som helst behov for oppgraderinger innenriks/europa når man ikke får statuspoeng.

RoadKing liker dette
  7. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    323
    Bonuspoeng:
    63
    Om poengprisen er redusert tilsvarende for lengre intraeuropeiske flygninger (typ 4-6 timer) så kan det jo ha litt verdi.
    Oppgraderte nylig for 5500 poeng til LPA og mener det er verdt det selv uten ekstra poengopptjening. Måltid, snacks, softdrikke og 3 enheter har jo en verdi på lengre flygninger.

8. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,420
    Bonuspoeng:
    113
    Så om man oppgraderer for poeng, får man ingen poeng i det hele tatt, eller får man poeng for original reiseklasse?

9. kaiarne

kaiarne Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje fjerne link?

Upsaker liker dette
  10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,768
    Bonuspoeng:
    293
    Man får, nesten garantert, poeng for opprinnelig klasse.

Er det noen som har en Europatur som kan se hva laveste bud er der om dagen? Helst Alicante, men jeg vil tro de fleste destinasjonene i mellom-Europa er ganske like.

11. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    807
    Bonuspoeng:
    113
    Blir lite oppgradering for poeng fremover når man ikke tjener poeng. Gjenstår å se om de poengene man får for oppgradering med penger er verdt pengene. Tro om verdi av bud med poeng kontra penger er forandret nå? Kunne man tidligere regne med at laveste bud med poeng eller penger var like mye verdt for SAS?

12. stemnic

Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Min CPH-MUC strekning i februar har minstebud på
    490 NOK
    4 550 p

Eddie47 and Upsaker like this.
  13. Landing

Landing EBD

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Har reiser til både Alicante og Malaga liggende, men begge gir "Oppgradering er ikke tilgjengelig" enn så lenge.

Upsaker liker dette
  14. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,564
    Bonuspoeng:
    113
    har en reiser OSL-AGP og OSL-LHR liggende inne. AGP får jeg ikke opp mulighet for at oppgradere, LHR er minstebud 5460 EBP. Ligger dog inne med silver fordel og ikke diamond......

Upsaker liker dette
  15. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Som Diamant får jeg drikke og disse 3 enheter uansett kostnadsfritt. Et måltid kan forhåndsbestilles for 110,- (og da kan jeg til og med velge mellom fisk/kjøtt/...) og snacks kan kjøpes om bord. Da er vel spørsmålet om 200ish kroner er verdt 5 500 poeng. Det må da alle besvare for seg selv. En fordel med Go på disse lange rutene er for meg å kunne velge nødutgangsseter med god benplass.

Candy, Eddie47 and cooolcatz like this.
  16. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Interessant nok har prisen nå gått opp til 4 000 poeng i løpet av noen timer.

For de fleste, internasjonale reisene som jeg har booket er oppgradering ikke tilgjengelig.

For PRG-ARN i april er prisen 5 000 poeng / 490,-
    For ARN-TRD i april er prisen 4 000 poeng / 390,-

Alt sammen med EBD fordel.

17. Brukernavnet

Brukernavnet EBD

Likes mottatt:
    3,625
    Bonuspoeng:
    93
    Noen idéer om hvor stort dette faste antallet poeng man får ved oppgradering for penger er? Vil vel tro det er avhengig av distanse?

For å si det på en annen måte så antar jeg oppgradering av OSL-MIA gir en større fast poengutbetaling enn OSL-SVG.

18. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,316
    Bonuspoeng:
    183
    Det jeg synes er kjedelig er at man får beskjed om budet er godtatt så sent at det ikke vil være mulig å kansellere reisen om man ikke får oppgradering.

tobeornot999 liker dette
  19. nico22

nico22 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Betyr dette at man på reiser i januar skulle fått poeng tilsvarende business om man la inn bud på oppgradering fra SAS Go til Business og betalte det budet med poeng? Beklager om jeg misforstår, men jeg hadde en slik reise i januar der jeg kun fikk poengene tilsvarende Go.

20. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    792
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde 2 reiser 31.01.2022.
    Begge var go-light,og jeg oppgraderte til pluss med 5000 poeng på hver.
    Fikk poeng for SAS Business på begge oppgraderingene.

Maggie liker dette

Del denne siden