Bilen ble betalt med en intra EU ekspress overføring i dag. Pengene bekreftet fremme samme ettermiddag. Bilen skal plukkes opp imrg. Avreise søndag/mandag for de som vi ha gratis haik! Ca 4710 km Du trenger visum til Russland, Ordnes imrg onsdag i Oslo med ekspressgebyr og klart fredag. Fly OSL-VNO lørdag for kickoff party, og sen avgang søndag! Dette er en ren transportetappe, og ikke en optimal road trip som sådan, men garantert spennende nok! Når kjerra er i Bishkek, sånn over neste helg, begynner pimpingen, samt nærmere avklaring med reisebyrået i Kina.
Bilen er overtatt, eksportpapirer fra EU fikses as we speak. "The Stanman" er på veien! Blir et rullende fremskutt Stan HQ i årene fremover.
Kanonbra initiativ @milehigh Har allerede luftet dette for min bedre halvdel (som sa ja (?) ). Dersom det er ledig plass i bilen en av veiene er jeg redd jeg må si meg nødt til å melde meg på. Jeg kan sikkert stille som sjåfør. Liker å kjøre langt.
20 minus og store smømengder i Kazakhstan. Definitivt ingen first class tur Tibet/HK blir nok en walk in the park
Bilen gjennomgår komplett utsjekk, dvs full innvendig demontering og kjemisk rensing. Spørsmålet er kanskje om behovet hadde vært større etter IFs champtur
Dette lover bra, nytt tips følger: Husk: Tesla HEPA-filter og Bioweapon Defense Mode installasjon. Nå som det er klima møte, bør en tenke på forurensning og luft kvaliteten i bilen
Her Stanman med nye klær (eh skilt)! Omgivelsene bærer preg av veistandarden i regionen Ferdig med 5 dagers full kjemisk rens på alle bauger og kanter.
Iallfall etter turen. Om man ikke vil gå rundt og lukte champagne! Merk hvilken farge som er valgt på bilen
Blir selvsagt ikke noe av denne kjøreturen i år, men håper på en Stan-runde senhøstes. Feks til peak korona som er et av de høyeste fjellene i Kirgisistan. HK 2021 legges ut til høsten! Funderer på en gruppetur til toppen av Peak Lenin og neste sommer.