Lunch med Eurobonussjefen i dag. Hva er din feedback på nye Eurobonus?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tommy777, 18. febr 2014.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Folkens

    Jeg er på en lojalitetskonferanse i Amsterdam i dag og har gleden av å få spise lunch med den nye Eurobonussjefen Nils Lindhe. Tenkte jeg kunne ta med litt feedback fra våre medlemmer til han

    Hva synes du om nye Eurobonus?

    Hva liker du?

    Hva liker du ikke?

    Hva vil du gjerne se fremover?

    Hva bør de endre?

    Ellers?

    Takker for svar!
     
    jefi99, Thomas and Henning like this.
  2. Hickok

    Hickok Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg synes det ser bra ut i bunn og grunn, men det som savnes er et opplegg med oppgraderingsvouchere som kan brukes på hele rutenettet, noe mange andre programmer har.
     
    Fly med oss and Henning like this.
  3. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Alt i alt er jeg fornøyd med nye EB 2.0, og da spesielt med at de forbedret EBG på tross av de faser inn EBD i april. Det jeg savner, er som Hickok også etterlyser, er oppgraderingsvouchere for EBD. Det jeg liker minst med EB er mangelen på gjennkjennelse av EBG ombord på flyene og på check in, samt ulik praksis på pri bag.

    Så endringer som jeg da ønsker å se er oppgraderingsvouchere, bedre gjennkjennelse og en lik praksis når det gleder håndtering av pri bag.

    Lykke til! :)
     
    Fly med oss liker dette
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er enig med forrige talere: Mye bra på gang nå!

    Ønskelista:
    - Overføring av "ubenyttede" statuspoeng til neste periode
    - Et litt "skikkelig" velkomstkit til både gull og diamond med personlige bag-tags (i skikkelig kvalitet) og god informasjon om medlemskapet. Jeg har som tidligere nevnt ALDRI fått noe info om verken gull-eposten eller annet. Ikke noe brev "Velkommen, du er en god kunde".. Fikk bare et nytt kort fra Amex i posten. Kall meg storforlangende, men en liten velkomstpakke hadde jeg likt ;-)
     
    jefi99, tommy777 and Fly med oss like this.
  5. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    - Nye Eurobonus ser bra ut, men savner litt ekstra for å kunne se at Diamant er verdt 100k poeng. Savner ting som oppgraderingsvouchere, eller bedre prioritet til oppgradering etc. Diamant burde også slippe å betale for mat ombord...
    - Som nevnt over så bør de bli flinkere til å gjennkjenne medlemmer, spesielt kommende diamantmedlemmer, men også gull.
     
    tommy777 and Fly med oss like this.
  6. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Legger til: Frykt for at kapasiteten ved Business-/Gold-innsjekk på OSL blir for liten nå som antall sølvmedlemmer øker. Det bør settes opp klarere skiller/køordnere så den økte pågangen ikke resulterer i et ennå større kaos av passasjerer hvor spisse albuer er eneste måten å komme frem på.
     
    tommy777, ILS2 and SASDC8 like this.
  7. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke om det er relevant i denne tråden, og tror ikke skribent er medlem her, men .....sakset fra et annet forum :

    Kunne vært interessant å høre om slike saker og....selv om det kanskje ikke har så mye med nye EB å gjøre....
     
    jefi99 and tommy777 like this.
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Nå må vi huske på at det med at man ikke kan få gratis alkohol på fly innenriks er styrt av alkoholloven. Så der har flyselskapene ingen valg. Uansett hvor god kunden er.
     
    SASlovah4evah liker dette
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Og det er vi sikker på?

    Vi husker vel alle Braathens endelig fredag-best, samt at EBP har fått brennevin mv stort sett hele tiden
     
  10. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Hva synes jeg om nye EuroBonus?
    Diamond-fordelene var egentlig ikke noe å hoppe i taket for, men her er det meldt at det kommer mer. Ellers er tidligere forbedringer, f. eks. 100% i alle Economy-klasser, mye viktigere enn alt "nye EuroBonus" hostet opp på lanseringstidspunktet.

    Hva liker jeg?
    At SAS ikke har YQ på bonusbilletter på SK-metall er bra. Det er også positivt at de økte bagasjemengden EBG/EBD/EBP kan ta med seg - det var meningsløst at EBS og EBG skulle få ha like mye.

    Hva liker jeg ikke?
    1. YQ på Star Alliance-reiser. Dette er penger som går rett i den slunkne SAS-kassen, men de selger det inn på en måte som gir inntrykk av at det er en skatt de pålegges av operating carrier, og det bør de holde seg for god til. Hvis man ønsker å tiltrekke seg 2 millioner nye EB-medlemmer, er ingen YQ på awards et voldsomt konkurransefortrinn vs. f. eks. Lufthansas Miles & More, som regelrett flår medlemmene sine både på eget og andres metall.

    2. Kvaliteten på EuroBonus-sidene og kundeservice. Måten tilbudene er lagt opp på nå for tiden (på den norske siden) er helt hinsides rotete. Det er i tillegg svært begrenset hva slags billetter man kan booke på nett, samt at kundebehandlerne på EB-medlemsservice virker å være blottet for kompetanse mht. Star Alliance-reiser (det er nærmest umulig å bestille en First Class-award på første forsøk - selv om man mater de informasjonen med teskje).

    3. Medbragt pizzafest i loungene... Jeg vet ikke. Enten får man servere mat som folk ønsker å spise, eller så kan de vel spise et annet sted før de går i loungen?

    Hva vil jeg gjerne se fremover?
    Viktigst av alt: BORT MED YQ!!! En bonusbillett skal være gratis + myndighetspålagte avgifter.

    Ellers ønsker jeg å se et EuroBonus som tør å være offensive og tenke nytt. I stedet for å bruke millioner av kroner på reklame for å doble medlemsmassen, bør de våge å investere mer i fordeler i eget program. Word of mouth og sosiale medier har vel så stor gjennomslagskraft som 30 sekunder på TV2 eller en helside i Aftenposten. Ryddighet overfor medlemmene mht. negative endringer er også svært viktig. Ikke bli som Lufthansa. Besparelsen man får ved å f. eks. devaluere poengene uten at medlemmene varsles i god tid, spises fort opp av negativ PR og skuffede medlemmer som heller ser seg om etter grønnere beitemarker.

    Hva bør de endre?
    SAS bør se til f. eks. United når det gjelder booking av bonusbilletter på nett. United opererer også med "Saver"- og "Standard"-priser, et tiltak SAS også kan vurdere. Hva med å f. eks. innføre ekstra billige bonusbilletter uten fleksibilitet? SAS bør strengt tatt også se på uttaksprisene i SAS Plus innen Europa. Det finnes ikke et fnugg av fordeler i en Plus-billett for en som er EBG/EBD/EBP som de ikke allerede får gjennom statuskortet sitt - med mindre man føler det er en god deal å betale 10.000+++ poeng for to gin & tonic og en wrap...

    Ellers?
    Jeg synes EuroBonus gjør mye riktig. Vesentlig mye mer enn moderselskapet selv (tull med servicekonsepter, fjerning av Business Class etc.), så det gjelder bare å opprettholde den gode utviklingen.

    Tør også å ta engasjerte medlemmer med på råd, og da gjerne gjennom noe annet enn spørreundersøkelser alla "hva er viktigst: 1. At flyet ikke krasjer, 2. At man må betale YQ på Star Alliance-billetter".
     
    Last edited: 18. febr 2014
  11. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, alkoholloven kjenner jeg. Det er forbud mot å gi bort gratis alkohol for steder med skjenkebevilgning.
    Braathens "endelig fredag" er vel 17 år siden, og loven var nok anderledes den gangen. KRF har jo sittet i regjering et par ganger siden det og har ødelagt mye av moroa.
    Brennevin har meg bekjent aldri blitt servert innenriks.
     
    SASDC8 and SASlovah4evah like this.
  12. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kunne ikke ha sagt det bedre selv. Her har man klart å være like rotete med innsjekkingskonseptene som de er med servicekonsepter ombord. Hvis jeg ikke husker feil, er det en skranke for Plus/Business Bag-drop, en skranke for Plus/Business Check-in, samt 1-2 skranker for EBG/First Class. Det er ingen sperrer som hindrer feltskifter, og køkulturen forvitrer fort når det begynner å bli litt ventetid.
     
    SASDC8, tommy777 and Fly med oss like this.
  13. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det store spørsmålet som alle lurer på er jo selvsagt om det blir self-serve Ringnes i nye innenriks loungen..
     
    tommy777 liker dette
  14. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Hva skjer egentlig med pritag på innlandsreiser? Det er vel ingen kunder som liker ukonsistent service, ei heller å bli snytt for fordeler man faktisk blir forespeilet gjennom reklame og kommunikasjon.
     
    Jørgen and ILS2 like this.
  15. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg foretrekker øl fremfor Ringnes, men er for så vidt enig i spørsmålet.
     
    jayeff, Scanflyer, Trety and 4 others like this.
  16. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Kan vel egentlig stryke innenlandsreiser og trekke frem pritag generelt.

    Hvor gøy er det ikke å få pritagbagasjen sist av 240 passasjerer på EWR?
     
  17. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Det bør bli høyere opptjening for EBD. Hva med 35% ekstra?
     
    Fly med oss and ILS2 like this.
  18. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Her er jeg helt enig med de andre. PRITAG i hele systemet.. Er jo en vits på OSL uansett om du kommer fra riket eller utenlands..
     
  19. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Mange fine endringer i nye EB. Mye er jo allerede nevnt her men et par ting jeg kunne tenkt meg;

    - Bedre ekstraopptjening for EBD (særlig siden man fjernet det fra EBS)
    - Prioritert servering på IC for C-klasse. Gå etter status når måltidsønsker tas
    - Bedre bagtags (eller helst bedre reimer til å feste dem)

    Det er det jeg klarer å komme på her i forkjølelseståka.
     
    jefi99 liker dette
  20. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det er riktig at Pandion ikke er et eget nivå, men dette er tross alt de 1000-2000 (?) kundene som legger mest penger igjen i SAS, og som naturligvis bør tilgodeses med en del fordeler. Det er nettopp slik jeg leser innlegget om dette med oppgradering, for det som sies er vel at den fordelen man hadde før ikke er der lenger (denne personen vet nok godt at man ikke kan oppgraderes til et nivå som ikke eksisterer, men etterspør vel andre forbedringer til disse kundene).
     

Del denne siden