For det første vil jeg igjen påpeke differansen mellom Pandion og Eurobonusnivå. Pandion er *ikke* (jeg gjentar
i k k e ) et nivå på noen bonusstige eller en del av eurobonusprogrammet således. Dette står eksplisitt i SAS' egne internbrosjyrer om Pandion - helt klart og tydelig spesifisert, lest med mine egne øyne - og siden det ikke er noe hemmelighet så kan jeg jo gjenta meg til jeg blir grå om akkurat den faktabiten
I tillegg lurer jeg litt på hva han vil. Han sier selv han har PLUS-billett hele tiden, men allikevel vil han ha oppgradering for pandions til et nivå som ikke eksisterer? Hvis du flyr på C, vil du ha upgrade til...C? Hva? F, ala 80-tallet? Det må jo nesten bli upgrade to jumpseat da, du kommer ikke mye lengre fram i et fly? Alkoholen er som nevnt ulovlig, ikke noe SAS kan styre. Også er han mye ute og reiser så det passer seg ikke for de invitasjonene han får, skal de lage egne bare til han da? Det er jo mye, mye annet man kan ta av, og hvis det verste med pandion er ting som egentlig er ikke-saker, så er jo det fint?
Mye viktigere enn imaginære upgrades er det jo som nevnt: innsjekkingsskrankene - enkelt å gjøre noe med.
I tillegg bør de piske OSL Lufthavn på fast tracken deres som har usedvanlig stort forbedringspotensiale, samt at baggasjesorteringa på OSL kanskje kunne bli gjort bedre ifht priority. Men jeg veit, og har sett selv, hvor vanskelig det noen ganger kan være å gjøre i praksis. Skal man la all annen baggasje vente i 30 minutter til man finner prioritybaggasjen, eller slippe det etterhvert?
Blir jo litt pest eller kolera. OSL-ARN har jeg 90% suksessrate med priority tag, men til gjengjeld tar det alltid minst 15-20 minutter før baggasjen begynner å komme. Det verste jeg har hatt er 40 minutter fra jeg kom til baggasjebåndet. Fra pir F.....
Oh well - forbedringspotensiale er det alltids, så hvis man maser nok ser man sikkert litt forbedring
Vis alt...