Lyst til å prøve ut toppstatus på hotell?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av milehigh, 01. mai 2015.

  1. Amhtravels

    Amhtravels Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Hotel: Hyatt Regency Creek Heights, Dubai

    Booket rom: Standard King Bed room med club access

    Fikk romtype: Suite med club lounge access, aldri fått bedre oppfølging på en reise som jeg fikk med Milehigh. Anbefaler å prøve dette ut på det sterkeste.

    Perks: Vi fikk frokost inkludert og tilgang til lounge og afternoon tea på kvelden mellom 18 og 20. Helt grei snacks som serveres sammen med ulike drinker og soft beverage.

    Verdi for pengene: kjempe mye, suite som kostet 4 ganger så mye som opprinnelig booket rom, frokost inkludert,
     
    Last edited: 14. aug 2022
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Pt lar jeg være å booke i land som fortsatt er stengt på uviss tid (Japan, Taiwan etc).
    Jeg unngår spekulative bookinger/placeholders, bookinger som med en viss sjanse må avbestilles. (og for all del, avklar først med reisefølget ift budsjett og "risiko", dette skulle fremgå av tråden her). Både fordi bookinger ofte tar mye tid (avhengig av hvor bra research som gjøres av den jeg booker for), men ikke minst fordi det låser kontoene for de datoene, både for meg og andre som ønsker bookinger.
     
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Høres veldig fornuftig ut!
     
    milehigh liker dette
  4. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    994
    Likes mottatt:
    8,980
    Bonuspoeng:
    163
    Mitt første opphold booket via @milehigh . Jeg var hans Guest of Honor (eller "your friend" som resepsjonen sa en gang...).

    Hotel: Grand Hyatt Erawan, Bangkok

    Booket rom: 1 King Bed

    Fikk romtype: 1 King Bed View Club Access. Jeg hadde 5 netter så mulig at suiter ikke var tilgjengelig. Uansett var rommet veldig bra.

    Perks: Tidlig innsjekk (les før 08:00). Sen utsjekk 16:00, samt opphold i Club Lounge etterpå. Frokost og Club Lounge (middag og alkohol 17:30 - 19:30) under hele oppholdet.

    Verdi for pengene: Sannsynligvis det beste hotellet jeg har bodd på noen gang. Man trenger egentlig ikke forlate hotellet - det har alt. Jeg skal tilbake til samme hotell en gang, med eller uten Milehigh :)
     
    EndreD, Earl, Liza and 6 others like this.
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Var ikke formelt Guest of Honor, siden det kun gjelder poengbookinger i gjestens navn fra min konto. Men i praksis er jo alle jeg booker mine Guests of Honor:D
     
    ina, Liza, Insomnia4u and 4 others like this.
  6. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    994
    Likes mottatt:
    8,980
    Bonuspoeng:
    163
    Glemte forresten å nevne at kommunikasjonen med Milehigh, som nevnt av mange andre, var upåklagelig. Vi snakket på telefon før oppholdet og hadde kontakt under, og etter, selve oppholdet. Jeg følte meg ivaretatt hele tiden, selv om innsjekken var noe nervepirrende ;)
     
  7. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    188
    Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er mitt første opphold booket via @milehigh. Vi var først og fremst ute etter et sted å sove på et passe sentralt sted i Paris med restauranter i nabolaget.

    Hotel: Holiday inn: Paris – Gare de Lyon Bastille.
    Booket rom: Standard Room.
    Fikk romtype: Sannsynligvis King Bed standard City View. Muligens King Bed Premium.
    Perks: Gratis frokost.

    Verdi for pengene: På dette hotellet utgjør verdien av frokosten er betydelig andel av romprisen og er i seg selv grunn nok for å bestille via @milehigh.
    Vi fikk et oppgradert rom, men jeg er usikker på hvor mange nivåer. Rommet gjorde uansett nytten som et sted å sove. Rent og pent, med en god seng.

    Så litt om kommunikasjonen:
    Som en førstegangsbestiller var jeg usikker på hvordan konseptet fungerte. Dette ordnet seg flott siden jeg fikk god veiledning hele veien. Helt fra bestilling, til prosedyre ved inn og utsjekk. Samt diverse nyttige tips. Hele prosessen gikk knirkefritt.
    Tilfeldighetene skulle ha det til at @milehigh kom fra Paris samme dag som jeg reiste til Paris, så vi fikk sagt hei og hade på flyplassen mens vi reiste hver vår vei. @milehigh er en hyggelig person.
     
    Last edited: 28. sept 2022
    ina, jonss, Hanen and 11 others like this.
  8. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,304
    Bonuspoeng:
    93
    3. Runde med booking via @milehigh, denne gong Intercontinental Miami. Fekk oppgradert rom med Ocean View i øvre etasjer. Også tilgang til Club, sein utsjekk, $50 i minibar og gratis frokost. Nok ein gong super deal.

    Skal også nevnast at kommunikasjonen med @milehigh er kjapp og presis!
     
    Last edited: 19. okt 2022
    Liza, Insomnia4u, Calling and 4 others like this.
  9. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for fine ord. Ja, jeg pleier være veldig rask og god på info før/under/etter via whatsapp. I noen tilfeller kan det likevel glippe, eller ta tid. Om det feks er kompliserte ønsker, henvendelser som kanskje lite trolig blir noe av, at det vanlige livet oppholder meg og ymse. Men det er fullt lov å mase&purre om jeg skulle være treg!
     
  10. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Milehigh leverer varene igjen!

    Om hans personlige konto er opptatt finner han løsninger via bekjente, men følger selv opp på samme, gode vis.

    Siste booking var i Hyatt-kjeden hvor Globalistbooking ga både oppgradering, gratis frokost og lounge.

    Will book again!
     
    EndreD, Liza, RoadKing and 5 others like this.
  11. NubiFlyer

    NubiFlyer Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Booket gjennom Milehigh, 4 netter ved Intercontinental Hua Hin og 2 netter ved Grand Hyatt Erawan Bangkok. Gikk for et rimelig (rimeligste?) rom begge steder og ble oppgradert til club level rom. Flotte rom begge steder, spesielt IC HH med stor overbygd terrasse. Usikker på nøyaktig hvilken klasse rom vi ble oppgradet til.

    Fri frokost og fri (500 NOK/d) minibar refills ved IC i tillegg til fri ikke-alkoholholdig drikke i bassengbaren. Lounge access ble benyttet til frokost et par av dagene da det var ventetid på bord ved det ordinære frokostområdet, og til free cocktail hours på kvelden. Ingen problemer med innsjekk, informerte kun om forsinket adkomst for milehigh og ingen ytterligere spørsmål under oppholdet. Flott hotell og veldig fint å feriere i Thailand nå hvor trøkket er lite med få russere/kinesere.

    GH Erawan var vi svært lite på hotellet så fikk ikke testet loungeområdet og vi valgte også å spise frokost i main dining room hvor utvalget var best. Innsjekk gikk smertefritt her også. Fri frokost/lounge access. Ingen minibar perks.
     
    Bolle, jgroneng, EndreD and 8 others like this.
  12. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    jgroneng, Calling, ina and 4 others like this.
  13. Sprinkle

    Sprinkle Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Svipptur til Zurich i forrige uke. 2 netter på Crowne Plaza (IHG Hotels). Billigste rom bestilt 2 dager før avreise gjennom @milehigh. Problemfri innsjekk, oppgradert 2 romklasser og god dialog gjennom hele prosessen.

    Ikke noe høydare av et hotell (noe jeg for så vidt viste før jeg dro), men booking gjennom @milehigh har jeg ingen problemer med å anbefale :)
     
  14. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Insidetilbud heri tråden. Gir bort 2 stk Hyatt TSU (tier suite upgrade). Dvs at man bekrefter upgrade til standard suite i det man booker (forutsatt ledig selvsagt). Funker for opphold opp til 7 netter. Mitt krav er minimum 3 netter. Samt i utgangspunktet opphold i løpet av november. Desember kan vurderes. Send PM/post her. Vanlig opphold hvor man sjekker inn på toppstatusholders booking.
     
    Calling, Maggie, Molde and 1 other person like this.
  15. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Om det ikkje er noen på 3 netter eller mer som melder seg, så har eg en booking med deg på 2 netter i Chicago i November, men det er vel antagelig dårlig bruk av TSU»er :rolleyes:
     
    milehigh liker dette
  16. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Har du lignende for januar også?
     
    milehigh liker dette
  17. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Yes, som også svart i PM. Dersom den andre TSUen går på en booking på 4 netter eller mer, kan vi bruke denne på deg. Ser raten er den samme som da du booket og at det fortsatt er ledig std suite for de dagene.

    I utg punktet ikke, men da jeg sjelden bruker opp TSUene kan jeg nok avse en om oppholdet passer. Sender PM.
     
  18. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Da er en suite upgrade bekreftet på denne. 1 igjen!
     
    RoadKing and Insomnia4u like this.
  19. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    :D:D:D
    Takker :cool:
     
    milehigh liker dette
  20. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Hotel: Intercontinental Chicago Magnificent mile
    Booket rom: Classic room
    Fikk romtype: Excecutive room i excecutive tower (Slik jeg skjønner er rommene nyere i excecituve tower?)
    Perks: Gratis frokost og sen utsjekk + minibar.

    Første runde med @milehigh. Er jo alltid litt skeptisk til å prøve nye ting, som man er usikker på. Var ikke noe vits å være nervøs under innsjekk. Ryddig og god kommunikasjon før, under og etter innsjekk og utsjekk.
    For oss var det å kunne få gratis frokost og sen utsjekk gull verdt. Frokost har en tendens til å bli dyrt i Usa og det å kunne sjekke ut sent var også helt glimrende.

    Blir ikke siste gang jeg prøver dette!
     
    Last edited: 14. nov 2022

Del denne siden