Lunch med Eurobonussjefen i dag. Hva er din feedback på nye Eurobonus?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tommy777, 18. febr 2014.

  1. HEO

    HEO Medlem

    Innlegg:
    108
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    28
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Blir litt bekymret for at folk liker at alkoholloven sier at man ikke får gi bort gratis alkohol.

    Så før spørsmålet kommer om hvorfor de da gir bort alkohol i loungen skal jeg svare på det:

    Det er fordi loungen ikke har noen salgsbevilgning for alkohol, mens det har de ombord. Dvs ombord selges det til GO gjester, og for det trenger de en salgsbevilining. Da er man underlagt egne regler for dette. Har man ingen salgsbevilgning kan man dele ut alkohol gratis for da er man ikke omfattet av loven. Som f.eks. dersom en restaurant ikke har salgs og skjenkebevilgning, er det ikke noe i veien lovmessig for at folk kan ta med egne drikkevarer.

    I selskapslokaler kan du også ta med egne drikkevarer og servere dine gjester med mindre stedet har salgs og skjenkebevilgning. Dersom du skal arrangere en fest i et lokale uten bevilgning og skal selge alkohol til dine gjester, må du søke om en midlertidig salgs og skjenkebevilgning for den aktuelle dagen.

    Sånn! Da var det vel klart?
     
    milehigh liker dette
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen som har tatt opp midtseteblokkering for de med høyest status? (mulig jeg har oversett det)

    Har ikke skjønt helt hvorfor det er samme opptjening i Plus og Business på langrutene...
     
    Last edited: 18. febr 2014
    Zzzindre liker dette
  4. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    - Awardmulighet på SAS Plus på IC bør tilbake, har ikke vært mulig siden innføringen av Plus/Go.
    - Extra opptjening for EBD (35-50%).
    - Oppgraderingsvouchere for *A ved jevne mellomrom, f.eks. hver gang man blir/beholder EBD eller for hver 100K poeng.
     
  5. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Ønsker en oppdatering på når Lounge på innenriks er klar for bruk ved OSL, dette savnes STORT av alle oss som ikke bor i hovedstaden. Gud bedre så mange timer jeg har ventet på GM, tror halve livet mitt ligger der, eller noe sånt..
     
    Islending and SASDC8 like this.
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Aight. Lunch gjennomført. Nils er en kul fyr og skjønner faktisk poenget. Godt. Han har fått linkene til disse trådene. Vi kommer til å ha ett meget nært samarbeide fremover.

    Det er mye annet på gang som ikke er presentert enda og jeg kan bekrefte at det blir garantert tilgang til bounsseter for Gold i Europa, i hele verden for Diamond og det vil ikke koste store premiumen for å ha tilgang til alle setene som er til salgs.

    Det kommer til å bli en meget bra benefit som ingen andre flyselskaper har.
     
    Last edited: 19. febr 2014
  7. NordicLane

    NordicLane Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Klart svar, men jeg har likevel et spørsmål:
    Hva om SAS søker salgsbevilgning som kun gjelder i SAS Go, det er jo en avgrenset del av "lokalet" (les flyet) gjennom markeringene for SAS Go/Plus. Kan dem da gi bort alkohol i Plus som da per definisjon ikke har salgsbevilgning?
     
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, fordi det ikke er noe fysisk avgrensning av lokalet, og antall rader Plus/Go varierer jo fra avgang til avgang. Så derfor vil nok det være vanskelig å få til.
     
    SASlovah4evah and NordicLane like this.
  9. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg antar at det heller ikke er mulig å definere produktet som selges til en EBP (eller enda bedre, EBG) til å være inkludert drikke, på samme måte som dette er inkludert 2 stk innsjekkede bags, lounge, fast track, o.l.?
     
  10. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Da må det i så fall fremgå at EBG og EBP har betalt mer for billetten enn de andre for å vise frem den andelen som gjelder drikke ombord. Det er vel vanskelig å få til vil jeg tro.
     
  11. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Vel....jeg leser dette som betraktninger fra en Pandion,altså en som reiser MYE med bolaget, og således legger igjen MASSE penger. Dermed er dette betraktninger som SAS burde ta til etterretning og se om det kan kanskje hostes opp noe helt spesielt til de som innehar denne "statusen"(kall det hva du vil,men jeg kaller det status.....for deg har jeg satt det i hermetegn :p )
    Jeg synes det er helt greit at denne typen kunder kommer med sine meninger, og jeg tror det vil være av stor verdi for SAS å lese hva deres "top-dogs" synes om endringene som har kommet( og som i dette tilfelle der kunden synes at "statusen" ikke lenger har samme gjenkjennelsesverdi som før)
     
    Trety, AndersB and vegardg like this.
  12. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke noe som kom med EB 2.0, men en elendig ordning:

    - overføring av poeng til en annen konto koster (sitat) kun 15 euro pr. 1000 poeng (sitat slutt).

    Kun? Virkelig? KUN 15 euro pr. 1000.. Eller KUN 150 euro for 10.000 poeng (ekstrapoeng må vite).. Kjempedeal (les: scam, rip-off, ran, svindel)...

    Er lunsjen kanskje over?
     
    HEO, Trety, Fnate and 3 others like this.

Del denne siden