Hei! Savner en tråd for Sky Team skryt. Om admin. synes dette er dekket i andre tråder er det bare å slette denne. Min skryt går i dag til både SAS sin søkemotor til bonusreiser og kundebehandler Noah hos SAS som endret min bestilling STV-KUA t/r i business til meg og min bedre halvdel på under 12 minutter
Ved bruk av SAS søkemotor. Mye ledig innenrikes på Delta Biz,1st class,i motsetning til United Biz hvor det nesten aldri var noe.
Akkurat dette er helt fantastisk, da det er ganske dyrt å fly innenriks i USA for cash. Kommer meg plutselig alle steder jeg tidligere måtte betale tilslutningsfly for cash. Spart 21k allerede på å kansellere disse og booke om til delta. Å i tillegg få fly med delta first er en god bonus!
Jeg reiser alltid på ferie til USA i slutten av juni. Jeg har aldri klart å få tak i bonus billetter i Business med SAS/Star Alliance. Nå har jeg bestilt bonus tur til Las Vegas i Business med KLM i juni neste år!
Jeg har flere courtesy upgrade hos Delta med KLM sølvkort (3STK til business) enn *A og SAS (0 stk) har klart på 7 år med gull/diamant, så håper det blir enda bedre med ett gullkort
Tilgjengelighet ser imponerende ut, nye selskap, nye ruter, nye lounger, nye destinasjoner. Dette blir moro! 75% ekstra opptjening av poeng for diamant er heller ikke å forakte.
Jeg gleder meg til å utvide hus-samlingen. Tilgjengeligheten til steder jeg ikke har besøkt enda er bra, men avventer litt med bestilling.
Også MYE Virgin Atlantic Upper Class tilgjengelig. Upper Class ryktes om at er ganske dyre i cash. A330-900 er nyeste og mega bra. A330-300 er ganske rar og dårlige seter. A350-1000 er litt midt i.
Ja, helt overraskende mye, faktisk! Det var meg som skrev at billettene (på revenue) er dyre. For det er de virkelig! Men A330neo'en er utrolig bra og litt sånn Virgin-kul med en sosial sone i maskinen og selvsagt bra service på bakken (Clubhouse) og i luften. Veldig positivt at det er enkelt å plukke opp disse billettene med ST. Oppunder 90k poeng pr leg mellom LHR og sentral-/sørlige Amerika eller USA. Kan bestilles direkte fra SAS.no. Praktisk liten utfordring at flyene oftest tar av fra UK på morgenen, så man må ha en overnatting i London før avgang.
I *a ved om booking så tok det alltid 1-4 dager før jeg fikk nye biletter. Ombooket fra st til annen st bilett nå. Bilettering og alt var klart innen 10 minutter. Veldig digg å få det ferdig så fort
Var slik en stund, men nå er det dyrt å være i transitt der også. Jeg liker England, men de er helt rå på airport taxes.
Nå blir det vel litt KLM (for cash) også og da synes jeg at denne setningen på KLM sin hjemmeside er hyggelig: Ikke super avgjørende, men veldig hyggelig å bli spurt om noe å drikke også på korte flyvninger.
Stemmer, så man bør ikke begynne reisen på LHR (eller i England). Hvis reisen begynner i UK må du betale "UK Air Passenger Duty" som ofte kan være rundt $250 per pax på long-haul Business.
Britiske avgifter beregnes i £ og ikke USD. Og kan dessverre være veldig mye høyere enn ditt tall: https://www.gov.uk/guidance/rates-and-allowances-for-air-passenger-duty Grensen ved transfer er 24 timer, så alle kortere transfers (og det er de jo nesten alltid) går utenom.
Jeg er nesten tom for bonus poeng da det åpnet seg opp så mye spennende reiser ved overgangen til Sky-Team Er det andre som sliter med lignende utfordringer?
Dags for litt skryt av KLM. Skulle reise HAM-OSL i kveld, booket sist fredag. Både SAS (via CPH) og LH (via FRA) var priset til ca 5000 kr (en vei). Jeg valgte KLM via AMS til 2500 kr. Omtrent samme avgang- og ankomst-tider hos alle tre. Fikk SMS fra KLM om 15 minutter forsinkelse allerede 3 timer før avgang. Siden jeg kun hadde 40 minutter transfer på AMS, tenkte jeg at dette kan bli overnatting på AMS... Møtte opp på HAM og stilte meg i kø hos KLM på Sky Priority (SAS Gull). Spurte pent om å bli ombooket med SAS via CPH. Litt tasting og tre minutter senere fikk jeg bordingkort med SAS via CPH. Jeg ble fornøyd kunde og KLM ble kvitt risikoen med overnattingskostnad i AMS og 250 EUR i erstatning.. Jeg satte stor pris på dette og fikk dessuten varm mat i senator loungen som SAS reisende
Vet ikke om det er denne type skryt man er ute etter på denne tråden, men Delta One til Orlando via Amsterdam med KLM Business var en bedre enn forventet opplevelse. Veldig bra nivå på service, komfort, mat og vin, samt KLM Crown lounge på Schiphol.