Her tror jeg det er andre som også kan svare godt
Svaret mitt under er litt rotete
Mitt forslag er at dere flytter Hakone turen til 8/9 og reiser fra Tokyo til Hakone og så videre inn i landet derfra.
For Hakoneturen kjøper dere et Hakone Railpass : fra det private togfirmaet
https://www.odakyu.jp/english/sightseeing/hakone/
Da reiser dere fra Tokyo sentrum og har alle deler av reisen over fjellet med cablecar og båten over vannet og til slutt buss til hotellet og så tog tilbake til en shinkansen stasjon til slutt.
Så aktiverer dere et 1 ukes JR railpass når dere er ferdige med Hakoneturen og kommer ned med det private railpasset til stasjonen som heter Odawara.
Fra Odawara starter dere med JR railpass og aktiverer dette denne dagen. Tar Tokaido Shinkansen til Nagoya og bytter til lokaltoget til Magome.
Derfra reiser dere inn i fjellområdene og så sørover til Hiroshima osv og så tilbake til Kyoto før JR railpassass går ut. tror jeg
Ps, sving innom Matsumoto borgen, hvis dere liker Japanske borger og sånt, på vei til Kamikochi, den er flott.
Turen inn til Tokyo koster 1200 yen med toget til feks Shinjuku, så det er ingen kostnad.
Dagsturen til Nara koster ca 3400 yen
Mens turen fra Kyoto til Kix koster ca 5500yen
alle priser for 2 og retur til Nara. så ca 750 NOK
på toppen av dette kommer endel offentlig transport i Tokyo og Kyoto, dere dere kunne brukt JR railpass.
Fordelen med å ha 1 uke med JR rail pass må være at når dere betaler kontant per tur er dere ikke bundet til JR tog og busser men kan ta akkurat det som er mest praktisk og raskest. Og at din beregning faktisk sparer penger til et par skikkelig gode sushimiddager
Ga dette mening?
Vis alt...