Lyst til å prøve ut toppstatus på hotell?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av milehigh, 01. mai 2015.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,578
    Bonuspoeng:
    293
    :D
     
    melkoo liker dette
  2. qwertypai

    qwertypai Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    28
    Hotel: Hyatt Centric Times Square, New York
    Booket rom: 1 king bed
    Fikk romtype: King Size high floor
    Perks: Gratis frokost, sen utsjekk, ekstra flasker vann, strøket diverse fee's (tror jeg)

    Booking nr 2 med @milehigh, blir nok ikke den siste! :) Flott kommunikasjon før, under og etter oppholdet. Etter å ha hatt med min mor på forrige opphold, og datter på dette omtaler vi nå @milehigh som et ekstra familiemedlem
     
  3. Rekrutt

    Rekrutt Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Andaz 5th Avenue, New York
    Booket rom: 1 King bed
    Fikk romtype: Andaz Suite
    Statusfordeler: Gratis frokost inkludert 18% tips. Sen utsjekk. Daglig gratis 'wine hour'. Gratis minibar og snacks unntatt alkohol. Gratis Wifi.

    Min første booking med @milehigh

    Fabelaktig!
    Jeg og kona var 5 netter i New York og kunne nyte alle statusfordelene til @milehigh.

    Prebooking:
    Jeg opplevde fabelaktig service før booking av oppholdet. @milehigh delte gladelig gode råd og tips før valg av hotell.

    Før og under oppholdet:
    I forkant av reisen fikk vi god oppfølging i forhold til innsjekk og statusfordeler. @milehigh var også tilgjengelig hele tiden på WhatsApp, både under innsjekk men også resten av oppholdet.

    Etter reisen:
    Rask og god oppfølging i etterkant av oppholdet.

    Om oppholdet:
    Vår reise var til New York og vi ønsket oss gjerne en sentral beliggenhet midtown Manhatten. Valget falt på Andaz 5th Avenue der vi ble oppgradert til en Andaz suite, en suite med et oppholdsrom, et soverom og bad. Fikk tildelt rom i øverste etasje men med utsikt mot bakgården. Ikke på noen måte en dårlig utsikt, men ser av bilder og reviews på nett av utsikten over New York Public Library og Bryant Park er noen hakk bedre. Av etasjeoversikten så vi at de aktuelle rommene med utsikt den veien er betraktelig større suiter.

    Hotellet kan ved første blikk oppfattes å være litt for personlig til å fungere for denne type overnattinger. De har ikke en klassisk resepsjon men derimot en øy der resepsjonistene beveger seg mer fritt rett ved inngangen. De skjønte fort at vi foretrakk å være mer tilbaketrukne og vi delte normalt ikke mer enn et smil og et nikk når vi passerte. Kanskje et 'Good morning' første gang vi gikk ut for dagen.

    Hotellet bydde på gratis vin en time eller to hver ettermiddag uten at vi benyttet oss av dette tilbudet. Ellers fikk vi også gratis frokost grunnet statusen. Frokosten var god, men som det meste i New York også ganske kostbar. To glass juice, to kaffe og to frokosttallerkener med et par skiver bacon, egg og poteter kom på rundt 85 USD med tax uten tips. For oss var frokost med 18% tips inkludert i oppholdet. Frokostsalen var godt bemannet og uten mye ventetid. Personalet kjente oss raskt igjen og husket også hva vi vanligvis bestilte.

    Meget god nettlinje og gratis wifi. Hadde et par teams-møter mens jeg var der og det fungerte meget godt, sett bort i fra tidsforskjellen og en vedvarende jetlag...

    Beliggenheten til hotellet passet oss veldig godt. Kun et par kvartaler å gå til flere subway-stasjoner. Lett å komme seg rundt på Manhatten, både uptown og downtown.

    Siden vi reiste på business så benyttet vi sjansen til å besøke Polaris-loungen til United på EWR på returreisen. Vi startet med å sjekke inn i terminal B, før vi tok AirTrain landside til terminal C og gikk igjennom sikkerhetskontrollen der. Det ble selvsagt noen spørsmål om hvorfor vi entret feil terminal men etter å ha forklart at vi skulle til Polaris-loungen slapp alle oss igjennom uten større problemer. Loungen var en flott opplevelse med à la carte restaurant, bar, buffet og store areal med utallige sitteplasser. Her nøt vi en treretters og noen glass champagne med flott utsikt.

    United tilbyr en shuttlebuss som går airside mellom terminalene og vi benyttet denne for å komme tilbake til terminal B. Akkurat det gikk raskere enn forventet så da ble det god tid til å besøke både SAS-loungen og Lufthansa-loungen, noe som selvsagt virket som en enorm nedgradering etter oppholdet på United Polaris.

    Tilbake til hotelloppholdet. Jeg kan absolutt anbefale en smak av @milehigh sin status på din neste reise. Service og tilgjengelighet langt over hva som kan forventes, både før booking, før oppholdet og under oppholdet.

    Rekrutt
     
    Liza, OyvindN, cooolcatz and 19 others like this.
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Sengeliggende med influensa og feber så får bare svart på det absolutt viktigste. Har en del i innboksen, men glemmer dere ikke. Tenker at de fleste får med seg status her:)
     
    OyvindN, Hanen, melkoo and 7 others like this.
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Influensa suger. Tror det blir vaksine i år! MEn vi er godt i gang med bookinger igjen, og det skal ikke være nevneverdig backlog. The show must go on!

     
    OyvindN, Calling, melkoo and 4 others like this.
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Om noen rekker et Hyatt-opphold med utsjekk senest 28. februar så spanderer jeg en gratis suite upgrade kupong. Dvs om det er ledig std suite ved booking kan vi bekrefte med en gang. Ellers std booking gjennom meg. Kan brukes for opp hold opp til 7 netter. Forbeholder meg retten til å velge basert på respons, hvor den gjør best nytte.
     
    AirMags, jonss and eventyrer like this.
  7. Sucellos

    Sucellos Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Hotel: JW Marriott Austin
    Booket rom: 2 queen, standard
    Fikk romtype: 2 queen, hjørnerom
    Perks: Executive lounge, sen utsjekk 4pm, visstnok ekstra raskt internett.

    Executive lounge er jo det den virkelige fordelen her. Ellers er det meste som kan sies om @milehigh sin oppfølging allerede sagt tidligere i denne tråden, både av meg og andre, men gjentar det gjerne: Rask og presis kommunikasjon og meget god oppfølging. Både innsjekk og romnøkkel på mobil gjorde det hele enklere enn det noen gang har vært.
     
    jgroneng, Calling, AirMags and 3 others like this.
  8. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    En bra dag. Her tikker det inn meldinger om suite upgrade på IC i USA, en som flytter fra suite til suite/Indigo til IC i Asia, og en som fikk suite med mobile key/innsjekk på Marriott i EU.

    Da er det greit å gi enda litt mer tilbake. Om det passer for noen å bo på et Hyatt hotell i dag 11. mars og eller 17.-19. mars så trenger jeg to netter for å få en bonus. Jeg tilbyr derfor 500 kr avslag pr natt om 2 netter poster på min konto, evt også gratis 2 netter på kategori 1 hotell.
     
    EndreD, melkoo, AirMags and 9 others like this.
  9. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: InterContinental San Francisco
    Booket rom: 1 queen classic, standard
    Fikk romtype: Junior Suite
    Perks: Executive lounge, sen utsjekk 4pm, ekstra flasker vann.

    Veldig bra oppfølging i forkant og underveis fra @milehigh . Ingen spørsmål under innsjekk fra resepsjonisten, så alt gikk veldig greit. Booket billigste rom og ble oppgradert til junior suite. Resepsjonisten spurte uoppfordret om jeg ville ha sen utsjekk til 4pm og loungetilgang var selvfølgelig inkludert fikk jeg beskjed om ;) Bra lounge med frokost, og lett snacks/dessert på kveldstid. Alt i alt meget bra opphold. Dette hotellet anbefales hvis man skal besøke SF.
     
    EndreD, Insomnia4u, Trykkern and 6 others like this.
  10. Kuper

    Kuper Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Har du booket noe på Zanzibar? F.eks Riu kjeden? Eller noe annet tilgjengelig der?
     
  11. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Kjenner ikke Riu. Har booket Park Hyatt og Hilton.
     
  12. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Booket Hyatt Regency Bethesda, 2queen bed

    Oppgradert til 2Queen bed high floor, tok to flasker vann, ellers ingen fordeler benyttet, minus for manglende frokost restaurant, men det er ikkje @milehigh sin feil !

    God oppfølgning før, under og etter opphold :)

    Booket på grunnlag av pris og nærhet til undergrunnsbane, ca 20min unna WDC :)

    Ryddig, reint, stille og «billig» ift alternativer i WDC, mykje restauranter o.l i kort gangavstand fra hotellet :)
     
    jgroneng, EndreD, eventyrer and 2 others like this.
  13. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, her var det dessverre marginale status perks. Lett provins og etterdønninger etter Covid.
     
  14. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Greit hotell uansett, vi booker igjen ved neste anledning :)
     
    milehigh liker dette
  15. Shankly

    Shankly Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Hotell: InterContinental Warszawa
    Booket rom: 1 king classic,
    Fikk romtype: Junior Suite, hjørne
    Perks: Club lounge, ekstra flasker vann.

    Veldig bra oppfølging i forkant og underveis fra @milehigh . Ingen spørsmål under innsjekk fra resepsjonisten annet enn at bestillingen sto på Milehigh, noe jeg bekreftet. Resepsjonisten opplyste om at loungetilgang var inkludert.

    Ellers var hotellet veldig bra. Lå meget sentralt, stor og flott juniorsuite, fantastiske treningsfasiliteter, stort svømmebasseng og spaområde i toppetasjen med Polens beste utsikt ;) Bra lounge med frokost, og lett snacks/dessert på kveldstid. I 1.etg ligger to forskjellig restauranter, hvor den ene er med i Michelin-guiden. Alt i alt meget bra opphold. Dette hotellet kan jeg varmt anbefale om man skal til Warszawa. Det samme går for @milehigh - topp opplegg rett og slett!
    IHG WAW.jpg
     
    EndreD, livinspeed, jgroneng and 7 others like this.
  16. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: DoubleTree by Hilton Manchester Piccadilly
    Booket rom: 1 x King Junior Suite
    Fikk romtype: Samme som bestilt
    Perks: Gratis frokost til alle tre. Tidlig innsjekk. Fikk bare sen utsjekk til 13:30 pga fullbooket hotell.

    Helt OK hotell. Valgt ut fra lav pris og sentral plassering på en fotballhelg. Forespurte oppgradering ved innsjekk men fikk beskjed om helt fullbooket hotell hele helgen som umuliggjorde det.

    Som alltid funker det sømløst å booke gjennom @milehigh , god oppfølgning via WhatsApp. Dessverre uteble de store perksa denne gangen, trolig litt da dette ikke akkurat er et premium-hotell, selv om seks gratis (og gode) frokoster var et pluss.
     
    OyvindN, EndreD, Spielhaug and 3 others like this.
  17. MissX

    MissX Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, ny her inne.
    Må si det er litt overvelmende å lese her inne, kanskje jeg er helt malplassert siden jeg ikke reiser så mye som mange av dere gjør.

    Men ble litt nysgjerrig på denne tråden, hvordan fungerer det?
     
  18. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Anbefaler deg å kose deg med hele tråden så får du en god ide. Ideen er at jeg booker for deg på min toppstatuskonto. Siden jeg dessverre mister flyet, så er du (og evt reisefølge) der alene og nyter mine fordeler. Dette er teorien, og i praksis også praksis!
     
    Cumulus, Kalsnes, Insomnia4u and 7 others like this.
  19. Alexander

    Alexander Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei!

    Jeg trenger et hotellrom i Amsterdam fra tirsdag 20. juni til mandag 26. juni for to + et hotellrom for 1, eventuelt 2, til samme dato/reise.

    Vi skal på en konferanse på Olympic Stadium & har vurdert blant annet nhow Amsterdam.

    Kan du hjelpe oss?

    Hører fra deg! På forhånd takk!



    Big blessings
    Alex
     
  20. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Har fulgt denne tråden, men aldri benyttet meg av tilbudet selv. Registrerer bare at de som melder tilbake alltid er strålende fornøyde.

    En ting jeg funderer på: Gjelder dette i all hovedsak hoteller i øvre prissjikt, eller også billighoteller?

    Kunne det være en idé at de som gir sine tilbakemeldinger i tråden også nevner omtrentlig pris, slik at vi får en indikasjon på "hvor landet ligger"?
     
    Cumulus, milehigh and dannils like this.

Del denne siden