Klarna Visa - Med flybonus

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av DJViking, 26. nov 2025.

1. ScoobyDoo

ScoobyDoo Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har ikke bestilt kortet, og valgte å utsette betaling i 30 dager (gebyrfritt). Da står de 1,5% som ventende poeng, så da regner jeg jo med at jeg får de. Og det er jo betalt med kreditt da? Eller misforstår jeg noe?
    Edit: ser at jeg allerede har fått poengene

Last edited: 24. aug 2026 kl 00:01
  2. Nuvolari

Nuvolari EBD | Gold Star | Scandic L6 | GHA Titanium

Likes mottatt:
    3,476
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke vet jeg. Stod man ikke fikk poeng ved kredittkjøp man da stemmer tydelighvis ikke det.

Når det gjelder å bestille kort kan man bestille både et digitalt (gratis) til å legge i Apple Pay etc, eller et fysisk (koster 500,- tror jeg). Jeg bestilte et digitalt som jeg la til i Apple Pay. Betaler man med dette og har Max abo får man 1,5% ekstra cash back i tillegg til eventuell shopping cash back (som trumf netthandel).

NB: her er Klarna smarte. De har noe som heter Reward Day. All 1,5% cash back opptjent utbetales på Reward Day som er samme dag som Max abonnementet fornyes. Fornyer man ikke går man glipp av 30dg med 1,5% cash back opptjening. Man må altså minumum ha Max abo i 2mnd. Shopping cash back får man uansett, trenger ikke noe abo for det.

Last edited: 24. aug 2026 kl 09:47
    tobeornot999 and btm like this.
  3. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Det er en stund siden jeg har sjekket Klarna Visa.
    Ser nå at vi i Norge har fått samme Cashback som Sverige.
    Plus: 0.5% (samme som før) 4,75 Avios
    Premium: 1% (opp 0.5%) 9,5 Avios
    Max: 1.5% (opp 0.5%) 14,25 Avios

Premium og Max tilbyr også reiseforsikring, og de har ingen valuttavekslegebyr i utlandet. Hvis man skal bruke Klarna Visa til å bestille reiser bør man nok unngå noe annet enn Premium eller Max.

Dette endrer litt på mitt regnestykke som tidligere fant ut at Klarna Visa ikke lønnet seg for meg kontra mitt Amex Green.

Forbruk 20000kr / Avios per 100kr
    Amex Green: 5,26 Avios - 1053 Avios i måneden til 50kr
    Klarna Plus: 4,75 Avios - 950 Avios i måneden til 99kr
    Klarna Premium: 9,50 Avios - 1900 Avios i måneden til 199kr
    Klarna Max: 14,25 Avios - 2850 Avios i måneden til 499kr
    Amex Platinum: 21,05 Avios - 4210 Avios i måneden til 750kr

For 149kr mer i måneden med Klarna Premium får jeg 848 flere Avios. Om det er verdt det er usikkert.

Siden Klarnakortet må fylles på for å kunne brukes, så er det vel ikke mulig med dobbeldipping, og få poeng fra enten Amex eller SAS MC?

Kan Klarna VISA brukes med Google Pay, Samsung Pay eller Vipps Pay?

Last edited: 25. aug 2026 kl 10:33
  4. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,476
    Bonuspoeng:
    113
    Da var første bolk med Avios overført fra Klarna til Finnair. Poengene dukket opp hos Finnair i samme øyeblikk. Fra Finnair kan man som kjent overføre videre til bl.a Qatar og BA som også benytter Avios.

DJViking liker dette
  5. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Finnair Avios forlenges ved aktivitet, 18 måneder om gangen.
    Er overføring fra Klarna til Finnair klassifisert som "aktivitet"?
    Hvis det er tilfellet, så er bruk av Klarna med overføring til Finnair en god måte å forlenge utløpsdato på Finnair Avios.

6. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,361
    Bonuspoeng:
    293
    De fleste kortutstedere har nok fått med seg at overføring til Klarna ikke er et varekjøp (som gir "dip") men mer å sammenligne med andre overføringer de ikke gir poeng/miles/rewards på. Dessverre. Så da ryker dobbel-dip.

Klarna fungerer topp med Google pay, bruker det hele tiden :)

Last edited: 25. aug 2026 kl 13:23
  7. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    2,038
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville hatt Avios hos BA, der er de gyldig i 36 mnd (tre år) siden forrige aktivitet. Overføringer fra Amex ser ut til å telle, så da gjør nok de fra Klarna det også.

Flytt så over til Finnair i det man skal bruke poengene til noe. "BA - bank" :D

tobeornot999 liker dette
  8. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,361
    Bonuspoeng:
    293
    Mitt opplegg også.

Flytting fra BA Avios til Finnair, Qatar og Iberia går på sekunder når det behøves.

Preference liker dette
  9. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    2,038
    Bonuspoeng:
    113
    * så lenge du har kontoene fra før

10. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,476
    Bonuspoeng:
    113
    Dobbeldipp ryker vel ikke. Du betaler med SAS MC og velger Klarne som betalingsløsning. Skal få all cash back da. Men alt dette med cash back er ganske dårlig dokumentert hos Klarna. Ringte Klarna KS og de klarte ikke å svare på noe av det jeg spurte om vedrørende cash back. Jeg har akkurat gjort et kjøp nå hvor jeg betalt med SAS MC og Klarna som betalingsklsning i nettbutikken og fikk full cash back.

11. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,476
    Bonuspoeng:
    113
    Lønnser seg ikke å flytte direkte fra Klarna til BA. Konveteringen er dårligere enn ved å flytte fra Klarna til Finnair. Så flytt til Finnair og flytt derfra videre til BA.

Preference liker dette
  12. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Må du ikke betale med Klarna VISA for å få Avios fra Klarna? Eller får man Avios for all handel gjennom Klarna (så lenge man har Plus/Premium/Max) fra andre kort?

13. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Så lenge man har regelmessig aktivitet (overføring fra Klarna), så gjør det jo ikke noe at Finnair Avios har "kun" 18 måneders gyldighet.

14. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Kunne du se at din Avios utløpsdato ble forlenget hos Finnair etter denne overføringen? At det ble registrert som aktivitet.

15. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,476
    Bonuspoeng:
    113
    Trenger ikke betale med Klarna kortet og heller ikke ha noe abonnement. Det eneste som krever abo er de 1,5% cash back fra selve kortbruken. Shopping cash back (tilsvarer Trumf Netthandel) krever ingenting annet enn at man initierer handlene fra Klarna appen.

16. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,476
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde ingen poeng der fra før. Men det er jo bare å flytte poeng mellom BA og Finnair så har du 18/36 nye mnd.

17. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    I følge Finnair så teller ikke flytting av poeng som aktivitet
    https://www.finnair.com/no-en/finnair-plus/buy--transfer-or-exchange-avios
    > Please note that Avios transfers between Finnair Plus accounts are not counted as Avios activity and do not affect the Avios expiry date.

Men kanskje dette gjelder kun flytting fra en Finnair konto til en annen Finnair konto.

https://www.finnair.com/no-en/frequ...fers-extend-the-validity-of-my-avios--3500398
    >No, transferring Avios between Finnair Plus and another airline loyalty program, like The British Airways Club, doesn’t extend the validity of your Avios.

Det kan hende at Avios fra Klarna og Amex teller som kjøp av Avios og da er det en aktivitet.

18. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,476
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom du flytter poengene til BA og deretter gjennomfører en kvalifiserende aktivitet på BA kontoen, f.eks kjøpe en avios eller motta Avios fra Amex Platinum, får alle poengene 36mnd levetid.

Last edited: 25. aug 2026 kl 16:19
  19. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Ser nå at uten abonnement, så får en 1x Cashback ved In-App-kjøp.
    Betyr dette at man må åpne Klarna, gå til en nettbutikk og kjøpe, velge Klarna som betalingsmiddel.
    Eller er det nok at man går til en nettbutikk og velger Betale med Klarna?

Får flere poeng ved overføring til Finnair enn BA. 9.66 Avios per 100 cashback poeng, mot 7,62 hos BA.

Rettelse
    Klarna Everywhere - Koster 35kr måneden for den som gir 1% Cashback i poeng.

Last edited: 25. aug 2026 kl 16:24
  20. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noe automatisk overføring, eller manuelt?
    Kunne ikke finne noe sted i Klarna App å koble opp mot Finnair. Siden jeg også har 0 Klarnapoeng så får jeg vel ikke opp noen overføring til Finnair.

Del denne siden