Klarna Visa - Med flybonus

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av DJViking, 26. nov 2025.

1. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,919
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ihvertfall misforstått et eller annet, for i appen står det 1,5% cashback når du betaler med klarna balance, Pay later, klarna credit card or pay later financing. Har ikke fått noenting når jeg har betalt med balance. Ikke bestilt fysisk kort. Blir nok å avbestille

Mysterio liker dette
  2. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,361
    Bonuspoeng:
    293
    Du er helt rett!

Det var alltid 1% men akkurat nå står det plutselig 1,5% i appen.

Kanskje i forbindelse med samme omlegging som jeg skrev om tidligere i tråden. Merkelig at de forbedrer såpass mye uten å si ett ord :D

Enda en grunn til at jeg holder på Max kortet, enn så lenge i alle fall.

3. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,919
    Bonuspoeng:
    183
    Men du har fått cashbacken på 1% fra tidligere? Med eller uten fysisk kort?
    Mitt datapunkt var heller det at jeg ikke har fått cashback når jeg har kjøpt uten fysisk kort, til tross for det som står i reklamen

4. Bri1

Bri1 Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Dette er jo en veldig hyggelig overraskelse! Jeg så at svenskene skal ha hatt 1,5 siden dag 1, mens vi har hatt 1%

5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,862
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har tydeligvis ikke skjønt fordelene med Klara kortet/kortene.

Mister en ikke poengopptjening hos f.eks. SEB når jeg benytter Klarna? Eller er det en form for dobbeltdipping inne i bildet her ..?

6. tobeornot999

Likes mottatt:
    15,361
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, har fått 1% løpende. Etter hvert kjøp.

Nå har de endret til samlet utbetaling av cashback 1 gang pr mnd.

Har fysisk kort, men har aldri brukt det. Utelukkende kjøpt med Google wallet - og har fått cashback uten problemer. Inkl endel oppspart nå, som kommer på fakturadatoen etter de nye reglene.

Ville kontaktet KS og spurt dem. Så lenge du betaler med de midlene som gir cashback, skal det gå helt fint og automatisk normalt sett.

7. tobeornot999

Likes mottatt:
    15,361
    Bonuspoeng:
    293
    Har ingen hensikt å fylle opp Klarna kortet med penger fra SEB-kortet for å håpe på doble poeng, nei.

Da får du 1,5% cashback hos Klarna, men null bonus hos SEB.

Klarna er alternativ til SEB i en slik setting. Cashback hos dem kan overføres til ikke bare SAS men også feks British Airways, Thai, Air Lingus og flere flyselskap i tillegg til mange globale hotell-kjeder.

For meg selv er feks EBP bortimot verdiløse. Mens Avios hos BA er nyttig.

indahla liker dette
  8. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    768
    Bonuspoeng:
    113
    Har jeg misforstått noe, eller får en da ca 18 eb poeng pr 100kr. Og ca 14,5 avios om en overfører til Finnair?

9. Nuvolari

Nuvolari EBD | Gold Star | Scandic L6 | GHA Titanium

Likes mottatt:
    3,476
    Bonuspoeng:
    113
    Det er det som står på klarna sine sider ja. Det gjør faktisk Klarna Max til det kortet som gir flest EB poeng pr 100kr innenfor MC/Visa netterverket. Amex gir 20 men kan som kjent ikke brukens over alt.

Forøvrig artig at Klarna gir 14,5 avios når man overfører til Finnair men kun 11,5 avios når man overfører til BA. Man kan som kjent overføre Avios mellom disse programmene i ettertid.

Så viktig å IKKE overføre Klarna cash back direkte til BA.

Last edited: 21. aug 2026 kl 16:08
    tobeornot999 and Cumulus like this.
  10. tobeornot999

Likes mottatt:
    15,361
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, merkelig utslag. Men akkurat som du sier.

Tar 1 sekund og null arbeid å overføre Avios videre fra Finnair til BA.

Lurer på om de har gjort noen rart der nylig, ellers har jeg ikke merket det før. Iberia (Avios) og BA er likt, men Finnair Avios er jo verdt presis det samme og man får flere for p(o)engene :D

EDIT: overførte hele bunsjen med Klarna kickback nå til Finnair. Før de ombestemmer seg. Tok noen minutter før de ble synlig hos Finnair. Forrige overføring til BA under der.

Screenshot_20260821_173227_Finnair.jpg

Last edited: 21. aug 2026 kl 18:33
    turaga008 and Preference like this.
  11. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,854
    Bonuspoeng:
    183
    Så SEB MC kan fort ryke for en del da. 6K i året, men du har unlimited med lounge, uten status. Pluss mange andre fordeler, vs fly premium. For noen gir det ene verdi vs det andre selvsagt.

indahla liker dette
  12. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,476
    Bonuspoeng:
    113
    Vil tro at flere vil vurdere Klarna Max fremover ja. Kommer selv til å bruke det noen mnd i året for å samle Avios.

13. tobeornot999

Likes mottatt:
    15,361
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sa opp SEB nå forrige uke, etter å ha testet Klarna en god periode. Bla for å få bonusen og rabattert kortpris selvsagt, men egentlig mer for å se om det er fordeler nok til å betale Max.

For mitt eget bruk er det en vinner. Men alle må vurdere ut fra egen bruksprofil og nytte av de tingene som følger med.

Hadde det ikke vært for at jeg nylig stanget i taket hos Klarna (kunne ikke fylle på kontoen mer?!) ville det være en god erstatter for Amex Platinum. Men jeg trenger å sjekke ut om de virkelig ikke ønsker mer trafikk på kortet når man når et tak som ser ut til å være 50k/mnd eller noe. Selv om man jo alltid betaler på forskudd.

Har ikke lest vilkårene såååå nøye, men det står sikkert mer detaljer der.

14. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,476
    Bonuspoeng:
    113
    Kan også legge til at Klarna Max ikke har påslag når man betaler i utenlandsk valuta. SAS MC har f.eks 2% påslag. Man får riktignok noen flere poeng når man bruker SAS MC ifm utenlandsk valuta, 20ebp vs Klarna sine 18ebp (eller 14,54 avios om man heller foretrekker det). Men med 2% påslag blir dette kostbare eb poeng. Hele 1kr pr poeng betaler man for de ekstra poengene man kan få fra SAS MC når man betaler i f.eks EUR.

Kortet koster riktignok 499,- pr mnd men med et forbruk i på 25.000 i utalandsk valuta i løpet av feks sommerferien går man break even ift 2% påslaget.

Så dette kortet kan fort blir bonusjegerns sommerferie kort hvor man har kortet i en mnd f.eks. Kortet blir gratis etter 25.000 i valutaspend og man får 18ebp per 100kr.

Edit: fant ut nå at man må minumum ha kortet i 2mnd for å få 1,5% cash back. Cash back utbetales i ettertid på Reward Day som sammenfaller med fornyelsen av Max abonnementet. Har man Max i kun en mnd får man ingen cash back.

Last edited: 24. aug 2026 kl 09:50
    Baldrick, Preference, marekz and 2 others like this.
  15. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,476
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er en dynamisk grense som skal øke basert på din brukshistorikk. Mitt beløp er 5.000 ettersom jeg ikke har gjennomført noen transaksjoner enda. Det skal stå i appen under kjøpekraft men fant det ikke noe sted så spurte KI agenten i appen som raskt kunne opplyse om min kjøpekraft for øyeblikket.

Antar de kan manuelt øke kjøpekraften din om du har behov for det.

16. tobeornot999

Likes mottatt:
    15,361
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for info, hvor finner jeg kjøpekraft i appen?

Virker jo litt meningsløst at jeg ikke kan få lov til å betale mer på forhånd til en rentefri konto som gjør at jeg kan bruke debet-kortet som vel er hele business ideen?

Kan legge til at de smalt til med 150k i kreditt til meg som helt ny kunde også, som jeg kom til å klikke på/søke om men ikke engang vet hvordan jeg bruker :D

17. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,476
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fant ikke kjøpekraft noe sted i appen selv om KI agenten hardnakket påstår at det skal finnes. Men KI agenten kunne opplyse om min kjøpekraft.

18. tobeornot999

Likes mottatt:
    15,361
    Bonuspoeng:
    293
    Thanks! Hos meg bare oppga den kreditt-grensen.

Er ikke ute etter kreditt, bare cashback (som man vel ikke får om man handler ved å bruke kreditten?) :D

19. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,476
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer, du får ikke den 1,5% cash back'en når du handler på kreditt. Den andre typen cash back som gjelder spesifikke nettbutikker får du uavhengig av hvordan du betaler. Du kan betale med feks sas mc og likevel får den cash backen. Men du får ytterligere 1,5% om du også betaler med klarna kortet.

tobeornot999 liker dette
  20. tobeornot999

Likes mottatt:
    15,361
    Bonuspoeng:
    293
    Fair nok det.

Men da må de si ja når jeg sier "take my money" :D

Er tydeligvis en månedlig grense som jeg fortsatt ikke kan finne ut av. Det er noe annet enn "kjøpekraft" i appen.

Del denne siden