Klarna Visa - Med flybonus

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av DJViking, 26. nov 2025.

1. Bri1

Bri1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for utdypende svar! Gjelder det også da hvis jeg betaler med Sas Mc gjennom partnere som gir cashback gjennom appen? Skjønner man ikke får den 1% som gis gjennom kortet, men om eks Db som har 8% cashback da kan betales med sas mc og gi dobbeldypp, noe ala trumf netthandel?

2. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,780
    Bonuspoeng:
    293
    Om jeg forstår spørsmålet ditt riktig: du vil betale med Klarna kortet?

Det kan du jo gjerne gjøre, men da får du bare cashback på det Klarna tilbyr. De har større cashback enn den vanlige 1% i endel butikker. Men om du "lader opp" Klarna med penger fra SAS MC, så kan jo ikke SEB/SAS MC vite hvor du bruker pengene - og du ville uansett få 0 bonus på MC.

Hvis du istedet ønsker å få Klarna sin bonus samtidig som du betaler med SAS kortet, så er settingen den samme: ingen cashback hos Klarna. De gjør det jo helt klart at bonusen kommer fordi du betaler med Klarna....

Last edited: 10. juni 2026 kl 21:30
    Bri1 liker dette
  3. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,941
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om vi må betale for 2 eller 3 måneder for å få sign-up bonus? Siden poengene kommer etter 2 måneder blir det kanskje trukket en måned ekstra?

4. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,295
    Bonuspoeng:
    113
    Man antar poengene utbetales i det man blir trukket for mnd 3.

freddyen liker dette
  5. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,685
    Bonuspoeng:
    183
    Står ihvertfall etter at jeg parret opp eurobonus og signet opp nå, at det skal komme automatisk 11 aug, jeg har ikke laget noe kort.

6. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    685
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg forsøkt å tegne MAX.medlemskap. Er det slik at saga-kortet jeg la inn for å betale 349 kr vil bli belastet som kontantuttak? GHA Titanium gir vel mulighet til å også gi bort et Titanium så anser dette s om et godt tilbud.

Last edited: 11. juni 2026 kl 10:22
    indahla and tobeornot999 like this.
  7. Bri1

Bri1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Her kan det godt være at jeg har skrevet litt uforståelig mens jeg fikset opp i jetlaggen min :p.

Det var det som var det jeg ville finne frem til. Du kan handle hos partnere hvor klarna tilbyr cashback på, og kan da dobbeldyppe med eks SAS MC. Så det fungerer likt som trumf netthandel, bare at Klarna krever et betalt medlemskap for veksling til bonuspoeng (som jeg har forstått det av de ulike medlemskapsnivåene).

8. interface87

interface87 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,129
    Bonuspoeng:
    93
    Er ikke så sikker på det, men om du får det til, så gjerne gi en tilbakemelding her.
    upload_2026-6-11_11-46-6.png

9. Good2go

Good2go Medlem

Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    33
    upload_2026-6-11_11-38-8.png
    Fra asmallworld, så står det at Premium gir GHA Gold, ikke Titanium. Noen som har kjøpt i de siste timene som har fått titanium?

10. interface87

interface87 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,129
    Bonuspoeng:
    93
    To forskjellige ting. Du må scrolle lenger ned, så finner du det.
    IMG_3971.jpeg

Last edited: 11. juni 2026 kl 13:02
    Trent600 liker dette
  11. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,295
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg prøvde å gi bort Titanium til kona men det ble ikke godkjent. Fikk beskjed om at da måtte jeg ha fått Titanium gjennom vanlig opptjening. Løsningen ble at kona også signerte opp på Klarna Max og tegnet sitt eget Titanium. Vi trenger nemlig to titanium ettersom vi må ha to dobbeltrom (kids) og ønsker Titanium fordelene på begge rommene.

indahla and Maggie like this.
  12. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,780
    Bonuspoeng:
    293
    Går dessverre ikke.

Du får ikke Klarna bonusen uten å betale med Klarna. Og om du betaler med Klarna kortet får du ikke SAS MC bonus :)

13. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,420
    Bonuspoeng:
    293
    Hva vil det egentlig si å "betale med Klarna"? Er det via faktura? For Klarna-kortet er vel ikke noe kredittkort..?

14. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,509
    Bonuspoeng:
    183
    Du må sette inn penger på kortet. Akkurat som Revolut

indahla liker dette
  15. Bri1

Bri1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg blir litt forvirret da, fordi hvis en ser i oversikten over de ulike medlemskapene så har du jo et punkt som heter cashback. Inn i punktet «Additional cashback in the app» så står det «no matter how you pay» samt på steg 4 «Pay however you like». Klarna kortet nevnes ikke der?

16. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg fikk også bare 349kr/mnd som pris. Trykket "en del" rundt, lukket app innimellom, men fortsatt låst til 349. Kan være det er noe som evt. endrer seg om du trykker først, venter en dag eller to, og trykker igjen, men SÅ tålmodig er jeg dessverre ikke (-:

Har historisk sett handlet ganske mye i kroneverdi via Klarna (før de fikk app og sånn), så er også litt nysgjerrig på hva de evt. baserer disse prisene på. Jeg har også alltid betalt «på tiden», så mulig dét er en faktor (aka jeg er ikke en veldig inntektsgivende kunde, på så måte).

edit: Default-pris er 499/mnd, og på ikke-innlogget side (https://www.klarna.com/no/medlemskap/) så sier de 30% rabatt i 3 måneder. Som da er 349/mnd. Så da er det jo interessant hvorfor noen får 249, 399 eller 499...

17. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,295
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke dette er basert på noen kriterier. Dette er en klassisk studie i priselastisitet. Kalles også conjoint analyse. Man tester ulike produkt egenskaper bl.a. pris. Her er det kun pris som undersøkes. Hvor mange som får presentert tilbudet på 249,- tegner et abo. Hvor mange som for prisen 349 tegner abo osv. Dermed kan man regne seg frem til hvilken pris som er den optimale å tilby i fremtiden gitt om det er omsetning, antall nye kunder eller EBITDA de ønsker å maksimere eller en kombinasjon av flere kriterier.

jonss, petrate and tobeornot999 like this.
  18. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    33
    Ja, helt sikkert. Skulle likevel tro at de hadde noen generelle «kategorier» på kunder (kredittscore-ish, omsetning, etc), og så har de forhåpentligvis da A/B-testing innenfor hver kategori med 249/349/etc. Eller at de i alle fall korrealerer slike data i etterkant (siden typen kunde er relevant for valget som tas).

Sånn sett tapte jeg altså i lotto denne gangen :D

19. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,295
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk 249 og kona fikk 399. Så litt random ja.

20. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    33
    Det interessante er jo det som er over 349, egentlig (altså 399, og 499 som noen har sagt de fikk). Siden kampanjen som er tilgjengelig/åpent for alle (altså uten innlogging), sier 30% av ordinær pris på 499 (som da er 349). Den sier ikke "opp til 30%" men "30%". Så alle som får 399/499 burde i teorien ha mulighet for å kreve 349.

Del denne siden