Japan: Råd og tips (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av GinTonic, 21. des 2013.

  1. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Dersom eg skal få seie kva eg synst, ville eg kanskje vurdert minst to overnattingar i Kyoto, men eg likte Kyoto betre enn Tokyo.

    Vidare kunne det kanskje vore eit alternativ å ta toget til Nikko med sine heilagdomar og Edo Wonderland samt Tobu World Square som ligg ikkje langt unna.

    Dessutan held eg med @RoadKing at Hiroshima er verdt eit besøk og då til atombombeminnesmerket.

    No skal eg vere så sylfrekk at eg ber den gode @drsyk kanskje sjå litt på dette reisebrevet (skrive av meg) der stader i nærleiken av Tokyo blir omtalt eit lite stykke uti skribleriet: https://insideflyer.no/forums/threads/japan-med-tog-frå-sapporo-til-nagasaki.11286/

    Nara er fint, forresten!
     
    Last edited: 27. juni 2019
    drsyk and RoadKing like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293

    Regner med at det blir Tokaido Shinkansen på dere fra Tokyo til Kyoto.

    Hvis dere vil ha med en by til, så er et stopp i Himeiji ikke så dumt. Det er " litt videre" fra Kyoto. Gå gjennom byen og se Japans vakreste slott/borg. Bagasjen kan fint stå på stasjonen, og kjør videre til Hiroshima eller tilbake til Kyoto.

    Husk at togene går med så høy frekvens så det blir litt som å vente på t banen, ikke på VY når en hopper av og på Shinkansen.

    Ta 2 døgn i Kyoto. Det er byen verdt om ikke mer.....

    Ellers ville jeg kombinert Kyoto med Nara ( i stedet for de to andre forslagene), særlig hvis kidsa er med. Sultne rådyr er gøy.....
     
    drsyk and Kristian like this.
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    MÅ tilbake til Japan. Etter turen vår til Tokyo i fjor høst får jeg abstinenser hver gang jeg leser nye innlegg i denne tråden :)
     
    magnusant liker dette
  4. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg stortrivdes i Kyoto. Men har ikke vært andre steder i Japan, så sammenligningsgrunnlaget er tynt.
    IMG_20181119_222010.jpg
    Et minne fra kampen mellom to høyteknologiske borger. Google translate taper for japansk do.

    K
     
    Edvard, jgroneng, oddA and 2 others like this.
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Husk forøvrig å forhåndskjøpe togbillett her i Norge, da får du spesial turistpris. Anbefaler forøvrig første klasse, ikke stor prisforskjell men litt mindre folk.
     
    Edvard and drsyk like this.
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for svar, skal ta en titt på brevet ditt, :) Kyoto er en vinner.

    Tenkes kjører på 2 døgn i Kyoto, heheh VY kan ikke sammenlignes helt klart;)

    Planlegger en tur eventuelt i 2021/22 der blir 4 dager i Kyoto og forsker den delen og så bor 4 dager i nord, og forsker den delen, f.eks...

    Kidz er hos verdens beste barnepassere ALA @Eddie47 , stemmer besetmor og bestefar...ps. reiser i F og barn passer ikke helt(men en helt annen diskusjon, da min datter på 4 er et monster, sønn er mer dannet(trenger bare Lego og Ipad).

    Kan bli en vond vane å vende tilbake til heimen... Takk 2 dager skal bli.

    Takk nok igjen.:)

    Er overveldet over hvor hjelpsomme IF`ere på forumet.
     
    RoadKing and democomputer like this.
  7. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Kos deg i Kyoto, og hils denne blidfisen hvis du finner samme whiskybar som meg.
    IMG_20181119_234804.jpg

    Ellers hadde vi et fantastisk måltid både på en mikroskopisk sushibar og på all-you-can-eat-kobe-A5, hvis du er på jakt etter gastronomiske høydepunkt.

    K
     
    Edvard and Kristian like this.
  8. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Har én dag i Tokyo i morgen. Ankommer HND 1230 og har avreise fra NRT 1000 neste dag. Har booket flyplasshotell på NRT,

    Forslag til hvordan morgendagen kan benyttes bra? Er veldig gira på å grille litt kjøtt :)
     
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Huff nå satte du igang helt utrolige minner. Kan sterkt anbefale denne om du vil bruke en kr eller to på kvalitets kjøtt og en opplevelse du sent glemmer.:)

    https://www.a511.tokyo/en/
     
    jgroneng and Gullars like this.
  10. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Google "yakiniku" og dra innom første og beste. Det er uansett godt. Men nå er jeg ikke noen gourmand... :p Kanda, ett stopp unna Tokyo stasjon, har vel en grill-til-innbygger-ratio på ca. 500:1...
    Reiser du alene eller sammen med andre?
     
    Gullars liker dette
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Reiser sammen med en kompis. Er jo også et alternativ å reise mer eller mindre direkte til Narita-området siden vi uansett bor der. Er det noe som er verdt å besøke der?
     
  12. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Narita er ganske på "landet" så bedre å slå ihjel noen timer i Tokyo hvis man har muligheten.
    Hvis man ikke er så kresen kan det være artig med yakiniku der de har "nomihoudai" - drikk-så-mye-du-vil. Fri flyt av mat og drikke, dog med tidsbegrensing :p
    Ellers har jo Tokyo alt å by på så litt opp til hva en selv vil. Undertegnede ville nok tatt en god pubrunde.
     
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tips! Hva er et praktisk område i Tokyo når man kommer fra Haneda og skal til Narita? Tenker vi gjør det så enkelt som mulig.
     
  14. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Hamamatsucho: Monorail'n fra HND stopper der. Pizzalunsj på Devilcraft, mmh. Dog ikke akkurat verdens navle...
    Tokyo Stasjon: Narita Express går derfra. Sentralt mtp tebane. Kan sikkert også slå i hjel en dag bare inne på stasjonen :p
    Ueno: Keisei Skyliner går direkte til Narita derfra. Museum og dyrehage. Gatemarked.

    Narita Express går jo også fra mer hippe Shinjuku og Shibuya, men litt mer reisetid til og fra i såfall.
     
    Gullars liker dette
  15. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    More's Rooftop Beergarden i Kawasaki? Ligg rett ved togstasjonen (inn på More's kjøpesenter, finn heisen og opp. Eg koste meg der nokre timar frå ca lunch (hang utanfor i 10 min før dei opna) og utover ettermiddagen i juli 2017. Greie prisar, god service, fin musikk og naturlig a/c (takbris) i sommarvarmen. God mat, ein forsyner seg med saker og ting frå kjøledisken/buffeten og grillar det på grill på bordet.

    Kawasaki Mores Rooftop Beer Garden
    Japan, 〒210-8504 Kanagawa, Kawasaki, Kawasaki Ward, Ekimae Honcho, 7 屋上 川崎モアーズ
    +81 44-211-9557
    https://maps.app.goo.gl/pazqXANa9JurnchS6
     
    Gullars and Upsaker like this.
  16. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Stakk til Shinjuku og finner oss noe yakiniku her :)
     
    Stuttfeiten and indahla like this.
  17. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Herlig! Fortsatt god tur!
     
    Gullars liker dette
  18. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  19. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal til Japan igjen innen kort tid, og skal benytte meg av pocket wifi som vanlig. Denne gang lander jeg på HND og reiser fra NRT, er det en anbefalt leverandør jeg kan benytte som har skranke begge steder? Skal være der lørdag-fredag.
     
  20. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde motsatt av deg i høst, landet på NRT og videre fra HND. Leide fra Japan Wireless og var kjempefornøyd. Tar den ut på postskranken på flyplassen, og dropper den i vanlig postkasse på den andre flyplassen, og ferdig.
     
    Darkcho liker dette

Del denne siden