Lyst til å prøve ut toppstatus på hotell?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av milehigh, 01. mai 2015.

  1. Mathiasht

    Mathiasht Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!
    Skal til New York 23. Oktober til 29. Oktober. Er dette noe du kunne hjulpet til med? Eventuelt har du noen alternativer å velge mellom?
     
    milehigh liker dette
  2. Amhtravels

    Amhtravels Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Hei, Har du anbefaling eller noe du kan booke i Dubai fra 11 August til 15 august?
     
    milehigh liker dette
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    PMs sendt.
     
  4. Brutus

    Brutus Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei @milehigh
    Skal til Toronto 14-20 august. 2 voksne og 2 barn.
    Er det noe der?
     
    milehigh liker dette
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    PM på vei.
     
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Kudos til crowdsourcing-gjengen på IF!
    upload_2022-7-25_17-27-58.png

    Denne kom faktisk i juni, før halve året var gått og det er ny pers:D
    Det betyr at vi kan booke i vei for neste år også!

    Når det er sagt har jeg et par requests. Jeg forutsetter at de som spør har satt seg litt inn i denne tråden så man vet hva det går ut på. Og sjekk med kona før du spør meg, så begge parter slipper kaste bort tid. Jeg bruker uforholdsmessig mye tid på bookinger som ikke blir noe av av ymse grunner. Jeg ber også om at man gjør mest mulig research selv mtp aktuelle hoteller. Man kan bruke expedia for en ide om priser og aktuelle kjedehoteller, awardmapper er et greit ikke oppdatert verktøy også, tripadvisor og flyertalk for mer info om de enkelte hoteller etc. Jeg må som et minimum ha satte datoer, og det blir som å hjelpe i blinde om man ikke har satt et ca budsjett.

    I tillegg er det fint med en kort erfaring postet i denne tråden (feks ift value, service og kommunikasjon med meg). Kan inspirere andre.
     
    Flyskrex, indahla, dahlmath and 27 others like this.
  7. Simennzz

    Simennzz Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Deler min erfaring:

    Andaz West Hollywood: 3 netter

    Bestilt rom: King Bed Hollywood Hills view
    Fikk rom: Samme (fult hotell midt i peak season så ikke uforventet). Dog fikk vi i toppetasje så status hjalp nok på allokering!

    Oppnådde fordeler:
    Gratis frokost (Vi brukte ca 90USD per dag!)
    Tidlig innsjekk
    Sen utsjekk (16:00)
    Housekeeping hver dag
    De la igjen litt småting på rommene etter housekeeping også.

    Innsjekk ble gjort av samboer da vi bestilte med corporate code. Hun var litt nervøs men etter en fin peptalk med milehigh gikk det fint. De spurte hvor milehigh var og han var forsinket på fly. Det var ok, pass og kredittkort så var rommet klart! Digital sjekk inn funket dessverre ikke.

    Kjempebra kommunikasjon med milehigh underveis som meldte oss hver dag, selv med tips om ting på hotellet osv.

    Anbefales på det varmeste! Synd vi hadde bestilt non-refundable på siste delen av ferien.. Kommer garantert til å bruke dette igjen :)
     
    Last edited: 28. juli 2022
  8. pongi13

    pongi13 Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg kom nylig hjem fra F1-helg i Budapest med hotell-hjelp fra @milehigh.
    Dette anbefales på det sterkeste og jeg er takknemlig for at jeg fikk prøve toppstatus hos Hilton!

    Jeg kommer til å ta kontakt igjen ;)
     
    eventyrer and milehigh like this.
  9. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Brukte Milehigh på et av sommerens stopp på Bali - booket som Guest of Honor.

    Hotel: Hyatt Regency Bali, Sanur

    Booket rom: Standard dobbelrtom

    Fikk romtype: Deluxe dobbeltrom. Reagerte litt på dette og gav beskjed til Milehigh som svarte raskt. GoH skal få suite-oppgradering dersom tilgjengelig. Dette var fullbooket, men vi ble bumpet opp til Premier Room neste dag, som er større og med direkte utgang til hage. Perfekt for oss.

    Perks: Vi fikk ikke sen utsjekk på avreisedag. Vi fikk frokost inkludert og tilgang til "club lounge" på kvelden mellom 17 og 19. Helt grei snacks som serveres sammen med drinker, billig australiensk vin og lokalt øl.

    Verdi for pengene: Kjempemessig! Jeg vil nesten ikke tro at det er noe beach resort innenfor Hyatt som leverer mer verdi for pengene/poengene enn dette. Usedvanlig flott hotell! Dog er rommene små - og jeg vil ikke anbefale noe under Premier Room.
     
    Gullars, Insomnia4u, LaDuden and 6 others like this.
  10. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    177
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Når er det lavsesong og størst mulighet for oppgradering, om man booker gjennom @milehigh?
     
  11. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Om du tenker på Bali og dette hotellet så er vel vinteren høysesong mtp turister fra Australia. Jeg har bodd på dette hotellet en rekke ganger på forskjellige årstider og fått suite hver gang.
     
  12. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Nylig tilbake fra et opphold på Intercontinental O2 i London med minstejenta på 12.

    Vi fikk en oppgradering til et hjørnerom i 7. etasje med utsikt over Thames og mot Canary Wharf. Må innrømme at jeg hadde håpet på en juniorsuite som det først sto i appen til milehigh. Hovedgrunnen til at jeg valgte dette hotellet var at vesla ønsket et basseng, og ICO2 hadde et stort innendørs basseng på 17 meter. Dette brukte vi hver dag.

    Ellers fikk vi en del gode perks som gratis frokost, minibar for £35 dekket hver dag (men de var ikke veldig flinke til å fylle opp igjen) og naturligvis loungetilgang. Jeg synes ikke kvaliteten på frokosten i frokostsalen var like god som andre IC-hotell jeg har vært på, og de tok ekstra betalt hvis du ønsket å bestille noen ekstra retter som f.eks omelett eller eggs benedict. Relativt heftige priser også, stort sett £10-15 ekstra. Ei heller hadde de ferskpresset appelsinjus. I loungen var ekstrarettene inkludert, men her var resten av frokostutvalget ganske begrenset.

    En annen merkelig ting var at man måtte ringe hvis man ønsket turndown service. Hvem i all verden gidder ringe for å få det?

    Jenta var storfornøyd, og servicen var som alltid ved IC-hotell veldig god. Verdien er nok enda større for de som reiser kun voksne og dermed benytter seg av drikkevarene i loungen og minibaren i langt større grad enn det jeg gjorde.

    Som vanlig fikk vi både tidlig innsjekk og sen utsjekk. Strålende oppfølging av @milehigh underveis.
    IC02.jpg IC02frokost.jpg IC02utsikt.jpg
     
    Last edited: 12. aug 2022
    Liza, RoadKing, tobeornot999 and 9 others like this.
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
  14. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Mid level gold.
     
  15. jonss

    jonss Metaprokrastinator

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    1,059
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje et dumt spørsmål, men er det mulig å benytte dine generøse tilbud og samtidig bygge egen status?
     
    Last edited: 12. aug 2022
  16. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    188
    Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skal muligens være forsiktig med å svare på vegne av andre, men kort fortalt vil du ikke bygge egen status ved bestilling via milehigh. En får ikke i pose og sekk, eller hvordan var ordtaket?

    Jeg skal snart bo på hotell bestilt via @milehigh, og må si at oppfølgingen har vært eksemplarisk så langt. Jeg håper jeg er like fornøyd når turen er over :).
     
  17. jonss

    jonss Metaprokrastinator

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    1,059
    Bonuspoeng:
    93
    Regner ikke med det, men hvem vet hva slike veteraner har opp i ermet ;)

    Kan jo legge til at før jeg ble med i IF, så ante jeg nix om både dobbel- og trippel-dipp. Lærer noe hver dag!
     
    RoadKing, milehigh and eventyrer like this.
  18. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Det finnes ess, eller AA som jeg ville sagt i Vegas, men slike til offentlig forlystelse vil jo ikke bare underminere poenget i denne tråden (for meg), men også gjerne hånden i seg selv.

    Uansett tror jeg ting er godt forklart i tråden her. Jeg har alltid (tidligere) ment at det finnes ikke dumme spørsmål- bare dumme svar:D
     
    eventyrer and jonss like this.
  19. pinpoint

    pinpoint Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Hvilken status har du god Marriott? (Kalles vel kanskje Marriott Bonvoy nå om dagen?)
     
  20. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Platinum som i prinsippet er toppstatus (tross Titanium mm).
     
    Insomnia4u liker dette

Del denne siden